"Alleen naar een goed tehuis"?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:29

Ze was een oepsie veulen, waar we pas op het laatste moment achter kwamen in de dracht.
Daarnaast hadden we geen ruimte voor een vijfde paard.
Als we dit hadden gehad was ze nooit weggegaan.

Dus zoals je ziet geerke zijn er meer redenen om een veulen te verkopen.

Sjolvir

Re: "Alleen naar een goed tehuis"?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:32

Ik heb nog een 3e paard staan, wordt nu 3, maar als ze te klein blijft moet ze ook weg.
Hoe ik dat ga doen ook nog geen idee.
Voorlopig mag ze nog gewoon 4 worden in mijn bezit, of iemand moet haar heel graag willen hebben
en heel leuk baasje lijken te zijn.
Anders ging ze niet weg.

(is trouwens niet zozeer dat zij te klein is, meer dat ik te groot ben)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:33

Het is geen garantie, maar ik vind het wel fijn als de vorige eigenaar nog zo veel interesse in het paard heeft, dat hij wil weten waar het beest zou komen te staan. Een paard aan zo maar iedereen verkopen (of welk dier dan ook) zou ook niets voor mij zijn.

Je stelt bijvoorbeeld ook eisen aan de stal omdat je je paard happy wil hebben, waarom niet bij de verkoop?

Het geeft geen garantie, dat snap ik maar al te goed. Maar ik geef hem liever gratis weg bij wijze van, aan iemand die er super goed voor is, dan dat ik er 494329048 en 3 miljoen voor krijg, en ik niet weet hoe die komt te leven...

Maar volgens mij draait het bij veel mensen toch vooral om de centjes ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:33

Wij hadden het er ook bij staan toen ons paard te koop stond.

Vervolgens krijg je de vraag wat hij gaat kosten als ze een heel goed huis bieden..
Sorry, maar dan kost hij gewoon de vraagprijs, al krijgt hij een stal met gouden deurknoppen.
Vraagprijs was iets van €7000 ofzo.

Hij is niet voor dat bedrag verkocht, is ook niets dat in de buurt kwam geboden.
De reden voor de prijs? Hij MOEST niet weg.
Het had voor hem lekker geweest omdat hij graag werkt.
En je houd de minder serieuze mensen weg, want die zoeken geen dure paarden.

We hebben er een paard bij gekocht en nu staan ze samen de hele dag op de wei, elke dag. Hij heeft het dus beter dan hij het had.
Het is alleen zonde om een dressuurpaard alleen maar op de wei te zetten.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:36

Het zinnetje an sich is nogal zinloos, maar ik krijg dan wel het idee dat het om mensen gaan die met moeite (emotioneel gezien) verkopen. Dus het zijn geen handelaren óf mensen die naar een handelaar willen verkopen. Daarin zit voor mij het verschil.

Om eerlijk te zijn, als ik nu in mijn huidige situatie een paard zou kopen, zou ik dan een goed tehuis bieden? Nee, want ik studeer en heb al drie paarden waarvan 1 extra veel verzorging nodig heeft. Soms kijk ik advertenties en denk ik "Aaah wat een leuke!" Maar als ik het bovenstaande denk, klik ik snel weg. Wie weet dat andere mensen die nog impulsiever qua aankopen zijn dan ik, dat ook hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:37

Wat bedoel je met serieus?

Ik heb mijn twee ponys verkocht met al hun passende toebehoren, aan het beste huisje dat ik me maar kon wensen.. Terwijl ze geen dure paarden zochten, ze hadden er zelfs maar €500 voor. En nee, ze hebben wél geld voor de dierenarts op hun rekening voor noodgevallen. Ze waren blij met wat ze kónden krijgen. En eerst waren dat twee recreatiepony's, maar nu ik er één heb geruild voor mijn springpaard is ze daar lekker serieus mee bezig :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:38

Ik word ook altijd een beetje kriegel bij het lezen van zo'n zin. Je verkoopt het dier toch? Dan moet je het ook los kunnen laten. Overigens zou het voor mij geen reden zijn om niet op een advertentie te reageren, maar ik zou wel bij het kijken goed op de houding van de eigenaar letten. Krijg ik het idee dat deze van plan is om het paard scherp in de gaten te blijven houden, dan hoeft het van mij niet. Ook al weet ik dat ik het paard een goed huis zou bieden, ik heb geen behoefte aan een oude eigenaar die als agent alles komt controleren. Overigens is de oude eigenaar van mijn paard van harte welkom om een keer te komen kijken, maar daar heeft ze zelf geen behoefte aan.

Waar ik ook altijd zo slecht tegen kan is een advertentie waar een heel levensverhaal in staat. Dan heb ik altijd het idee dat de eigenaar nog helemaal niet klaar is om het paard los te laten. Op zulke advertenties zou ik dan ook niet reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:39

Dus als je dat zinnetje er niet bijzet gaat het je niet aan het hart?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:42

En ik vind het juist eng als mensen er geen zin in hebben om contact te houden met de verkoper, die langs te laten komen enzo. Zou ik mijn paard nooit aan verkopen..

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:43

Net een stuk getypt ineens weg, nog maar een keer dan...

Toen ik mijn pony vorig jaar te koop zette heb ik dit ook in de advertentie gezet.
Vond het belangrijk dat hij terecht kwam bij iemand die goed voor hem zou zijn.
Garanties heb je natuurlijk nooit als je een paard verkoopt, mensen kunnen 1 ding zeggen en vervolgens het tegenovergestelde doen.
Ik ben vooral op mijn gevoel afgegaan.

Een blijvend tehuis vind ik dan weer iets teveel.
Tuurlijk hoop je dat voor je paard, maar situaties kunnen veranderen.
Vind dat je dat ook niet echt kan 'eisen' van iemand.

Vind het wel leuk om af en toe nog eens wat te horen over hoe het gaat,
maar dat is geheel aan zijn nieuwe eigenaresse - wilt zij dat niet, dan is het ook goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:45

Geryon schreef:
En ik vind het juist eng als mensen er geen zin in hebben om contact te houden met de verkoper, die langs te laten komen enzo. Zou ik mijn paard nooit aan verkopen..

Het gaat er juist om op wie zijn initiatief het gaat.
De vorige eigenaren van mijn dieren zijn nl. (binnen redelijke grenzen :D ) welkom, vind het ook best leuk als ze eens op wedstrijd komen kijken ofzo, maar een ex-eigenaar die dat eist vind ik eng en stalkerig.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:46

Maar er is ook een tussenweg toch Geryon? Van mij mag de verkoper best een keertje komen kijken en ik wil ook best af en toe foto's en updates sturen. Maar ik heb geen zin in iemand die elke week sms't om te vragen hoe het gaat en elke maand op de stoep staat. Dan voelt het voor mij heel erg alsof je het in de ogen van de oude eigenaar nooit goed kan doen, hij heeft immers de sterke behoefte om telkens te controleren of het nog wel goed gaat.

Precies wat Urielle zegt eigenlijk :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:47

Inderdaad, Urielle, dat vind ik ook. Zo'n pipo die je gaat vertellen hoe het moet zit ik al helemaal niet op te wachten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:48

Urielle schreef:
Geryon schreef:

Het gaat er juist om op wie zijn initiatief het gaat.
De vorige eigenaren van mijn dieren zijn nl. (binnen redelijke grenzen :D ) welkom, vind het ook best leuk als ze eens op wedstrijd komen kijken ofzo, maar een ex-eigenaar die dat eist vind ik eng en stalkerig.

Haha zie die vorige eigenaar zich verkleden als paard om alles goed in de gaten te houden _O-

@ Sanned: Elke week of elke maand zou ik ook geen zin in hebben nee.. Dat is wel heul veel! Ik heb eens in de zoveel maanden contact met de nieuwe eigenaar van mijn paard. En mijn andere paard was eerst mijn paard, toen haar paard en nu mijn paard weer, dus ik ben in haar ogen ook een beetje een nieuwe eigenaar dusja :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:51

Pony die ik zomers hier had staan is verkocht.
Die nieuwe eigenaar stuurde wel eens foto, leuk! (we zijn nooit gaan kijken)
Ze verkocht hem, paard uit het oog verloren, jammer.... (maar zo gaat het in het leven)
Toen zocht iemand anders hem op bokt (kende hem als manege paard aan het strand of zo?)
Gezocht en gevonden, zorgboerderij pony!
Foto gezien op site van zorgboerderij en filmpje op youtube van meisjes die hem daar verzorgden, leuk!
Ben er echt niet gaan kijken.
Weet dat hij leeft en het best goed heeft, dus prima.

Maar het is wel heel leuk om te weten waar een dier waar je om geeft uithangt.

Vorige eigenaren van mijn fjord zijn vrienden van me en van mijn zwarte zit fokker op mijn facebook,
dus weet ook wat die zwarte allemaal uitgespookt heeft.
Als ze langs willen komen zijn ze beiden welkom, maar niet elke week :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:52

Geryon schreef:
Haha zie die vorige eigenaar zich verkleden als paard om alles goed in de gaten te houden _O-

@ Sanned: Elke week of elke maand zou ik ook geen zin in hebben nee.. Dat is wel heul veel!

Andersom kan trouwens ook. Mijn zus verkocht een paard en werd gek gebeld en gemaild door de nieuwe eigenaar. Leuk dat je enthousiast bent over het dier, maar om nou maandenlang drie keer per week fotoverslagen door te sturen... :x

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:53

Haha, dat is wel een grappige situatie Geryon. Dan snap ik dat je contact houdt. Wij hebben de oude eigenaar van ons paard een paar keer een mailtje gestuurd hoe het ging, uit eigen beweging. Daar hebben we leuk antwoord op gehad, maar na een tijdje viel het van haar kant stil. Prima, ze wil blijkbaar geen contact meer. Kan ik goed begrijpen, ik denk dat het voor mij het gemis ook alleen maar groter zou maken.

Dat is ook leuk Urielle, een stalkende nieuwe eigenaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:55

Ik ben een maand geleden nog naar een paard gaan kijken.
Maar daar heb ik de beslissing genomen niet voor het paard te gaan, ik had hem nog niet opgezadeld gezien of weet ik veel wat. Hij stond alleen maar op de poets plaats.
Maar de eigenaar was zò raar. Hij ging alleen naar een goed thuis...
Toen direct de beslissing gemaakt met mijn instructrice dat hij niet het geschikte paard voor ons was. Ook volgens de eigenaresse hadden wij niet de klik met het paard. Dus wij stonden binnen 5minuten al weer buiten.
Het paard staat nu nog steeds te koop. Het was gewoon geen zuiver verhaal, geen zuivere advertentie en nu blijkt dat maar weer. Het paard staat nog steeds te koop onder een andere advertentie en het paard liep eerst Z, nu B ;)
Dus voortaan haak ik ook af bij dat soort zinnen. Liever een wat te nuchtere eigenaar dan dat een eigenaar mij gaat vertellen hoe het allemaal moet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:58

Urielle schreef:
myk_en_shant schreef:
Dit geeft natuurlijk geen garantie zodra ze verkocht is, maar geeft wel een signaal af naar de koper dat je om het dier geeft en niet zo maar aan iedereen verkoopt.

Dat is precies waarom ik niet op zulke advertenties reageer, dan denk ik echt: wie denk jij dat je bent om over anderen te oordelen?
Zelfs als ik pas in het gevraagde plaatje skip ik die advertenties.

En met jou ook de handelaren en mensen die niet in het plaatje passen en dat is precies wat een verkoper wil.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:00

fresley schreef:
Maar daar heb ik de beslissing genomen niet voor het paard te gaan, ik had hem nog niet opgezadeld gezien of weet ik veel wat. Hij stond alleen maar op de poets plaats.
Toen direct de beslissing gemaakt met mijn instructrice dat hij niet het geschikte paard voor ons was. Ook volgens de eigenaresse hadden wij niet de klik met het paard. Dus wij stonden binnen 5minuten al weer buiten.
Het paard staat nu nog steeds te koop. Het was gewoon geen zuiver verhaal, geen zuivere advertentie en nu blijkt dat maar weer. Het paard staat nog steeds te koop onder een andere advertentie en het paard liep eerst Z, nu B ;)
Dus voortaan haak ik ook af bij dat soort zinnen. Liever een wat te nuchtere eigenaar dan dat een eigenaar mij gaat vertellen hoe het allemaal moet.

Dat is wel weer heel vreemd, want die Z is te controleren via de KNHS, dus daar mee waren ze toch wel door de mand gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:02

Sjolvir schreef:
fresley schreef:

Dat is wel weer heel vreemd, want die Z is te controleren via de KNHS, dus daar mee waren ze toch wel door de mand gevallen.

Ik heb de advertentie aangegeven op marktplaats. Heel het verhaal klopt niet. Het was ook niet het paard die daar stond die wij op de filmpjes hadden gezien. Het was duidelijk het paard wel, alleen niet die bespiering en etc. Dus het paard zal vast wel Z hebben gelopen maar niet bij haar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:02

En zo te horen, vele jaren geleden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:06

Klopt, maar ik vind dat dan zo raar.
Je zet wel bij je advertentie dat je wil dat hij naar een goed thuis wil, maar vertelt vervolgens allerlei onzin over de mail. Je kan toch veel beter eerlijk zijn?
Niet iedereen zal overal eerlijk over zijn in die wereld. Maar een B of een Z paard, dat is een heel verschil..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:09

Diablo schreef:
En met jou ook de handelaren en mensen die niet in het plaatje passen en dat is precies wat een verkoper wil.

Dat weet ik niet, je zet je paard toch te koop en het is doorgaans ook vanwege de emotionele lading fijn als ze dan ook snel weg zijn. Het is zwaar om nog maandenlang tegen dat paard aan te moeten kijken in de wetenschap dat hij weg moet. Ik ben duidelijk niet de enige die advertenties laat afvallen vanwege het zinnetje en in dat kopersbestand zaten wellicht ook hele goede eigenaren.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:14

Diablo jij snapt hem.
Idd om zeker de handelaren te vermijden.
Als ik wil dat ze naar een handelaar zou gaan, had ik er wel eentje benaderd.