Ontspannen op je paard zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nino_2013

Re: Ontspannen op je paard zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:10

De spanning komt me bekend voor! Maar zoals je zelf ook al aangeeft denk je dat het een combinatie is uit andere situaties, bedoel je hiermee andere situatie buiten het rijden om? Als dat zo is, zou het helpen om te proberen alles wat niet met het rijden te maken heeft los te laten.
Lekker even je hoofd leeg maken als je op je bijrijdpaard stapt!
Ik ben zelf ook nogal een denker, het moeilijkste is om hier bewust van te worden en je hoofd leeg te maken. Succes, hoop dat je snel lekker ontspannen kan rijden.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:54

Dat heb ik dus een paar keren gedaan met die zitlessen en daarna vond de instructrice dat ik gewoon dressuurlessen moest nemen. Nu is het balen dat ik momenteel nauwelijks werk (en dus inkomsten heb), anders zou ik echt het liefst daarin investeren.

Ik weet wat mijn prioriteit wordt wanneer er weer centjes binnenkomen ;-).

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:58

Beste Nino, dat bedoel ik inderdaad.

De laatste tijd heb ik weer erg veel dingen aan m'n hoofd in m'n privéleven plus een beetje angst na die twee vallen. Sowieso slaat stress 9 van de 10 keer bij mij op m'n nek en schouders, wat mijn houding niet ten goede komt.

Het is niet dat ik bang ben van het paard zelf, maar ik denk dat er onbewust wel nog een stukje angst in m'n lijf zit. Zo gebeurt het weleens dat ze dan schrikt bv van iets waar we al dertig keer voorbij zijn geweest. Laatste keer gebeurde het weer, maar bleef ik godzijdank keurig zitten!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:51

Klinkt misschien raar, maar als de angst aan blijft houden, werkt een paar keer met een borreltje op ook erg effectief.
Naast dat ik hier zelf ervaring mee heb, geef ik deze tip ook wel eens aan extreem angstige ruiters die niet los kunnen laten.
En door beide op dat moment kunnen ontspannen, ontstaat er vanuit het paard, naar de ryuiter is ontspanning en vertrouwen visa versa.

Verder ga ik gewoon mee in doen, km maken, zitlessen, zingen en ademhalen :)

JessicaOlga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:17

de ademhaling en het feit dat je gewoon bezig moet zijn met paarrijden in plaats van het paard helpen mij ook als ik op een vreemd paard zit. Het liedje zingen heb ik nog nooit geprobeerd, kan ik ook de mensen in mijn omgeving niet aan doen;). Maar als ik het zo hoor hebben we veel zingende rijders;)
Misschien iets voor een tv programma "The Voice of the Manege" :D