Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nathalie2302 schreef:Maar een buitenritje o.i.d. kun je vergeten. Veel te sterk voor ons kleine dametje. Ze heeft gewoon helemaal niets te vertellen dus buiten is alleen "aan het touw" (onze dochter vindt dat de meest gruwelijke woorden die er zijn).
Ragdollcat schreef:eldora1 schreef:Elk paard is natuurlijk anders maar een new forest is echt een kinder/wedstrijd pony. Heerlijk en vriendelijk ras!
Daar vergis je dan behoorlijk in, ze zijn niet altijd geschikt voor een 8 jarig kind.
Ken er zat die heel ondeugend zijn en heel pittig zijn, kende er zelfs een paar dat met hun 30ste nog behoorlijk pittig zijn, zulke werkgrage dieren.
Belangrijkste is om te kijken naar het karakter en hoe het dier is en of het geschikt is van wat TS graag ziet en hebben wilt.

Dakotah schreef:Zoek inderdaad een rustige die niet overal flink tempo in moet hebben.
Maar die ook lekker kan sjokken.
Je dochter kan beter een keer gefrustreerd zijn omdat ie niet wil lopen, en dat ze daar meer werk aan heeft, dan dat ze doodsbang in de teugels hangen omdat de versnelling steeds net even te hoog is.
), een ervaren pony die voor "de rest" zorgt is daarom ideaal
oh...en als zo'n pony ook nog eens heel vergevingsgezind is, is dat een driedubbele bonus. WowAmigo schreef:@pien_2010 die benen is misschien een puntje bij deze, je kunt er niet meer mee springen want dan krijgt ie dikke benen. Pony lijkt zo uit de info verder wel iets waar we naar zoeken, maar dat is wel een struikelblokje denk ik. Hij hoeft echt geen parcoursen af te leggen, maar af en toe een huppeltje zou toch eigenlijk geen probleem mogen zijn...
)
WowAmigo schreef:@pien_2010 Nee he, dat was ook mijn gedachte eigenlijk... Ik weet niet wat de precieze oorzaak is, maar ze gaven aan dat het bij hen ook een keer mis was gegaan (dikke benen na het springen) en dat ze daarna niet meer hadden gesprongen. En ik denk toch echt dat ze best een sprongetje wil gaan maken en dan zal het vast ook een keer misgaan qua balken raken (mocht ze mijn springtalent hebben geerfd)
Wel eerlijk dat ze het erbij vertellen trouwens. Leek een heel aansprekende brave pony![]()
Maar goed, even verder kijken dus. @kaatje: mooie pony zeg! Maar die gaat al richting de 1.50, ik ben eigenlijk bang dat dat toch net iets te groot is?
.
, het is wel een grote D. Dat ik er op zou kunnen is wel weer een pré trouwens.
Hmmm. even over nadenken! Zou je me de vraagprijs willen pb'en?
en ze wordt daar al bijna wat lang voor, mijn jongste dochtertje kneutert er dan wel weer lekker mee rond dus die houden we voor haar gewoon aan, zij hoeft ook nog niet echt los te rijden enzo.