Advies nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:23

Door ziekte van mijn kant staan mijn paarden ook vaker stil dan nodig omdat ik geen juiste bijrijdster kan vinden. Ik ben er wel iedere dag maar als ik een bijrijder kan vinden en ze gaat mij erop aan spreken dat ik mijn paarden niet voldoende beweging geef en zij daar door niet goed kan trainen denk ik toch dat ik een beetje boos wordt....geniet van de vrijheid die je hebt en kan je er echt niet tegen dat het paard niet genoeg getraind wordt ga dan op zoek naar een ander paard waar je wel wat mee kan! Hoe moeilijk ook, het komt vast wel goed met het paard!

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:27

Hij krijgt geen kracht voer mede omdat hij niks doet. Alleen volledig ruwvoer. De staleigenaar is echt wel een hele goede zorgzame. Houd de dieren ook goed in de gaten. Het was de stal houder ook de paddock avontuur opgevallen want iedereen dacht dat hij lekker lag. De stalhouder vond het voor het dier kennende een onnatuurlijke plek en is gaan kijken en trof hem dus zo aan.
Wedstrijdambities heb ik niet meer en ben ook al gestopt met de lessen. Ik rijd het dier nu puur hobby matig en onderhoudend. Ik hoef ook niet perse wedstrijden te rijden. Ik wil eigenlijk alleen wat het dier goed toe komt.
Daarom dus de tweestrijd. Als ik stop dan is het dier 'de dupe'
Maar merk gewoon dat het lakse gedrag van de eigenaren steeds meer aan mij knaagt. Omdat er wat van zeggen niets uit haalt weet ik dat ik het dan zal moeten slikken. En daar heb ik uit persoonlijke karakter trekken en visie over verzorging genomen dus heel erg veel moeite mee.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:29

lady62 schreef:
Kijk en daar ben ik het dus niet mee eens.
* heeft medelijden met paarden in het wild

Alleen op een klein weitje geeft idd weinig afleiding, maar als ie met andere paarden op een grotere wei/paddock staat (dat kan ik niet teruglezen) en dan ook nog 2-3x in de week in de hand komen is imho echt niet zielig hoor.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:32

Nou in dat geval is er maar 1 oplossing helaas alleen is dat een oplossing waar je misschien niet aan wilt denken.

Als je je echt irriteert en je belemmert voelt moet je stoppen. Jammer maar helaas.

@Lady62, zoals ik het begreep komen de dieren wel in handen van de staleigenaar. Die checkt neem ik aan ook op wondjes.

In dat geval zie ik het probleem niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:34

Ik denk vooral dat je het niet als jouw probleem moet zien of het jouw probleem maken.
Je hoeft je niet schuldig te voelen als je stopt. Al kan ik andere reacties ook wel begrijpen veel verzorgers zouden er veel voor over hebben om op deze manier een "eigen" paard te hebben. Je hebt toch de vrijheid helemaal zelf te doen wat je wil. Beter dan een hijgende eigenaar in de nek die je elke stap volgt.

Iedere situatie heeft z'n voor en nadelen ook dat moet je niet vergeten. Bij een ander is het niet altijd beter al lijkt dat misschien in eerste instantie wel zo. Je kan het nu ook zo zien dat je kan doen wat je wil op jouw manier zonder dat een ander zich daar mee gaat bemoeien. Als je een eigenaar hebt die wel betrokken is kan dat fijn zijn maar juist ook weer een groter punt waarbij je een meningsverschil kunt krijgen. Of dat nu gaat over de manier van trainen/omgang of wat dan ook.

Ik denk niet zo zeer dat het dier de dupe is als je stopt. Op zich krijgt het paard wat het nodig heeft. Eten, drinken komt lekker buiten met andere. Mocht die dan wat lastiger worden voor de stalhouder dan zal die dat moeten oplossen met de eigenaar. Daar kun je natuurlijk niet naar gaan kijken.

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:36

Er zijn paarden die daar tegen kunnen, Rex_Rolfo, maar er zijn er ook die daar veel te weinig aan hebben. Paard van TS is er volgens mij zo één, omdat hij duidelijk in gedrag veranderd is sinds de eigenaren het laten afweten. Hoe dan ook is de situatie die je schetst, ook al kunnen paarden er tegen, volgens mij nooit een optimale.
TS moet zelf de afweging maken of haar frustratie groter is dan de verantwoordelijkheid die ze voor het dier voelt en het plezier dat ze in het werken met het paard heeft. Voor mij was dat uiteindelijk het geval, daarom ben ik gestopt.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:37

Ik snap wel wat je bedoelt, heb ook een tijdje zo'n pony gedaan.
Bij ons (moeder en ik) is de keuze gegaan naar halve opkoop, wij gingen betalen en hadden hierdoor dus ook recht van spreken. Nu uiteindelijk is ze helemaal van ons, wat enorm prettig is maar bedenk ook wat voor een kosten en lasten het meebrengt.

Ik denk dat hoe stom het ook klinkt, het best fair is voor jezelf om het paardje te laten gaan.
Als voor jou de reden waarom hem nog doet is 'het is zielig' denk ik dat je er beter voor moet stoppen.
Je blijft immers ook niet bij je vriend omdat je het anders 'zielig voor hem is'

Het paardje gaat iedere dag naar buiten, ondanks de eigenaars niet komen en niet zijn verdiende aandacht krijgt, snap ik de staleigenaar ook. Zolang er betaald wordt is het prima. Het is niet jouw schuld en ook niet de zijne dat het paard niet elke dag aandacht krijgt. Ik hoop dat de eigenaars het op een gegeven moment inzien en het paard verkopen aan een vriendelijk iemand. Bovendien denk ik niet dat hij zorg tekort zal krijgen wanneer jij hem niet meer doet, de staleigenaar heeft er ook baat bij dat een paard op zijn stal er goed bij loopt.

En hoe hard het ook klinkt, dan is het paard maar 'de dupe.' Jij gaat er zo te horen ook niet erg met plezier meer heen, waardoor het geen meer waarde kan hebben voor het paard. Ik ben absoluut geen voorstander van paarden geen aandacht geven, begrijp mij niet verkeerd. Maar in jouw situatie is kopen geen optie en zal het stoppen een betere optie zijn voor jou.

Je kunt ook proberen een compromie te sluiten met de eigenaren voor een extra verzorger erbij, vraag aan de staleigenaar of hij jou ook wil informeren wanneer er iets met het paard (zorg wel dat de eigenaren dit ook goed vinden)

Succes met je beslissing TS! :j

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:37

Sorry als dit hard over komt... maarre hier een spreekwoordelijke schop onder je kont...

Stop met jezelf zielig te vinden... je hebt daar gratis en voor niets een goed en gezond paard staan waar je zo ongeveer alles mee kunt doen wat je wilt... GET OVER IT... en ga lekker met dat dier rijden en tutten...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:38

Maree98 schreef:
Lusitana schreef:
Daarom, laat het via de staleigenaar gaan. Die heeft uiteindelijk de meeste invloed en heeft geen emotionele binding met het paard.
Kijk of er een verzorger voor alle dagen geregeld kan worden en neem afstand...

Maar dat gebeurd dus niet...ik heb al allerlei voorstellen gedaan op t vlak van verzorgsters. Ik heb zelfs een vaste dag extra aangeboden terwijl ik daarvoor mijn hele prive op z'n kop zou moeten zetten en ik zelf dan veel druk krijg in mijn tijd. Maar goed dan had ik er destijds wel voor over maar ook dat wouden ze niet. Zoals t nu is is het in hun ogen perfect en hoeft het niet anders. Achteraf gezien had die druk mij wel op gaan breken naarmate ik meer uren moest werken maar dat wist ik toen nog niet

Wie zijn "Ze" in dit verhaal?

Zolang jij er bent is er geen druk. Maar als jij tegen de staleigenaar zegt dat je weggaat, is het misschien anders. Nogmaals, speel het via de staleigenaar, niet via de eigenaren van het paard.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:42

Als het paard verder standaard wordt verzorgt en ook elke dag genoeg buiten komt met andere paarden, denk ik dat als je om de dag kunt komen (dat is maar iets meer, 3x per week is in principe wel genoeg voor een l niveau) het paard genoeg beweging en aandacht krijgt, ook om een normale conditie op te bouwen.
Dan ga ik er wel van uit dat hij een grote ruimte heeft want er zijn genoeg paddocks waar een paard geen galop kan maken.

En ik denk dat dit toch wel een probleem is wat je dus hebt met verzorgpaarden, je kan niet alles precies zo hebben als je het zou willen.
Daarom zou ik het ook niet willen, dus ik begrijp heel goed wat je bedoeld.
Maar dat is dus de keus die je maakt, ik denk dat je het ergens anders niet beter kan krijgen, alleen als je er zelf één koopt.
Dat ene incident zijn dingen die vervelend zijn, maar waarschijnlijk niet vaak voorkomen.
En het zou ook kunnen gebeuren dat paard zich op de wei blesseert en dan weet niemand het, dus dat dat soort dingen gebeurd vaker, daar zou ik niet zo'n punt van maken.
Dat jij je daar wel druk om maakt, komt gewoon omdat je al een tijdje in dubio zit.
En dat kan misschien ook wel een reden zijn waarom je paard vervelend is, jij vind het rottig dat hij minder aandacht krijgt en dat kan heel veel invloed hebben op zijn gedrag.(ik weet niet of het zo is, maar dat kun je misschien eens overdenken, een paard hoeft echt niet elke dag in handen te komen om zich goed te kunnen gedragen)
En dan is dus de keus, wil je dit echt opgeven voor de (in mijn ogen niet al te erge) problemen die je ervan hebt, of probeer je nog iets te regelen.
Zoals misschien nog een x longeren door iemand anders, als je het netjes brengt kunnen de eigenaars het ook misschien een goed idee vinden?
Of gewoon zeggen dat je er anders mee stopt, dan vinden ze het misschien wel lastig want dan is er wel een probleem.

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:44

Paarden kwijnen echt niet weg van niet gereden te worden als ze elke dag op de wei/paddock komen hoor....

Hoeveel paarden zouden er anders wel niet 'wegkwijnen' Ik snap ook niet dat er zoveel mensen meegaan in je verhaal.

Die eigenaars betalen vol pension en zoeken iemand die hun paard 2/3 keer de week rijdt, ik denk dat deze mensen heel goede eigenaars zijn en dat ze beter een andere verzorger kunnen zoeken die niet slecht over hun spreekt.

Ik heb zelf 2 paarden, die worden 3 keer gereden per week en 1 keer gelongeerd, meer werk als wat jij hebt met 1 paard. Ik doe het graag omdat ik die paarden graag zie, maar als jij dat allemaal te veel werk vindt kan je beter op een manege een paardje huren voor een uurtje 1 keer de week.

lady62

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:03

Stolts

Ik weet dat paarden wel weg kunnen kwijnen dus heb het zelf meegemaakt en dat wegkwijnen kan gebeuren als er niet naar omgekeken word
Kijk jij hebt een mening net zoals zoveel anderen maar dat wil nog niet zeggen dat je ook gelijk hebt.
Volpension wil alleen maar zeggen de basisverzorging inclusief binnen buiten zetten mesten enz niet de lichamelijke en geestelijke verzorging.
Fijn dus dat jij twee paarden hebt en tijd ervoor maar wat als er niemand komt maanden lang?
Daar gaat het om en daarom twijfelt ze ermee stoppen of niet.
Ik begrijp uit jou verhaal dat jij ze ook in pension hebt staan dus jij verwacht ook maar als je niet meer komt dat het voldoende is om iedere maand je stalling te betalen en verder gewoon af te wachten tot er gebeld word dat je paard een ongeluk heeft gehad en voor de rest pensionhouder het beste ermee.
Want dat is er wat er gebeurt als TS ermee stopt.

En voor de anderen paarden in het wild hebben een hard leven maar kan helemaal niet vergeleken worden met paarden die in gevangenschap worden gehouden dus hou alsjeblieft op met dit stopwoordje want dit slaat nergens op.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:08

lady62 schreef:
maar wat als er niemand komt maanden lang?
Daar gaat het om en daarom twijfelt ze ermee stoppen of niet.

Dat vind ik wel erg negatief gedacht van deze eigenaren....
Die hebben hoogstwaarschijnlijk zo een nieuwe verzorger gevonden hoor :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:11

@Lady62, als je een stalhouder hebt die bijhoudt wanneer het paard naar de smid moet, DA belt als het nodig is en paard iedere dag nakijkt. Ja hoor dan kan dit prima. En ja die stallen heb je.

Zo is mijn kwpner doodsbang voor water en de staleigenaresse zet hem dus iedere dag naast de kraan. Ben ik dan een slechte eigenaar? Omdat ik toevallig overdag moet werken en dus niet in het licht hem waterproof kan maken? Ik vind van niet. Ik ben er iedere dag en ik leer hem alles, behalve de dingetjes die alleen in het licht kunnen. Dan moet ik namelijk gewoon werken o.a. om de stalling te betalen..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:25

Het valt mij op dat je ontzettend oordeelt over de eigenaren. J betiteld ze al egoïstisch en dat ze niet goed voor hun paard zorgen in jouw ogen.
Paard is iedere dag n handen bij de staleigenaar en wordt 2-3 keer gereden door jou, prima toch? Ik zie het wegkwijnen niet. En als jij weg gaat zullen ze misschien wel iemand anders willen, of zelf meer komen. Dat weet je niet en daar heb je geen invloed op.

Wat ik wel weet is dat als ik een dergelijk topic aantrof over mij en mijn paard, het exit was voor de verzorgster. Als je zo lelijk over mij zou denken had je ook niets bij mijn paard meer te zoeken.
Klinkt hard, maar dat is hoe ik het zie. Je houdt veel van het paard en doet er veel voor, top. Mar je mag ook wel wat minder oordelen over degenen die jou die gelegenheid bieden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:26

Geen krachtvoer en toch baldadig klinkt als een Haflinger /3

Imho kijken paarden anders tegen werken aan dan mensen. Voor hun is het vooral de routine denk ik. Ik weet nog wel dat als wij vroeger 5-6x in de week reden dan hoefden we maar te fluiten en de pony's kwamen naar het hek. Reden we 1-2x in de week dan moesten we maar zien dat we ze gevangen kregen (3-4 pony's in een grote wei, ruimte genoeg om die lastige wannabe ruiter te ontlopen }> )

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:28

Ja Selka jij bent er iedere dag.
Er zijn nu eenmaal mensen zo van hier heb je mijn paard en zoek het maar uit.
Maar er zijn hier mensen op bokt met een uitgesproken mening.
Die iemand anders die het ervaren heeft gewoon uitmaakt voor leugenaar omdat het volgens degene allemaal niet waar is niet kan en zo.
Vind ik niet prettig netjes gezegt.

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:15

Selka; ja het is of stoppen of doorgaan met alles naast mij neer leggen. En zeer weinig contact. Want als ik niet contact hoor ik ze helaas niet.

Glamorgana; ja het is een paardje wat graag werkt en graag bezig is. Hij heeft alleen aan zijn paddock geen voldoening.

Felinenanet; ik geniet nog wel van het rijden hoor, rij ook wel eens buiten en we kunnen daar echt van genieten.
Dus er zit wel degelijk plezier in met het dier. Alleen anders als voorheen toen er nog naar hem omgekeken werd.

Neon; misschien eens de tekst beter lezen. Nergens staat dat ik mijzelf zielig vindt maar het dus sneu vindt voor het dier.
En het gaat mij niet om het gratis, als ik bij wijze van 75,- moet betalen zodat hij meer er aan komt (denk aan longeer dienst of zo) dan zou ik dat er voor over hebben. Stal is goed voorzien van dingen maar niet van dat.

Lusitana; ze is eigenaars Ik zie dus niet in wat een staleigenaar ermee te schaften heeft. Het gaat dus wel degelijk via de eigenaren.

Mirandafuego; nee het dier doe ik al jaren langer, het is van het laatste jaar dat ze er niet naar om kijken en heb duidelijk een gedragsverandering gezien. Ook is hij veel 'wilder' geworden wat sommige situaties nog wel eens heel spannend maakt, dus ik kies dan voor mijn eigen veiligheid voor longeren. Zeker op frisse dagen zoals deze. Dat was toen hij nog 5 dagen per week liep niet zo.

Iemand anders laten longeren enz wordt niet toegestaan door de eigenaren.

Stolz waar lees jij dat ik het teveel werk vindt? Ik vindt dat jij nogal teveel aannames vanuit je eigen visie doet. Als je niet normaal kan vragen of op een normale manier mij te woord kan staan hou dan aub je mond dicht. Jouw reacties zijn de typische reacties waarom ik mij zolang van bokt aanmelden heb laten weerhouden.
Ik ben best bereid het anders in te zien en misschien zie ik het idd verkeerd in en zou ik alleen maar dankbaar moeten zijn. Prima daarom open ik ook dit topic. Maar dan mag het wel op een normale manier verwoord worden!

En voor de duidelijkheid de pension houdt in los zetten, voeren en mesten. De rest zoals controle op hoefsmid en dergelijke is voor de eigenaar van het dier.

Pauline; ja dat kan, de eigenaren weten hoe ik erover denk, want dat heb ik dus al eerder aangegeven. Ze doen er alleen niks mee. Ik heb idd de vrije keuze of ik dan door ga of niet.

Rex rolfo, dat heb je goed :)
En nog jong dus idd soms wat baldadig en pittig om mee te werken.

Misschien moet ik idd dankbaar zijn en de eigenaren zoveel mogelijk links laten liggen en m'n ding doen zoals in dat al deed. Dat klinkt misschien wat negatief dat links laten liggen maar dit is precies wat andersom dus ook gebeurd. Helaas maar waar

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:55

Maree98 schreef:
Lusitana; ze is eigenaars Ik zie dus niet in wat een staleigenaar ermee te schaften heeft. Het gaat dus wel degelijk via de eigenaren.

Je begrijpt geloof ik niet goed wat ik bedoel.
Je zou de stal eigenaar kunnen vragen met ze te praten over een nieuwe verzorger. Die heeft daar nl geen emoties bij en wellicht ook nog wel wat invloed.

Het contact tussen jou een de eigenaren is niet optimaal. Dan is een middelpersoon gewoon handig.

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:18

Oh zo, excuus voor het misverstand. Ik heb dan nog het meeste contact van allemaal. Staleigenaar ziet vaak alleen maar het geld op de rekening. Geeft aan mij ook vaak aan dat de eigenaren alweer enkele tijd niet gesignaleerd zijn. Maar inmiddels weet hij ook wel dat ik er ook verder niks mee kan. Het is meer nu een "heb jij nog wat gehoord? Nee ik ook niet" verhaal tussen de staleigenaar en mij. Waar ik overigens echt prima mee door 1 deur ga en inmiddels zelfs tot onze prive vrienden kring behoort. Staleigenaar had pas weer contact bij het paddock voorval

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:33

Tja, dan is het helemaal lastig.
Mijn ervaring met de "op afstand eigenaren" is dat de stal eigenaren wel serieus wordt genomen bij voorstellen, ook al zien ze die soms maar twee keer in het jaar. Vandaar dat ik daar mee kwam.

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:40

Ik ga het er met hem eens over hebben. Wie weet trekt hij de stoute schoenen aan voor mij en gaat hij bellen met ze. Ik denk dat het het paard goed zal doen om nog een fanatieke lieve ruiter erbij te hebben. Die er ook aandacht aan wil besteden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:44

Precies.
Niet geschoten is altijd mis. Ik zou het vragen.
Jij zit (begrijpelijk) met een hoop emoties om de zaak, dat maakt het best moeilijk, maar een ander kan heel nuchter dingen op tafel leggen.

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:00

Ik zit jouw verhaal te lezen en dit is mij soort van overkomen.

4 jaar lang heb ik een heel lief E-ponytje mogen rijden, hij was echt mijn allerbeste maatje! In het begin ging het ook heel goed met de eigenaren, ik had heel goed contact met ze en kwam op verjaardagen etc.
Af en toe had ik wel is mijn twijfel bij de manier waren op ze reden maar goed, het waren wat minder ervaren mensen en het kon geen kwaad. De laatste 2 jaar ging het steeds minder, het bleek dat ze heel erg schulden hadden en de eigenaar van de manege kwam daarmee naar mijn ouders toe, of wij niet mee konden gaan betalen. We hebben toen serieus overwogen op mijn lieve maatje te kopen, maar mijn ouders wilden het even aankijken en na 2 maanden ging het alweer beter en kwamen ze vaker.
Het laatste half jaar kwam het echte gezeik, de eigenaar kwam alleen maar als hij les had, scheurde dan hard door de bak en liet na de les een zeiknatte pony in stal staan. Daarnaast moest ik steeds de hoefsmid regelen (en ook regelmatig betaald), want als ik t niet deed dat stond ponylief echt met platvoeten.
Ik ben vaak genoeg naar ze toe gegaan en heb geprobeerd duidelijk te maken dat t niet goed ging en dat ze zo weinig kwamen, maar daar werd onderuit gepraat. Ondertussen nog steeds schulden, maar wel steeds nieuwe kleren, dikke auto en nieuwe telefoon.
Pony ging slechter lopen, dus uiteindelijk hebben mijn ouders een nieuw zadel voor hem aangeschaft. Daar kon echt nog maar net een dankjewel uitkomen.
2 maanden met het nieuwe zadel gereden en toen werd hij kreupel, ontstoken koker en nog meer schulden. DA erbij en toen was het voor mij klaar, ik heb al die 4 jaar contact gehouden met de oude eigenaresse en zij was het ook zat. Toen heb ik nog bijna 2 maanden met hem gestapt, elke dag, want de eigenaren kwamen gewoon niet. Ik kwam de laatste weken zelfs 2 keer op een dag. Helemaal geen problemen mee, maar die mensen lieten gewoon niks van zich horen, ik kon me daar zo kwaad om maken. Toen de dag voordat mn lieve pony op transport gingen, kwamen ze nog even hun afgetrapte spullen halen, ik zat daar in de zadelkamer al HUN spullen schoon te maken. En weer kon er maar net een dankjewel vanaf. Heel jammer, ben echt boos en teleurgesteld geweest. Maarja je hebt mensen met paarden en paardenmensen. Gelukkig staat mn guppie nu lekker bij de oude eigenaresse in Engeland en heeft hij het daar suuuuper goed.

Ik kan heel goed begrijpen dat je deze situatie heel lastig is voor je. Ik zou toch proberen om nog eens met ze te gaan praten en ook nog een keer voorstellen om er een verzorgster bij te nemen. En probeer misschien is wat anders uit met het paard, gewoon dat jij er weer meer plezier in krijgt. Ik heb niet alle reacties gelezen dus miss is t al genoemd, maar het is geen optie om wedstrijdjes met hem te gaan doen? Misschien dat je dan ook weer een doel krijgt en dan ergens naartoe gaat werken.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:18

Ik heb prima gelezen... en blijf bij mijn eedere post...

Daarbij... mocht mijn verzorgster dit zo op internet pleuren en als jij nu gedaan hebt... dan was het bedankt voor je goede zorgen en daar is de deur...