Argumenten voor zweepgebruik bij trailerladen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:21

anneliesdj schreef:
Owja een haf, die doen het er ook om.

van die hafjes ken ik dr helaas meer :o

ellenimar

Re: Argumenten voor zweepgebruik bij trailerladen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:12

nog tips voor een paard wat er braaf (maar bibberend) in gaat maar veel te hard er weer uitkomt? geen kunsten dus maar bang....

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:17

Zorgen dat hij er vertrouwen krijgt in de trailer op gaan, door vaak te laden en hem er gewoon weer uit te halen zonder te gaan rijden (of zelfs de trailer maar dicht te doen in het begin). Dat kan je dan uitbouwen naar trailer dicht even laten staan, trailer weer open en er uit. opnieuw er in, enz.. Dan een rondje rijden weer thuis er uit en ga zo maar door tot je hij zelfverzekerd op de trailer staat.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:00

ja DPTomboy.....dat weet ik allemaal, hoopte op een tip waarbij ik zijn angst evt iets eerder weg kon nemen dan inderdaad herhalen en herhalen tot het went voor hem :))
zo is hij bv na 5 jaar nog steeds bang voor emmers! (hoewel hij er nu een wortel uit durft te pakken haha) en groot verkeer is weer geen probleem, zo is ieder paard weer anders he...
maar toch bedankt voor je reactie!

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:22

en elke dag voeren in de trailer? (moet hij wel durven eten in de trailer, dat was bij die van mij eerst al een hele uitdaging...)

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:45

heb helaas niet iedere dag hulp om te oefenen maar inderdaad hij krijgt eten in de trailer en eet het ook nog op haha

Hessil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:48

ja idd gewoon oefenen!
mijn pony vond het eerst ook en maar na veel oefenen geeft hij echt geen kick meer!
hij is niet meer bang! :9

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:52

ellenimar schreef:
nog tips voor een paard wat er braaf (maar bibberend) in gaat maar veel te hard er weer uitkomt? geen kunsten dus maar bang....

Als het wat droger weer is en je rijdt je niet meer vast :P paard een tijd op de paddock zetten, trailer erbij in en het water en voer op de trailer verstrekken. Dan moet hij zelf meerdere keren per dag de trailer op en vindt zonder dwang uit dat het niet zo eng is als het lijkt. Kan ook op de wei uiteraard maar dan grazen ze zich soms gewoon op de wei vol dus dan kan het langer duren.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:56

dat ga ik toch maar niet wagen.... wil niet dat hij zonder begeleiding met een noodvaart zijdelings de klep afkomt...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:57

Veel paarden mogen er altijd gelijk uit als de stang achter hun kont weggaat.
Sommige paarden schieten er dan gelijk hard uit als ze niet geleerd is om te wachten.
Of ze zijn inderdaad bang en willen er zo snel mogelijk uit.
Ik zou dan oefenen met een bakje voer, iemand die achter jouw paard de stang weghaalt en dan nog even blijven voeren zodat hij erin moet blijven staan. Gewoon om te leren dat er ook leuke dingen (voer) zijn in een trailer en dat je er niet gelijk uit hoeft te racen als die stang achter je kont weg is.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:00

hij wacht ook braaf als de stang weggaat, je moet hem dan zelfs voorzichtig overtuigen dat hij er echt uit mag.... maar als hij dan eenmaal in zn achteruit gaat.... pffft

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:02

En als er iemand dan achter een hand op zijn kont legt en hem zo steun geeft, zeg maar?

IriLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:04

Haha, Geweldig! :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:06

Leuk filmpje is dat ja! :D

Ik heb er wel een die (weliswaar aan de hand) het liefst de trailer op draaft :P Op de trailer krijgt hij namelijk voordroog, terwijl hij op stal altijd hooi krijgt. En voordroog vindt ie lekkerder :')

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:59

hand op zn kont doen we maar hij is 1.80 en denk dik 650 kg? we hebben voor hem een hoge trailer aangeschaft nu en blijven herhalen herhalen herha herh her he h...... :))

bijzonder leuk filmpje ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:11

listiglistje schreef:
Of de riek erin :Y) :7

Zondag stonden ze bij ons een half uur te trutten met 5 man :roll:

Ik en de staleigenaresse komen eraan ff tips gegeven (deurtje open, niet zelf ervoor gaan staan, etensbak weg)
Vervolgens de riek in de bips, 1 x prikken was genoeg en de haf stond erop :D

Hilarisch verhaal, echt geweldig, en zo stoer van je! Met een scherp voorwerp in een paard prikken, vind ik superleuk en tof :D :D :D *\o/* Tot hij een keer wel uit schrik naar achteren schiet of schopt en zichzelf spiest of 'gewoon' verwondt. Gelukkig doen haflingers dat natuurlijk nooit. En daarnaast, lekker boeiend, is maar een paard. Hij moet gewoon luisteren, stom dier.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:26

Die van mij vinden het gelukkig geen probleem, voor mijn haf hoef ik ook de laadklep maar open te doen en madam loopt er zelf in :+ Geen zweepgebruik dan, maar hoef ook niet mee te lopen heerlijk dier :D

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:53

hahaha WildWings, geweldig he??