Twijfel momenteel tussen drie opties

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Twijfel momenteel tussen drie opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:40

@bmamavan2 nou iedergeval goed dat ze het beste willen voor hem! Hopelijk komt het bij dit paardje helemaal goed !

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:49

Heb je gekeken naar opties om de pony meer vrije beweging te geven? Hoeveel uur op een dag komt de pony met vriendjes los?

Als mijn paard er enkel uit komt om te bewegen voor/met mij is er geen land mee te bezeilen, als ze gewoon lekker 8 uur buiten staat met vriendjes heb ik er mijn droompony aan.
Daarbij hoeveel voer krijgt de pony? Hetzelfde als de rest van de manege omdat het zo hoort? Hoeveel krachtvoer en vooral welk type en merk? Krijgt hij wel genoeg hooi?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:53

Ik zou met de huidige pony vanaf nul beginnen met veel en goed les. Eerst in grondwerk en daarna langzaam rijden. Veel geduld hebben kan werken en dan komt waarschijnlijk de lol echt wel terug. Mocht dat niet zo zijn kun je hem altijd nog te koop zetten.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 16:36

De pony komt genoeg buiten met vriendjes, krijgt voldoende hooi, beperkt krachtvoer (zelfde als bij zijn vorige eigenaar)en heel veel aandacht.
Gisteren heb ik hem los gelongeerd (dus zonder touw), dat doet hij heel braaf maar zodra mijn dochter in de bak verschijnt wordt hij opdringerig/drammerig. De band tussen hen is momenteel 0,0. Het is voor haar natuurlijk heel moelijk om dit te merken en voor mij als moeder om te zien. ze wil zo graag maar hij niet. En ja dan houdt het voor mij ergens op. Knoop is ook definitief doorgehakt. Hij blijft te koop staan, wij doen nog grondwerk met hem en onze bijrijders rijden hem en wij kijken ondertussen verder. Vanavond weer kijken bij een paardje dat ons beide erg aansprak, nu met een paar paardenmensen erbij.