ik had een bp maar ik kon er gewoon niet mee rijden. ook kan een bp gevaarlijk zijn: het houd je rug recht terwijl als je valt je je juist moet oprollen tot een bol als je je rug recht houd en je valt verkeer kan het zo zijn dat je je rug breekt. dus ik zou kiezen voor zon airbag of een curses valbreken
@jumerenik. Ik heb zelf idd ook geen last van een goedzittende blokjes bp
ponypret123
Geplaatst: 13-03-14 21:30
Ik heb een hele fijne bodyprotector , hij heeft losse stukken waarmee je dan extra goed kan bewegen, hij zit heel fijn. Hiermee kan je dus ook goed doorrollen. Ik heb geen ervaring met een airbag haha
nicole_floor
Geplaatst: 13-03-14 23:13
Ik heb een boyprotector ergens in de auto liggen.... Ik heb hem namelijk nooit aan met springen. Alleen met cross training en wedstrijden. Maargoed, ik heb zo'n voorgevormd dien met blokjes, dit vind ik veel fijn als zo'n hard ding. Ook is die van mij speciaal gemaakt voor vrouwen, waardoor je meer ruimte heb bij de borsten.
ik spring zonder bp, wil er nog wel een keeertje eentje aanschaffen
xemmaxx
Geplaatst: 24-03-14 20:42
ik denk dat een Bodyprotector beter is omdat je dan altijd beschermd bent en niet dat het opeens niet werkt terwijl je valt. Bij mij op de manege kan je ze ook lenen dus als jullie dat ook hebben is dat misschien is dat een idee om te testen . of je kan er een van iemand lenen dan kan je ook kijken hoe het zit en of je het fijn vind om te gebruiken.
@emma ik heb altijd al een bp gehad maar die beschermen je nek natuurlijk niet..
xemmaxx
Geplaatst: 25-03-14 14:51
f4bjheu schreef:
@emma ik heb altijd al een bp gehad maar die beschermen je nek natuurlijk niet..
nee oke maar misschien zit dat andere wel niet lekker, ik heb er verder geen ervaring mee maar dat lijkt mij tenminste ...
Anoniem
Geplaatst: 25-03-14 14:54
Op de meeste manege's is het volgens mij ook verplicht een bodyprotector te dragen tijdens het springen. Als je een bodyprotector hebt die goed zit zijn het hele fijne dingen lijkt me.
alleen ik weet niet of die dingen snel kapot gaan door als je valt en hem dan gelijk moet vervangen dus ja of het dan nog veilig is als andere mensen hem hebben gedragen en zijn gevallen
Ik neem aan dat bodyprotectors niet zo snel stuk gaan? Het is tenslotte om jou te beschermen als je valt, en aangezien sommige toch wel een jaar of langer met zo'n ding kunnen doen..
xemmaxx
Geplaatst: 25-03-14 15:12
_Eastwood schreef:
Ik neem aan dat bodyprotectors niet zo snel stuk gaan? Het is tenslotte om jou te beschermen als je valt, en aangezien sommige toch wel een jaar of langer met zo'n ding kunnen doen..
Weet iemand toevallig hoe lang zo'n ding dan gemiddeld mee gaat?
Famke_x
Geplaatst: 29-03-14 22:13
Zo'n air vest daar moet je steeds van die nieuwe dingen in doen als je valt. Dat is best wel duur. Ik heb een keer een meisje zien vallen met zo'n ding, is een hele harde knal als die air vest gaat opblazen.....
Een bp gaat helemaal niet zo snel kapot, het is net als kleding zeg maar. Met een bp kan je je hele leven mee doen, tenzij je te groot wordt voor de bp. En als het echt klopt dat een air vest met een knal opengaat, kan je paard ervandoor rennen. Met een airvest denk ik niet dat die de klap opvangt als je paard je per ongeluk trapt. Denk alleen maar voor de val. Een airvest ziet er ook wel een beetje raar uit en een bp heeft iedereen. Als je steeds nieuwe patronen moet kopen, denk ik dat je met een bp goedkoper uit bent. Dus ik ga voor de bp! (Heb er trouwens zelf ook 1, van harrys horse)