Word niet goed van rubberen rijlaarzen ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Word niet goed van rubberen rijlaarzen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:45

Ik durf je te verzekeren dat voor het rijden leren laarzen of chaps echt veel lekkerder zitten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:52

Waarom dan niet gewoon regenlaarzen? Die rubberen dingen zitten toch voor geen meter, dus dan maakt dat ook niet meer uit.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:57

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:00

Voor de paddock heb ik ook gewoon rubberen laarzen om ze mee uit de modder te halen als het weer flink heeft geregend. Bij de stal wissel ik mijn laarzen weer om. Kleine moeite toch?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:12

Ik heb/ had in verhouding met mijn voetmaat wat stevigere kuiten, gewoon spieren. Ga nou niet aan jezelf twijfelen, je bent echt niet de enige. Er zijn diverse merken laarzen met bredere kuit te koop.
Heb je je kuit wel eens opgemeten? Touwtje eromheen doen op het breedste stuk (met sok en eventueel rijbroek die je erin wil gebruiken aan!) en dan het touwtje langs een meetlint houden, dan weet je welke kuitmaat je nodig hebt.

Met regenlaarzen heb ik geen goede ervaring, die loop je snel lek, is voor op het paard geen optie en het loopt nou ook niet echt lekker.

Ik heb wel goede ervaring met rubberen laarzen van Aigle, dan wel met extra brede kuit.

Voor de blub heb ik nu muckboots (dan wel het model dat ook geschikt is om mee te rijden). Heeerlijk! Warme voeten, goede schokdemping, waterdicht, je kan er ook mee het paard op, dus je hoeft geen laarzen te wisselen. Het bovenste stuk is rekbaar neopreen.
(Ik heb ook petrie's voor het rijden, dat is echt wel fijner dan rubberen rijlaarzen, maar niet handig voor in en om stal en natuurlijk ook een stukje duurder dan een rubber rijlaars).

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:23

Kun je niet een paar gewone regenlaarzen in je zadelkast kwijt? Of een paar jodphurs en chaps dan haal je met de regenlaarzen eerst je paard uit de paddock en wissel je daarna om voor het rijden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:27

Aigle heeft tot xxl kuit maat. Als die niet passen zul je aan het op maat gemaakt leer moeten. Xxl is ongeveer 40 cm omtrek op het dikste punt van je kuit. Zoals je omcirkelt hebt.
Aigle zijn goede rubber laarzen. O.a. verkrijgbaar bij hyporama.
Laatst bijgewerkt door jorika1986 op 22-02-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:28

xSlvna schreef:
Een paar thermoboots kopen, dé oplossing. Warmer als rubber, waterdicht en zelf op maat te maken met het klitteband!

Je hebt overigens echt geen dikke kuiten, maar inderdaad wat je zegt net een vreemde maat. Lange benen? :)

Probleem met Thermoboots is dat ze soms te dik zijn bij de voet, waardoor je makkelijk in de beugel blijft hangen. Vrij gevaarlijk dus, die dingen.

@TS: Misschien een 2de hands paar rubber laarzen? Die zijn vaak al wat uitgelopen, dus misschien breder. Zien er dan wel niet zo goed meer uit, maar je hebt wel wat.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:28

AcrylicMess schreef:
Kun je niet een paar gewone regenlaarzen in je zadelkast kwijt? Of een paar jodphurs en chaps dan haal je met de regenlaarzen eerst je paard uit de paddock en wissel je daarna om voor het rijden.

Ik pas ook nooit rijlaarzen, mn kuiten komen er nooit in, dus zijn regenlaarzen voor het eruit halen en jodphurs voor het rijden echt de perfecte oplossing :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:29

Die laarzen uit de link zijn voor smalle tot normale kuiten, als je in de standaard rubberen laarzen niet past, gaan deze ook niet passen...

Bij een brede kuit kun je beter zoeken naar zoiets: http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html deze zijn verkrijgbaar in verschillende kuitmaten (bij divoza)
Laatst bijgewerkt door Angela op 22-02-14 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:32

Amigo20 schreef:
AcrylicMess schreef:

Ik pas ook nooit rijlaarzen, mn kuiten komen er nooit in, dus zijn regenlaarzen voor het eruit halen en jodphurs voor het rijden echt de perfecte oplossing :j

Ja ik heb sinds kort gelukkig laarzen die me passen want vind het altijd wel fijner rijden met laarzen. Maar zo deed ik het eerder ook gewoon eens et regenlaarzen in de kast :D.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:45

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:47

ten 1e: je bent NIET dik!!!!
ten 2e: probeer jodpurs

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:54

Ben je al bij Ria Nieuwenhuis wezen kijken? Zij heeft heel veel tweedehands.
gaat alleen vandaag niet meer lukken, kan je ook van te voren even bellen, rijdt je niet voor niets.
zit in beinsdorp even voorbij stal Jasper.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:56

He, dat probleem ken ik.. Ik pas ook heel weinig laarzen. Ik heb uiteindelijk wel laarzen gevonden, maar ik weet niet hoe ze heten.
Ik gebruik nu jodphurs en chaps en die zijn er in allerlei maten. Alleen die zijn niet waterdicht voor het geval je dat nodig hebt..
Er zijn ook winkels die laarzen op maat maken, alleen volgens mij is dat best duur.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 16:13

Heb die laarzen met rits bestelt (vind dat leer te snel lelijk word daarom rubber), en regenlaarzen gekocht voor de blubber. :)