Zadelmaker reageert niet meer, zadel ligt ter reparatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:49

Ik zou netjes betalen als hij dat wilt en mij niet verlagen tot dat niveau.
Volgende keer een ander bellen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:52

ik zou me niet laten kennen ,en hem gewoon betalen..maar nooit meer gebruik willen maken van zijn diensten:)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:57

Is toch echt het toppunt van slechte zaken doen, tegenwoordig is klant niet meer koning bij sommigen.

Met rust laten, werkelijk ik zou hem dagelijks bestookt hebben met mijn telefoon. Net zo lang dat ie wel zou reageren.

Idd het enige wat hij had hoeven te doen was een berichtje van ik ben ziek, ik bel je zodra ik weer beter ben.

Ik zou in ieder geval korting eisen op deze slechte service.
Weet je al wat de kosten zijn van de reparatie, zo ja trek er in gedachten al minimaal 25% af en geef aan dat je geen cent meer wil betalen.

Op deze manier houd hij geen klanten over, aangezien in de paardenwereld echt een ons kent ons cultuur regeert.

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:59

Ik heb hem die zaterdag gesproken, omdat hij om 15:00 bij mij zou zijn, het was tegen 16:00 dat ik belde en vroeg; ben je er nog niet?
'Nee' zei hij 'ik ben een beetje ziek aan het worden en er tegenaan aan het hikken om te gaan rijden' Maar hij moest ook nog bij andere klanten langs, wist ik. Die had hij dus ook niet gebeld.
Omdat het al laat werd en ik om 15:00 wel kon, maar inmiddels niet meer. Zei ik ook; we moeten dan maar een andere dag afspreken. Vervelend dat je ziek bent, kan gebeuren. Kun je morgen? Of maandag?
De verbinding werd daarna verbroken en niet meer gesproken.

Ik heb vanaf die maandag elke dag gebeld. Ik heb hem ook verteld dat 1 berichtje genoeg was. 'Ik ben ziek en ik bel wanneer ik beter ben' was voldoende voor mij, dan had ik hem ook niet zo vaak gebeld.
Ik wist nu niks, ja 'een beetje ziek aan het worden'.

Eigenlijk voel ik me ook te goed om zo te handelen, later betalen. Maar ik heb hem alle tijd en ruimte gegeven en dan word ik zo behandeld?

kaatje77

Re: Zadelmaker reageert niet meer, zadel ligt ter reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:12

Heb je een pb gestuurd, hopelijk is het niet diegene die ik vermoed, maar heb er een hard hoofd in..... :x

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:34

Staat er niks in zijn voorwaarden op zijn site oid van 'Binnen zoveel dagen je zadel terug'?
Als hij zich niet aan zijn voorwaarden houdt zou ik hem daar toch eens op aanspreken en melden dat je in overleg met hem toch even gaat steggelen over de prijs.. :=

7 weken zonder zadel zitten kan namelijk echt niet..
Zelfs de Divoza heeft een snellere service ( :') )

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:38

We gaan inmiddels de 8e week in :\

Nee er staat niets op zijn website over voorwaarden, laat staan 'binnen zoveel dagen je zadel terug'.
Hij zei destijds 2 weken. Bij hem duurt dat altijd 3 weken is mijn ervaring.

Heb hem aan de telefoon gemeld dat hij nu definitief mij als klant kwijt is. Op zo'n kinderachtige wijze wil ik niet behandeld worden.
Ik doe hem geen gunst, hij heeft een bedrijf! |o

Ik weet trouwens wel wat de kosten zullen zijn, geen wereldschokkend bedrag. Maar ik ben zeker niet van plan de volle mep te betalen.
Omdat hij nu 'ineens' wel vandaag komt, heb ik dat geld ook niet thuisliggen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:43

Als hij 2 weken zei is dat an sich (pin me er niet op vast hoor!) een mondelinge overeenkomst en die zou ook rechtsgeldig moeten zijn.. Misschien eens op internet zoeken wat je kunt ondernemen als die overeenkomst geschonden wordt.

Want wat iedereen roept, netjes betalen... Vind ik ook weer zo wat.
Als ik als bakker zijnde een bestelling krijg van een bruidspaar voor een taart die over twee weken klaar moet en ik kom er over drie weken een keer mee aankakken, reken maar van yes dat je dan geen cent krijgt..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:43

Snap je helemaal, ook dat je zoiets hebt van betaal wel wanneer ik er zin in heb.
Punt is dan wel dat je je verlaagt naar zijn niveau, dat moet je niet willen.
Hou de eer aan jezelf, betaal hem als hij er om vraagt. Doet hij dat niet dan zeg je gewoon wat ben ik je schuldig, ik handel mijn zaken liever wel direct af. Dan weet hij genoeg en kan je nooit iets na gooien of kwaad over je spreken.
Hopelijk is het een les voor hem dat hij beter open kan zijn en dingen aan kan geven in plaats van stommetje spelen.
Mocht je nog een andere zadelmaker zoeken dan kan ik je Willem van Wijk van harte aan bevelen. Hij neemt je zadel niet mee, is eerlijk in wat wel en niet kan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:47

upendo schreef:
Want wat iedereen roept, netjes betalen... Vind ik ook weer zo wat.
Als ik als bakker zijnde een bestelling krijg van een bruidspaar voor een taart die over twee weken klaar moet en ik kom er over drie weken een keer mee aankakken, reken maar van yes dat je dan geen cent krijgt..

Dat is niet te vergelijken met wat je nu als voorbeeld stelt.
TS krijgt haar zadel gewoon terug, termijn slaat echt alles over hoe lang het duurt, met het feit dat hij totaal niet communiceert.
Je weet maar nooit met wat voor mensen hij allemaal praat en wat er gezegd wordt.
Ik persoonlijk hou liever de eer aan mezelf en zorg dat dat soort mensen niets hebben om mee te gooien. De wereld is kleiner dan we allemaal denken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:54

Tuurlijk wel. Als jij in de dienstverlenende sector werkt hoort het gewoon grotendeels zo te gaan.
Geen geld geven vind ik bijzonder onverstandig maar ik zou het er zeker met hem over hebben, vooral ook vanwege de manier waarop er met de TS is omgegaan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:56

Als hij echt ziek is geweest is er sprake van overmacht en dan kan je het niet maken om niet te betalen. Van hem zou het netjes zijn als hij een korting geeft. Ben het er wel mee eens dat zijn manier van communicatie niet handig was, maar je weet niet wat er speelt, dus ik denk dat je hem dat moet uitleggen en moet vragen naar zijn opinie over zijn reacties.

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:58

Ik zou maar gewoon je zadel gaan ophalen en kijken in welke staat die verkeerd. Is er niets aan gedaan? Niets betalen. Is hij netjes gevuld? Niet alles betalen. Ik zou dan gaan onderhandelen over de prijs omdat de tijd waarin het klaar had moeten zijn is overschreden. Natuurlijk heeft hij dan wel zijn ding gedaan, maar ik zou hem zeker niet de volle mep betalen.

Maar allereerst zou ik maar gewoon even vragen waarom er geen contact was en waarom het zo lang heeft moeten duren en op basis van die reactie overgaan op het bedrag dat je op dat moment bereid bent om te geven.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:00

Elco schreef:
Nef1985 schreef:
Hoezo is een zadelmaker geen goede zadelmaker als hij het zadel meeneemt? Dat is wel de grootste onzin wat ik gehoord heb. Niet altijd is een zadel direct aan te passen!!!!

Dus jij denkt dat een zadelmaker die het zadel meeneemt, precies weet hoe jij op het zadel zit en waar het bij het paard niet goed ligt.?
Ga jij je zadel ook ophalen.? Of komt hij hem ook weer afleveren,?

Ga je er dan mee rijden waar de zadelmaker bij is.? Of neem je klakkeloos aan dat je zadel weer perfect ligt.?

Neem maar van mij aan, dat een GOEDE zadelmaker/ Passer heel zeldzaam is..

Ik vraag me serieus af, of je dit serieus bedoeld?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:07

Mijn zadelmaker neemt ook wel zadels mee. Wanneer de vulling compleet vervangen moet worden oid. Maar dan komt ze dus later terug, en wordt het zadel gepast, ook met ruiter en dan nog bijgewerkt tot het perfect ligt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:14

Dus hij komt als het goed is vandaag?
Ik zou zeker zeggen dat je niet het volledige bedrag gaat betalen.
Absoluut niet netjes en ik zou hem zeker geen kans meer geven.
Wel apart als hij zo door gaat zullen er veel klanten weglopen. Maar dat doet hij zelf.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:22

OMG. ik ben in shock, jij bent inmiddels 8 weken je zadel kwijt?? Wat een .......!!

Ik zou niet erg vriendelijk meer blijven. Ongeacht de voorwaarden. Dit kan echt niet. Wat zijn de concrete afspraken op dit moment? Wanneer komt hij het brengen? Kan je niet langsrijden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:26

Kijk maar uit dat hij niet je zadel weer meeneemt als je geen geld bij je hebt straks....

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 15:27

Kimmotje schreef:
Ik zou maar gewoon je zadel gaan ophalen en kijken in welke staat die verkeerd. Is er niets aan gedaan? Niets betalen. Is hij netjes gevuld? Niet alles betalen. Ik zou dan gaan onderhandelen over de prijs omdat de tijd waarin het klaar had moeten zijn is overschreden. Natuurlijk heeft hij dan wel zijn ding gedaan, maar ik zou hem zeker niet de volle mep betalen.

Maar allereerst zou ik maar gewoon even vragen waarom er geen contact was en waarom het zo lang heeft moeten duren en op basis van die reactie overgaan op het bedrag dat je op dat moment bereid bent om te geven.

Ik heb hem dus gesproken en gevraagd waarom hij geen contact opnam. Hij reageerde dus erg kinderachtig, zoals ik in een post hiervoor heb beschreven.
Hij was ziek en ik 'had hem met rust moeten laten'. Na 7 weken was bij mij de maat vol en ik wilde gewoon een nieuwe afspraak maken. 1 smsje was voldoende geweest.
Dit heb ik hem zojuist aan de telefoon verteld, heb ik op zijn voicemail ingesproken en gesmst vorige week.
Dan had ik daar best begrip voor. Maar hij stelde zich heel kinderachtig en recalcitrant op door te zeggen; je had me met rust moeten laten en 'had ik geen zin in'.

Hij komt dus einde van de middag. om 16:00. Maar ongetwijfeld duurt dat nog veel langer...

We hadden destijds 2 weken afgesproken. En telkens moest ik er achteraan bellen om te vragen hoe lang het nog zou duren.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:28

Ik zou zorgen dat er vandaag een andere zadelmaker bij aanwezig is wanneer hij met je zadel komt. Laat die andere dan beoordelen of het goed gedaan is, en je zadel goed ligt.
Is dit niet het geval, zou ik nul euro betalen.
Is t wel allemaal in orde dan zou ik hem gewoon betalen, en daarna aan hem laten weten dat dit de laatste kee ris geweest dat je zaken met hem hebt gedaan, en geen mensen naar hem zal doorverwijzen.

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 15:31

Overigens ben ik niet de enige waar hij altijd te laat komt, of dat mensen staan te wachten op hem en hem dan bellen om te vragen waar hij blijft. En dan de afspraak 'vergeten' is... Zucht.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:48

Ik lees je verhaal TS en weet gelijk over welke zadelmaker je het hebt.. Ik heb precies hetzelfde gehad, dezelfde 'smoesjes' (niet fit, geen tijd etc.), niets laten horen en nergens op reageren etc. Na weken wachten en veel afzeggingen/niet bereikaar zijn/niet op komen dagen uiteindelijk mijn zadel toch nog (opgevuld en wel) teruggekregen. Heb toen overigens nog wel gewoon het volle bedrag betaald. Over zijn werk niets te klagen, maar over omgang met klanten en het nakomen van afspraken kan hij nog een hoop leren.. Als hij nu weer niet op komt dagen zou ik je adviseren het zadel gewoon zelf op te halen.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:51

Dat hij nog klanten heeft..... Als hij komt en het zadel is goed, gewoon betalen en voor de volgende keer een andere zoeken. En vooral ook even melden dat hij jou als klant kwijt is vanwege de slechte service en het niet nakomen van afspraken.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je daar je zadel laat repareren aangezien je al eerder slechte ervaringen heb gehad met deze persoon. Maargoed dat terzijde.

Ik heb ooit mijn zadel naar een zadelmaker gebract die er na 2 maanden nog niet eens naar gekeken had. Ook steeds gebeld, maar steeds vage verhalen. Zadel opgehaald en naar een ander gebracht, deze had m na 2 dagen af, en helemaal prima. Ik ga nooit meer naar die ander.

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:52

Beste TS,

Ontzettend lastige situatie en daarnaast ontzettend vervelend dat je het zadel inmiddels al 8 weken kwijt bent. Maar bij mij komt tijdens het lezen van het topic eigenlijk een vraag naar boven.

Waarom ben je nog met deze man in zee gegaan?

In de start van je topic geef je eigenlijk het volgende al aan: 'Ik ken deze jongeman inmiddels al een aantal jaren en ondanks dat hij eerdere zadels niet naar tevredenheid had afgeleverd, maar wel bij vriendinnen gezien dat het ook goed kan, besloot ik hem een kans te geven.'
Ook in verdere berichten zie ik dat je ervan bewust was dat je niet de enige was, en dat je meerdere mensen kende met hetzelfde probleem, waarom dan toch dezelfde man weer benaderen?

Uiteraard is het gebeurd en kan je het nu niet meer terudraaien, ik hoop dat hij vandaag komt en dat je een aangepast zadel terug krijgt waar je niet de volle mep voor hoeft te betalen.
Succes straks!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:53

Ik zou inderdaad zoals eerder aangegeven is,het zadel zelf ophalen met de afspraak ik ga eerst zelf kijken thuis of hij past en dan betaal ik het bedrag. Want als hij goed is dan ja, hoe naar ook,hoor je te betalen vertraging of niet hij heeft wel reparatie verricht. Dat het niet netjes gehandeld is is een feit,en dit is een goede les voor de volgende keer om hem niet bij deze meneer te laten maken.

Als hij hem brengt,zorg eerst dat je hem past voor je betaald,dan weet je pas zeker dat de reparatie ook naar behoren is uitgevoerd. Past deze niet, dan hoef jij zeker(als het goed is) niet het gehele bedrag te betalen omdat de belofte reparatie niet juist is uitgevoerd.