Doe zo verder en er gebeuren idd ongelukken.
Zoek hulp.
Hevonen schreef:Iedereen bedankt voor alle tips.
Gisteren was er een 7-jarig buurmeisje bij ons op het erf. Ze wilde graag helpen om de shet te borstelen. We hebben haar duidelijk verteld dat deze pony kan bijten en trappen, maar bleven natuurlijk wel opletten. Mijn dochter en zij hebben samen gepoetst, dat ging op zich goed. (Ik was er zelf ook bij; zat een meter of 10 daarvandaan wat tuig schoon te maken in de zon).
Ze zijn klaar en mijn dochter leidt de shet aan haar halster richting bak (overdag loopt ze altijd buiten). Het buurmeisje bleef een beetje achter en bleef ter hoogte van de achterhand (op ongeveer 1,5 meter afstand) staan praten. Tijdens het passeren slaat de shet ineens met beide benen vol naar haar uit. De afstand was te groot, ze kon er helemaal niet bij en het buurmeisje stond zo druk te praten dat ze niks merkte. Mijn dochter zag het te laat om het te verhinderen en was natuurlijk geschrokken. Heeft haar flink op haar kop gegeven en een heel stuk achteruit laten lopen.
Daarna was de shet weer heel braaf. Toen ze uiteindelijk dan wel in de bak stond, viel ze meteen onze andere pony aan, wel kort, maar toch duidelijk om af te reageren.