Niet zonder maatje kunnen + zich los trekken, oplossing????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: Niet zonder maatje kunnen + zich los trekken, oplossing????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 21:41

Dankje Pepper.
Vandaag weer even wat met haar gedaan. Ze had weer is bedacht dat hangen wel een leuke optie kon zijn. Helaas stond ze deze keer vast aan een varkensband(die moet ze om van de eigenaar) dus ze kreeg het niet voor elkaar om zich los te trekken.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:44

Ja dat hangen was erg snel afgelopen.
Ouderwets maar effectief

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:12

Wat bij mijn destijds verzorgpony heeft geholpen is op het moment dat ie wil gaan hangen met volle vaart een maat 43 met stalen neus in zn kont. Heeft het nooit meer gedaan :D
Moet je wel zeker zijn dat het echt klooien is en geen schrikreactie ofzo

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:49

Haha, ja en dat ie niet van schrik naar achteren uit haalt. Vind ik een bezem toch veiliger....

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 01:01

Zo eentje zou deze wel zijn pepper

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:14

Een varkensband gaat niet kapot, maar je paard trekt er haar nek wel mee kapot.
Ik zou met 2 mensen aan de gang gaan..
Paard niet compleet vast zetten maar met een lange lijn leadrope oid 2 maal door een ring of waar je haar ook aan vast zet zo heb je net wat tegen druk maar niet te gek en kan je laten vieren.
De ander gaat er achter staan met iets wat niet leuk is bezem of zo maar niet dreigend gewoon aanwezig het paard moet er per ongeluk tegenaan lopen.
En vooral trek er de tijd voor uit een paar uur zeker wel het kwartje valt echt wel.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:52

Pepper32 schreef:
Haha, ja en dat ie niet van schrik naar achteren uit haalt. Vind ik een bezem toch veiliger....

Hij was zo verbaasd dat hij er niet eens bij nadacht om dat te doen :D

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:17

En nog geprobeerd afgelopen dagen? Ben erg benieuwd hoe het gaat.....

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 01:10

Heb dinsdag nog zoals met die varkensband gewerkt. Pony stond wel binnen. Dus is ze al stukke kalmer. Woensdag ook weer aan de band gestaan. Toen gereden en toen stond de pony langs haar aangezien die door iemand anders werd gereden. Dan staat ze er echt bij te slapen aan de lijn. Nou de komende dagen carnaval en verjaardagen dus weinig tijd voor oefeningen. Woensdag kunnen we weer verder.

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:34

Ik zou gewoon blijven oefenen en misschien wat iemand al had gezegd tussen de wei draad doen ofzz

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 23:58

xMinimiltonx schreef:
Ik zou gewoon blijven oefenen en misschien wat iemand al had gezegd tussen de wei draad doen ofzz

Eigenaar is bang dat het paard overde draad gaat als mijn pony apart wordt gezet van het paard. Hij wil absoluut niet nog een die over de draad leert springen. Kan ik me best voorstellen, aangezien er aan de ene kant een weg ligt en de andere kant een weiland ligt die naar een 80 weg leidt. Blijven oefenen is ook wat ik doe. Vandaag weer is de trailer herhaalt. Blijft voor haar ook een twijfel puntje, ze doet het wel maar zou het liever niet doen. Nou kon ze na een hele hoop tijd in en uit de trailer helemaal los. Was wel een hele boel wortels voor nodig. :Y)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:33

Ik denk dat je ook best eens kritisch mag gaan kijken naar het beeld wat je van het paard hebt. Wat ik zo hoor geef je je paard namelijk bepaalde ruimte door het beeld wat je van haar hebt.
Een paard is niet bezig met het verleden, laat dat dus los.
Ook het beeld van: paard kan niet stilstaan. Als je dat al denkt, geef je meer ruimte. Als je denkt: paard is ongehoorzaam, ben je al een stuk strenger.

Intentie is dan ook heel belangrijk als je met een paard werkt. En hoe je een paard ziet, heeft invloed op je intentie. Want wat je voor je ziet is wat je krijgt (heel simpel gezegd). Zie jij voor je dat het paard toch niet stil gaat staan, zal dat ook niet gebeuren. Zie je voor je dat het paard wel gewoon stil gaat staan is je succes al een stuk zekerder.

Ook zeg je: ik ben alleen interessant met eten, als er geen andere paarden in de buurt zijn. Dat zegt ook iets over hoe je jezelf ziet. Ook zie je dit paard als 'lastiger dan gemiddeld'. En tja, als jij niet interessant bent en je paard lastig, wordt het ook moeilijk samenwerken.

Maak voor jezelf dus het beeld: ik ben interessant en ik heb een normaal, braaf paard. Dat scheelt al de helft.