Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

).dodyg schreef:Cassidy schreef:Als ik een dekking wil, dan wil ik levendveulengarantie. Helemaal met KI heb ik de ervaring gemaakt dat niet iedere merrie daar even makkelijk drachtig mee wordt, en het zou even wat worden als ik honderden Euro's uitgeef aan rietjes en dierenartsbegeleiding en dan nog zonder paard kom te staan.
De dekkingen die ik heb genomen waren dekkingen uit Nederland. Met gekoeld sperma. Op het moment dat je KI gaat dekken heb je echter de keuze uit hengsten wereldwijd, en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om voor duizenden Euro's zaad uit Amerika te laten overkomen zonder ook maar levendveulengarantie te krijgen of op zijn minst kans op een rebreed als de merrie leeg blijkt te blijven. Kun je de dekking altijd nog op een andere merrie proberen.
hier wordt het vaak zonder die bewijzen enz volstrekt zeker als je zoveel rietjes in een keer neemt zoals deze man dus gedaan heeft.
wat voor die man waarschijnlijk voordeliger aangezien hij meerdere merrie`s had.
ik kreeg net een sms dat hij er over ging denken dat ik mss wel een van zijn rietjes kon krijgen..
maar nog eens nadrukkelijk erbij dat ik niet had voldaan aan mijn onderzoeksplicht en hij mij dus niks schuldig was

ralphtdw schreef:Want ik kan mij alleen voorstellen dat als ik verkoper zal zijn en paard drachtig verkoop en in eens telefoontje krijgt is niet drachtig dat ik dan erg schrik en snap dat het in het begin nog moet afwachten of een paard echt drachtig is maar dit paard paard moet nog maar een aantal maanden
of zie ik dit nu helemaal fout

van mijn antwoord word je niet veel wijzer. Het gaat echt om de details om tot een goede bewijslast te komen. Jij hebt het paard gekocht. Jij dient te 'bewijzen' dat het paard zwanger was. Geen idee of te goeder trouw zijn op de aanname van de verkoper voldoende is in dit geval.