laarzen of jodphurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:01

Laarzen! Zeker weten. Die schoendingen zijn vooral handig met wassen enzo, nou, daar heb Ik een paar oude sneakers en kaplaarzen voor, kan ook prima ;)

20Femke02

Re: laarzen of jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:05

ik zou voor jodphurs gaan want die zitten gewoon lekker en zijn handig voor in de zomer

BrendaRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:23

Ik zou jodphurs kiezen want die kan je makkelijk uit doen, en ze zitten ook lekker, ze zijn niet te warm ofzo. Ik zou wel rijden met de chaps s'zomers ivm bescherming.

daniellet25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:37

Ga anders naar een winkel in de buurt en pas beide, kijk dan wat je lekkerder vind zitten en neem dat! Maar je moet er wel aan denken dat ze beide eerst nog ingelopen moeten worden

Vera_Macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:05

Ik zou ook Jodphurs kiezen, ik kan met laarzen m'n hakken nauwelijks naar beneden drukken..
Ik heb veel meer vrijheid omdat het niet aan elkaar vast zit..

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:33

Volgens mij is het maar net wat jij zelf lekker vind zitten. :) Ik heb zelf altijd laarzen gehad en ook mijn huidige rijlaarzen zijn erg fijn, dus ik zou voor de rijlaarzen gaan. Maar het ligt er ook maar aan hoe je wilt rijden, om het maar zo te zeggen. Vera_Macho zegt dat je met Jodphurs meer vrijheid hebt, wat ik kan geloven, en ze zijn natuurlijk wel wat makkelijker met aan en uittrekken. Maar ik zou dan voor de laarzen gaan omdat ik persoonlijk vind dat ze meer steun geven. :)

daniellet25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:33

Vera_Macho schreef:
Ik zou ook Jodphurs kiezen, ik kan met laarzen m'n hakken nauwelijks naar beneden drukken..
Ik heb veel meer vrijheid omdat het niet aan elkaar vast zit..

dat heb ik dus ook

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:37

Ik vind jodhpurs geweldig!!

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:47

ik heb zelf ook Jodphurs en chaps, allebei van leer.
ze zijn heel fijn dus ik raad ze zeker aan :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:52

Ik heb jophurs en chaps en laarzen, alles leer. Maar ik gebruik mijn laarzen om te rijden, deze geven vele malen meer steun dan jophurs. Als ik mijn jophurs aantrek willen mijn benen alle kanten op terwijl ze in mijn laars gewoon stabiel zijn. Jophurs gebruik ik voor buitenrjtten, en voor het rondbanjeren op stal.

Nienke001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:48

Hoi ik heb jodphurs en chaps maar ik rij ook vaak zonder chaps! /3

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:04

Ik rij met jodphurs en chaps en vind het erg fijn zitten! Ik pas geen enkele laars (heb maat 40 en ben 1.60) dus daarom dat ik dat altijd moet. Ik heb nep lederen jodphurs en leren chaps, en dat bevalt me prima! Ik doe tijdens het rijden m'n chaps aan en daarna weer uit als ik op stal bezig ben.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:17

Zoals ik al zei: Ik rijd met jodphurs en chaps :)
Maar ik doe dit ook omdat ik veel goedkopere laarzen niet goed pas... Terwijl ik helemaal geen extreem dikke kuiten heb.. Ik ben 1.63 en heb maat xs/34 dus dat kan het niet echt zijn.
Ik vind de goedkopere laarzen (zo rond de 50 euro) écht niet fijn zitten.
Maar dit is ook voor iedereen verschillend natuurlijk !

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:19

leren laarzen
heb altijd jodphurs gehand maar vind leren laarzen fijner rijden

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:26

Ik zelf vind jophurs erg fijn, vooral omdat ik met mijn 3 jarige ook veel op de grond werk en jophurs nou eenmaal lekkerder lopen dan een laars. Met rijden doe ik chaps erover. Ik heb de jophurs en chaps van Ariat, die vind ik het fijnste.

Ik heb leren rijden op een paard wat heel gevoelig is voor been, waardoor ik mijn benen heel stil heb leren houden. Bij andere mensen die gewend zijn met laarzen te rijden zie ik meestal dat ze hun benen niet meer stil kunnen houden. Hou er daarom rekening mee dat je moet gaan leren om je benen stil te houden!

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:36

Leren laarzen vind ik fijner rijden. Jodphurs zijn makkelijker met grondwerk etc.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:37

Als je echt lang traint en minder aan grondwerk doet, zou ik voor leren laarzen gaan. Ze zijn wel erg prijzig, en duurder dan jodphurs

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:40

Jodphurt! Ik zit in Jodphurt veel meer vast en mijn benen wiebelen niet meer heen en weer en het is nog comfortabel ook! Weg laarzen, hallo jodphurts :+

BasBasBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:42

Bij mij op stal loopt iedereen op jodphurs
zeker in de zomer is dat veel minder warm en makkelijker aan en uit te trekken

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:17

ik heb ze btw allebei :o jodphurs voor het poetsen, wassen, uit de wei halen en alles er om heen, laarzen voor het rijden :)

kimjollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:21

Ik rijd nu al zo'n 3,5 jaar met jodphurs, vind het echt geweldig! :)
Zou niet meer terug willen naar rijlaarzen.

VreVrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:26

Voor het "echte werk" had ik leren laarzen, ik had het idee dat je toch meer voelt. Nu ik alleen recratief rijd heb ik jodphurs en ook een jodphurbroek, en een zadel met fenders. Want als ik iets heeel naar vind is rijden zonder chaps en dat dan je beenvel tussen de beugelriemen komt aaahhhhh!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:32

Ik rijd vaak 's zomers met jodhpurs (dan trekken mijn laarzen vacuüm bij het aan- en uittrekken) en 's winters met rijlaarzen. Bij mijn eigen paardje rijd ik nu vaker met leren laarzen, op de manege reed ik vaak met een jodhpurrijbroek en jodhpurs eronder dat doe ik ook nog steeds bij mijn eigen paardje, ik rijd dan gewoon ook dressuur. Je merkt wel verschil qua steun (ook tijdens het rijden), vind rijlaarzen toch dan net wat meer steun geven maar is ook wat je gewend bent. Of ik chaps draag is heel wisselend, soms wel en soms niet. Als ik mijn jodhpurrijbroek draag dan uiteraard niet.
Wel zou ik goed kijken naar wat je wilt, rijlaarzen zijn leuk maar vaak ook duur, ik heb volledig op maat gemaakte rijlaarzen en daar geen spijt van gekregen. Op wedstrijden en zo rijd ik altijd met mijn leren rijlaarzen. Er komen wel geen ritsen meer in mijn rijlaarzen, veel te vaak daarop stuk gegaan!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:40

leren rijlaarzen. ligt je been veel stiller

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:13

Ik rijd zowel met laarzen als alleen met jodhpurs of met jodhpurs met chaps. Ik de zomer rijd ik voornamelijk alleen met mijn jodhpjurs maar waar ik wel verschil in merk is dat mijn been stiller licht als ik laarzen aan heb. Ik heb trouwens eens paar mondoni kendal laarzen. Je kunt eventueel een goedkoop paar jodhpurs kopen en een goedkoop (2e hands) paar (leren) laarzen, ik zelf vind de mondoni laarzen best betaalbaar.