Manegeklanten die jouw paard snoepjes voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:55

Ik heb dit gehad met een stalgenoot, die voerde mijn paard kilo's appels, want ze vond het zo sneu dat Mone op dieet stond. Terwijl ze te dik was en ik haar wilde laten afvallen ivm hoefbevangenheid.
Dus toen heb ik een bordje opgehangen (ook op de wei) dat het paard geen voer mocht, ivm ziekte en dat het voeren van mijn paard kon leiden tot zeer pijnlijke laminitis (wat ik uitgelegd had als een zeer pijnlijke ontsteking in de voeten door teveel snoep).
Onder aan het bordje stond dan dat ze evt wel een plukje gras konden geven. Mijn theorie was namelijk dat als ik zeg dat paardlief niets mag, dat mensen dat dan extra zielig vinden en het toch stiekem gaan doen.
Uiteindelijk stond Mone met een graaskorf, dus kregen ze het voer toch niet meer naar binnen, haha!

Maar het is lastig, zeker op een manege. Wat je kan doen is een informatiebordje maken zoals ze bij de dierentuin ook hebben (dat had ik ook gedaan) over aandoening X waar je paard last van krijgt ald hij gevoerd wordt. Denk dan aan bv hoefbevangenheid of allergie ofzo.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:43

Ik zou een bordje maken 'Ik vind snoepen heerlijk, maar mijn baasje geeft me al genoeg!'

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:01

Ik sta ook op een.manege, met een schattig veulen van 8 maand. Ik probeer er heel erg om te denken dat zij beloning niet uit de hand krijgt, maar uit een voerschaal. Dan zou ik het al vervelend vinden als anderen haar dus wel uit de hand gaan voeren. Op dit moment staat zij buiten in een box en krijgt ze nauwelijks aandacht vd kinderen

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:13

Bij mij op de manege mag je niet eens de pensionpaarden (op 1 na dan :p) aanraken, en geen een paard mag snoepjes, ook geen manehe...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:24

Andere pensionklanten kunnen er vaak ook wat van hoor.
Mijn paard hapt direct in jas van die mensen dus ik weet precies wie het wel en niet doet. Bij mij weet ze dondersgoed dat ze dat niet hoeft te proberen.

Bij een manege van een kennis hangt een voorlichtingsbordje bij de ingang met een gevaarlijk kijkend paard er op en een text die zegt dat paarden van voeren uit de hand gevaarlijk kunnen worden. Volgens mij helpt dat wel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:39

LadyKantje schreef:
Ketly schreef:

Haha, ik heb volgens mij ook nog een cadeaubon hier liggen… Zo zou ik hem gratis kunnen "kopen"

Zou ik niet doen. Is gewoon niet duidelijk genoeg.
Het zou mij iig nergens van weerhouden. Gewoon een bordje met verboden te voeren.

neisti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:39

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:08

hi,hi,wat dacht je van:

PAS OP! IK BIJT!

:j

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:09

Bedoel natuurlijk niet dat jouw paard bijt,maar het werkt wel.

MissYvette4u

Re: Manegeklanten die jouw paard snoepjes voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:14

Ik heb een bordje opgehangen met zowel tekst aub niet voeren ivm allergien en een rode cirkel met een streep door afbeeldingen van snoepjes appels suikerklontjes en brood. Werkt perfect!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:17

Die van mij mag ook niks, want hij wordt er heel erg vervelend van. Hij heeft al twee keer een kind in haar vingertjes gebeten "kom hier met dat peentje!" Wel handig, want nu durft niemand het meer :D
En we overdrijven het een beetje "kijk uit met Brix, hij bijt hoor!"

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:20

xSlvna schreef:
Dier opvoeden, simpel zat.

Mijn merrie kreeg zakken snoep van de verzorgsters (zak stond in het kastje, en hoe snel die opging...) en die kreeg echt voor alle hondsklote snoepjes. Snoepjes bij bedelen, schooien, koppig doen, en dan heb ik het over in jaszakken bijten, schrapen, duwen etc.

Moeten ze zelf weten als ze het toelaten, maar bij mij schooide het dier niet, dus ik had er geen last van. Een paard hoort gewoon niks doms naar jou toe te doen, beest is niet achterlijk joh. :')

Wat een onzin, een ander moet gewoon van jouw paard afblijven, simpel zat ;)

Mijn paard heeft eczeem, krijgt dus alleen hooi en speciaal biks, verder niets, hij wordt er daarnaast ook erg happerig van.
Laatst gaf dus ook iemand hem ineens een appel onder het mom van 'deze had ik nog over en hij keek zo lief!' Heb dus ook duidelijk uitgelegd dat als het geen manegepaard is, je niet zomaar iets mag geven, en erbij gezegd dat hij er ziek van kan worden.
Vanmorgen vroeg een meisje keurig of ze hem een snoepje mocht geven.
Heb gezegd dat het niet mocht omdat hij er heel erg van gaat bijten en dat ik het heel goed van haar vond dat ze het kwam vragen!
Snap met name volwassen mensen nooit, afgelopen week ook mijn honden mee en iemand zat ze hondensnoepjes te voeren. Waarom in vredesnaam? Ze krijgen thuis genoeg te eten, waarom zomaar iets aan een ander zijn dieren geven?
Als je een kind op straat ziet lopen met zijn ouders erbij geef je toch ook niet zomaar een ijsje ofzo?
Idem in winkels waar bij de kassa gevraagd wordt of je kind een snoepje mag.
Eh..nee... en jij bent vervolgens de boeman ;)
Laat ieder voor zijn eigen eten zorgen, dan gebeurt er ook niets.

Ik zou alleen 'niet voeren!' op de stal schrijven, is duidelijk genoeg.
En zelf kinderen aanspreken helpt ook wel, maar dan moet je het natuurlijk maar net zien.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:27

Ik zou neerzetten dat ze niet moeten voeren omdat hij anders ziek wordt.
Denk dat dat het meeste indruk maakt op kinderen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:29

Zo heb ik toen flinke tijd met paard geknokt toen des tijds en er regekmatig af geklapt... uiteindelijk opgelost, beest kreeg handen en handen.vol.haver van manege kinders. Horror, dier was knettergek! Is goed bedoeld maar niet wenselijk. Gewoon verboden te voeren ophangen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:23

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:08

Op de manege waar mijn paarden staan, is het de regel dat de paarden niet gevoerd mogen worden. Er staat een bak waar oud brood etc. in kan. Het is vaak lastiger als er vreemde mensen het terrein op komen. We hebben wel eens een paard met koliek in de paddock gehad en dan schrijven we de hele omheining vol met 'niet voeren'.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:17

Hoe hard ik ook bedel en roep.
Geef mij alsjeblieft geen snoep!
Al die lekkere dingen in mijn mond.
Zijn voor mij niet zo gezond.

helena299

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:18

Niet voeren BIJT! Schrikt ze wel af :j :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:30

helena299 schreef:
Niet voeren BIJT! Schrikt ze wel af :j :')

Als je van die echte pennymeisjes hebt, betwijfel ik het toch. Ik was er ook zo één. "Ohh mam, ze zeggen dat het paard bijt maar bij mij doet hij het niet!" en dan voelde ik me een echte paardenfluisteraar en kreeg het paard een appel en een knuffel :')

Ik zal toch iets doen wat je eerst zei: Ik hou van knuffels, maar voer me niet. Daar word ik ziek van!

Dan is het vriendelijk en mogen ze wel knuffelen. Dat vinden paarden meisje natuurlijk leuk :)

Anne_Huizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:24

Ja ik zou ook een bordje maken: gelieve geen snoep geven of zo iets, denk dat ze zich daar wel aan houden en anders even overleggen met de eigenaar of die iets weet, misschien dat je paard op een plek kan staan waar geen kinderen komen bijv een gedeelte op de manege wat alleen voor pension paarden is, dat heb ik ook met mijn paard, staat op de deur er naar toe : geen toegang prive dus daar komen ze nooit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:32

Gewoon simpel Niet voeren. Al die poespas werkt toch niet...

Zeboki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:43

Inderdaad.
Simpel houden. Niet voeren. Maar volgende aanvulling werkt wel:
Dierenartskosten zijn voor rekening van diegene die dit paard onbevoegd voert :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:02

Het probleem is dat kindertjes van 6 de woorden 'zonder toestemming', 'uitsluitend' en 'verboden' moeilijk vinden. Niet Voeren is heel simpel en duidelijk. Grote letters, duidelijk geschreven.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:07

misschien zoiets:
ik vind knuffelen heel leuk maar als je mij gaat voeren word ik niet zo lief.
zoiets.

elisejacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:08

hap weg eten hap weg hand! ;)