Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Uiteraard reageert ze iets heviger en alerter dan de koel in de kop gefokte Haflingers en Quarters, maar ze blijft daarbij zo braaf en lief. En de naam zuurpruim heeft ze gekregen toen ze een mep gaf aan een blijkbaar hele zoete merrie die de lieveling van stal is. Oeps.
Mevrouw kan er alleen niet tegen als de schreeuwt of als je op een oneerlijke manier streng tegen haar bent. Nu pakken de dominante mensen haar niet meer en loopt ze mee als een manegepony
)

deze foto is een van de zeldzame foto's waar ze met haar oren naar voor staat.
) en een echte ontsnappingskoning. Mensen geloven het nooit als ik zeg dat ze hun spullen goed bij zich moeten houden, want als hij iets te pakken krijgt (denk aan jas, handtas,...) dan galoppeert hij ermee vandoor.
PaulinBijoux schreef:Mijn paard is altijd super braaf en makkelijk, bij mij. Het arabische bloed zorgt dat ze eigenlijk zelfs als ze schrikt (bijna nooit) dat ze niet trekt maar hooguit om me heen loopt.
Echter stond ze binnen een week bekend als moeilijk en zelfs gevaarlijk paard. Snapte er niks van. Verhaal achteraf: ze is de derde dag geschrokken en degene die haar de paddock haalde begreep dit als wangedrag en gaf een schreeuw naar haar. Dit snapte ze niet en trok zich los en rende naar haar stal toe. De dag erna pakte een super dominant iemand haar met de instelling: ik krijg haar wel klein. Weer een heftige negatieve reactie waardoor ze zich weer lostrok en naar stal rende.
Dag erna haalde ik haar zelf en was er niks aan de handMevrouw kan er alleen niet tegen als de schreeuwt of als je op een oneerlijke manier streng tegen haar bent. Nu pakken de dominante mensen haar niet meer en loopt ze mee als een manegepony
![]()
De nieuwe mensen op stal begrijpen niet waarom ze als moeilijk wordt bestempeld dus het gaat zeker de goede kant op
Als ze slaapt is ze een kinderpony. Ik durf er wel een kind op te zetten hoor, maar wel met mij erbij en aan de lijn. Verder kan ik niks anders zeggen dan dat het gewoon een merrie is en een draak eersteklas is als ze d'r bui heeft
Durf iedereen erop te zetten, maar alles wat klein is alleen onder mijn toezicht, want zo bomproef en koel als dat ze lijkt, zo is ze helaas niet altijd...
Ze was een manegepaard en echt superbraaf, alle beginners konden makkelijk op haar rijden, deed nooit gek. Tot de nieuwjaarsproef op muziek
Als mevrouw niet voorop mocht lopen, werd ze met galop wild, gooide haar hoofd omhoog en gaf een behoorlijke bok. Een meisje die dat niet wist en op haar moest rijden, verkleed als non, werd zo over haar heen gelanceerd... Oeps
Bij mij geeft dit meestal geen problemen dus denken mensen vanzelfsprekend maar dat het aan mak lammetje is. Ze kan zo ook erg koppig zijn en dat kan je aan haar echt niet aflezen. Als je er kleine kinderen opzet dan is ze echter weer de braafheid zelve. Mijn paard heeft een handleiding en voor mij is die prima te lezen
hafjesliefde schreef:Dit is Diva, een van de paarden waar ik regelmatig mee rijd (van horsetopia op bokt)
![]()
[ Afbeelding ]
Zij is een kruising tussen een boerenpaard en een ijslander, relatief klein maar geblokte bouw. Iedereen denkt dat ze een doetje is omdat ze zo klein is maar het kan echt een monstertje zijn.deze foto is een van de zeldzame foto's waar ze met haar oren naar voor staat.

Wil ooit nog eens endurence starten... Moe staat niet in haar woordenboek.
Mijn tante vond het voor mij niet zo leuk dat hij het ineens in zijn bol kreeg, maar zo kreeg ze tenminste wel haar gelijk dat hij echt geen hobbelpaardje is
En ik kreeg complimenten dat ik goed bleef zitten. Tja, ik heb ervaring, zullen we maar zeggen
)en er mee terug naar de stal wilde lopen. Hij was nog niet van t erf af of hoppa daar ging mevrouw, buurman sleurde ze zo mee die moest los laten.