Leuke manege's voor buitenritten zonder eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Re: Leuke manege's voor buitenritten zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:04

de larense manege!! ze liggen aan hele uitgestrekte bossen die over gaan op heide. je kan ook een strandrit maken ik rij er sws elke week les en in de zomer gaan we elke week een buitenrit maken. er zijn hele leuke pony's grote kleine van alles wat. de instructrice is heel erg duidelijk over wat er gaat gebeuren en als je bv over gaat van draf in galop word dat van tevoren aangegeven zodat je de overgang kan voorbereiden

kortom ik vind het helemaal geweldig!!!!! een echte aanrader

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:08

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:08

Manege Egmond aan de hoef organiseerd erg leuke en goed betaalbare buitenritten, strand, duinen, bos noem maar op! Ik heb daar zelf ook een paar x mee gereden en de groepen zijn (meestal) lekker klein! Ook heb ik een x met alleen mijn vriensin, haar moeder en de gids gereden dus allemaal erg leuk en grote paarden van volgens mij iets van 1.90 er ook tussen!
Poelenburgh is ook erg aan te raden zeer leuk en ook bijzondere ritten maar wel ietsje prijziger...
Veel succes en plezier! :D

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:10

The mill ranch of woelige stal.
buitenrit over heide wekeroms zand ect.
moet je maar even googlen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:24

TS: wat is je budget? Als het wat meer mag kosten, kun je ook eisen stellen aan kwaliteit.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:25

In september heb ik een buiten rit gemaakt gemaakt bij manege de Hoef in Egmond. Ik had van tevoren geboekt voor een dunrit. Vanwege het slechte weer was ik de enige deelnemer en had een priverit met de begeleiding. Mooie rit door de duinen, superleuk paard toegewezen gekregen, aardige mensen en betaalbaar. Als ik weer de kans krijg om daar te rijden, ga ik zo weer mee.

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:31

lvdgraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:33

Ik heb ook bij Stal Mansour gereden in Arnhem. Vond het een erg leuke rit! Ga binnenkort weer :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:47

Nicky1989 schreef:
- Smit ken ik, is niet uit de richting en tot nu toe het meest dicht bij (ik zocht ook in zuid holland), maar daar ga ik niet zo snel meer naar toe. Je kreeg een paard, die moest je opzadelen en als je klaar was kreeg iedereen ineens weer een ander paard toegewezen. Wel een super leuk paard waar ik op zat, rustig maar als hij mocht gaan dan ging hij ook echt, dus daar wil ik een evt. volgende keer ook weer op, ook de groep was niet te groot, maar dat chaotische vooraf dat vond ik iets minder.

Nicky, ik weet niet hoe lang het geleden is dat je bij Smit bent geweest en wat je bedoelt met 'als hij mocht gaan dan ging hij ook echt', maar als je daarmee doelt op rengalop, dat wordt niet meer gedaan!
Soms op zondagen als er veel ruiters van buitenaf zijn, dan is de indeling nog niet gemaakt en kan het zijn dat je een paard moet poetsen en zadelen, waar je dan uiteindelijk niet op rijdt. Echter proberen ze zo vaak mogelijk al wel mensen hun paard voor die rit te laten verzorgen!
Groepen zijn max 12 groot, maar je kan ook kiezen voor een privérit. Hierbij moet je wel de kosten voor de voorruiter extra betalen. Stel je gaat met enkele mensen, dan kan je die kosten delen! Er kan ook veel en er is goede begeleiding voor wat angstigere ruiters!
Ben benieuwd dus wanneer je bij Smit hebt gereden en op wie je hebt gereden. Rij zelf namelijk voor vast bij Smit! De omgeving is prachtig, alhoewel er momenteel flink gekapt wordt in het bos -O- , maar dit om het bos weer meer in z'n oorspronkelijke staat terug te brengen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:04

Danseresje schreef:
De omgeving is prachtig, alhoewel er momenteel flink gekapt wordt in het bos -O- , maar dit om het bos weer meer in z'n oorspronkelijke staat terug te brengen!

_O- _O-
Oorspronkelijk was het daar gewoon een stuivende bult zand!
Bos in NL is produktiebos, zonder uitzondering en als je hout nodig hebt, zul je het moeten kappen..........

Sorry voor dit intermezzo.....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:06

Tja, ik moet bekennen, ik ken het bos alleen maar zoals het nu was. Echter hoorde ik van de week dat het eerst voornamelijk loofbos was en dat de dennen en sparren nu de overhand nemen. Dat wordt nu gekapt.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:31

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:52

Stal Kroes in Beek (Montferland) past ook in je rijtje....
http://www.stalkroes.nl
Een stal met jachtpaarden: ze kunnen wat, springen evt makkelijk en zijn groot en doorgaans vrij koel "in de kop". Je kunt vooraf bespreken wat je bedoeling van de rit is; prachtige omgeving op de grens met Dld. Individueel en groepen mogelijk.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 10:57

Jeetje wat een reacties weer, fijn ook dat iedereen zijn ervaring meteen deelt, ja hier kan ik wel wat mee, super bedankt!!! *\%/*
Ik heb dit topic zelfs uitgeprint zodat ik alles nog heb mocht het topic ooit verloren gaan.

@ fohadie: wauw die Shire's, mijn ultieme droom! Ik ben al vanaf dat ik kind was verliefd op de Shire (én Clydesdale) toen ik daarvan een beeldje kreeg voor mijn 7e verjaardag, helaas heb ik ze nog nooit in het echt gezien, maar nu weet ik waar ik wezen moet! :D

@ Ikke: echt een budget heb ik niet, zolang het maar de moeite waard is en geen 100,- per uur ;)

@ Danseresje: dat is de laatste keer dat ik überhaupt heb gereden dus iets van 4/bijna 5 jaar terug, op een zaterdag en de groep was volgens mij wel groter dan 12, en veel chaos vooraf, iedereen liep elkaar in de weg mensen pakten een verkeerd zadel etc. Maar volgens een meisje was het normaal niet zo druk maar toevallig die dag wel, maar dat blijft bij mij als eerste indruk wel hangen natuurlijk waardoor ik er niet meer was geweest, eigenlijk heb ik sindsdien helemaal nergens meer gereden :n
Er gingen volgens mij wel twee of meer instructeurs mee dus wel goed overzicht, eenmaal op het strand had je de snelle en de langzamere groep omdat er veel überhaupt niet durfden te galopperen, ik zat bij de snellere/ervaren groep en daar mochten we twee keer in rengalop zolang je de instructrice maar niet voorbij ging, wat dat betreft was het wel super leuk! Ik zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden, dan stuur ik die wel in een PB en mag jij zeggen welk paard dat is, als het goed is een ruin, hij was toen de grootste van de groep, en de kleur was volgens mij donker bruin met zwarte manen.
Jammer dat het rengalop niet meer mag (dat is op het strand juist zo leuk), is dat sinds kort?

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:00

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:00

Ik rijd vaak maar met 2 mensen (stelletjes) of zelfs soms maar met één,
Er kan altijd iemand bij worden gezet (van ongeveer zelfde niveau) maar echt misniveaus nog niet gehad (of ze hadden met elkaar opgegeven).

Vaak is het grootst bij ons 6-8 maar dat gebeurd vaak alleen maar in het hoogseizoen. En vind dat zelf zeer lastig te begeleiden (amper te zien).

Maar ik begeleid dus ritten op manege belvedere in nunspeet. www.manegebelvedere.nl

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:56

Mocht je nog niets gevonden hebben, kan ik je PCK-Eersel in Brabant wel aanraden!
Leuke en verschillende paarden en rijden echt naar niveau.

Heb er zelf nooit apart een buitenrit gemaakt maar ga er elk jaar op kamp en vindt ik de buitenritten altijd erg leuk!

De site is www.ervarenmetpaarden.nl

Succes met je zoektocht :D