buitenrit manege poelenburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haflingerkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:23

Ik heb op de poelenburgh afgelopen week 2 buitenritten gemaakt. Een bosrit en een strandrit. Bij bosrit was ik in mijn eentje met een begeleidster en bij de strandrit waren we met zij zessen en een begeleidster. Toen we op het strand aankwamen hebben we eerst een stukje gestapt en gedraafd, en daarna in galop. De begeleidster had al aangegeven dat we in harde galop gingen, maar dat ze wilde proberen om niet in rengalop te gaan. Maar eenmaal in galop ging er een pony (Odin), meteen over in rengalop waarna alle paarden volgden. Odin rende vervolgens het voetgangerspad op, waarna wij ook konden stoppen. Ook begon er een paard te rollen toen we op het strand aankwamen en er weer afgingen. Maar verder was het wel heel leuk! Ik reed op jakuza.

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 00:52

Ik ben eergisteren op strandrit geweest. Ik vond de paarden er goed uitzien en energiek, maar niet zo dat je de hele tijd bezig was met het inhouden van je paard. Ik vond het stuk strand aan de korte kant, maar ja, manege ligt er ook een aardig eind vanaf. Verder een mooie route. Begeleiding was top!
Wij zijn niet in rengalop geweest. We hebben eerst gestapt, toen gedraafd en toen gegaloppeerd. De terugweg hebben we door de branding gestapt.
Ik vond het echt een mooie rit :)

leefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:09

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest voor een bos/strandrit.
Ondanks dat ik op een paard zat dat niet vooruit te branden was die dag, vond ik het erg leuk.
Lange rit en hele mooie omgeving. Mensen letten op of iedereen nog volgt en iedereen geeft waarschuwingen aan elkaar als er een paaltje komt o.i.d.

Melisjeee

Re: buitenrit manege poelenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:02

Vorig jaar bij Poelenburgh geweest en erg genoten van de rit. Waren met een klein gezelschap waardoor we met de leiding ook lekker hebben gekletst. Zaten niet de beste ruiters bij, maar de rit is me echt top bevallen. Paarden weten heel goed hoe het hoort zodra ze op het strand aankomen, geeft een heel fijn vertrouwd gevoel!