sporen met zwanenhals op shetlander, wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:23

Oké, bedankt voor alle tips.
Ik zal niet met sporen gaan rijden.

Helaas is het heel moeilijk een passende ruiter te vinden die hem aankan, anders zou ik er ook niet meer opstappen hoor.
maar nogmaals: ik heb genoeg hints gekregen over dat ik te groot ben.

Mijn broertje moet eerst wat vertrouwen krijgen op die shet, gewoon lekker buitenritjes maken.
Voor lessen is ze niet echt geschikt voor hem, dan word ze echt lastig.

Ik wil als hij wat meer vertrouwen heeft hem laten lessen bij mijn instrusctrise op mijn pony:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CNJIKMYU.jpg
als dat goed lukt kan hij op haar gaan rijden of gaan lessen met de shetlander.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:24

romyloverrr schreef:
unihorses schreef:
sorry, maar wat ik hier zie vind ik geen nette zit helemaal niet genoeg om op deze shet te stappen. leg je broertje uit hoe je hij hem aan het been maakt.... kan ie prima zelf

Dat heeft echt nog nooit iemand gezegd :=
ik krijg er altijd complimenten over.

ooit moet de eerste keer zijn...
misschien zit je op groteren prima maar op deze niet. kijk zelf eens naar je schouder, heup en vervolgens je hak- die voeten zitten bij wijze van in de pony zijn oren ;) nu met een spoor rijden raak je die pony overal behalve op de goede plek. Bovendien lijkt jou broertje mij prima in staat een zweepje te hanteren?

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:24

Fennee schreef:
Ja, wij vinden haar te groot. Of nouja vinden, ze ís te groot.

Inderdaad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:25

Ik zou eerst kritisch naar mezelf kijken. Je zegt een goede zit te hebben, maar je zit in stoelzit. Als je zit en beenhouding niet goed is moet je zeker niet aan sporen beginnen.

Bovendien zijn sporen niet om te drijven of te voorkomen dat je paard aan de teugels trekt...

Sababber

Re: sporen met zwanenhals op shetlander, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:29

Wat ik even niet snap..
Ik dacht pas te lezen dat je niet meer op je welsh? Reed. Maar nu dus wel op een Shet!?

Ik heb zelf met zwanenhalsjes gereden op mijn d pony, om extra verfijning te kunnen geven. Niet om aan te sporen.. bovendien hangen je voeten een eind onder die buik..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:30

Jullie beoordelen zijn zit aan de hand van 1 momentopname, gelukkig
vind ik de complimenten van mijn instructeurs, eigenaars van pony's die ik rijd en
mensen die mij IRL kennen of meerdere foto's hebben gezien zwaarder tellen als jullie kritiek.

Lezen is ook een vak:
Ik wil ze absoluut niet gebruiken om te drijven of om te voorkomen dat de pony trekt.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 27-01-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:31

Sababber schreef:
Wat ik even niet snap..
Ik dacht pas te lezen dat je niet meer op je welsh? Reed. Maar nu dus wel op een Shet!?

Ik heb zelf met zwanenhalsjes gereden op mijn d pony, om extra verfijning te kunnen geven. Niet om aan te sporen.. bovendien hangen je voeten een eind onder die buik..

Nee, daar rijd ik eigenlijk niet meer op.
1 of 2 keer per week een uitritje maar voor de rest mag ze voor de kar lopen of in de wei van haar welverdiende pensioen genieten.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:31

maar 1 keer per maand met sporen rijden heeft geen zin

Eske_B

Of je te groot bent of niet, laat ik even in het midden. Maar sporen zijn bedoeld als verfijning, niet omdat je pony aan de teugels trekt of omdat je benen te lang zijn om te drijven. Ook niet omdat ponylief niet goed aan het been is.
Dus nee, geen sporen in jouw geval.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

romyloverrr schreef:
Oké, bedankt voor alle tips.
Ik zal niet met sporen gaan rijden.

Helaas is het heel moeilijk een passende ruiter te vinden die hem aankan, anders zou ik er ook niet meer opstappen hoor.
maar nogmaals: ik heb genoeg hints gekregen over dat ik te groot ben.

Mijn broertje moet eerst wat vertrouwen krijgen op die shet, gewoon lekker buitenritjes maken.
Voor lessen is ze niet echt geschikt voor hem, dan word ze echt lastig.

Ik wil als hij wat meer vertrouwen heeft hem laten lessen bij mijn instrusctrise op mijn pony:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CNJIKMYU.jpg
als dat goed lukt kan hij op haar gaan rijden of gaan lessen met de shetlander.

+:)+
Goede instelling! Ik hoop dat het klikt tussen jouw pony en je broertje. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:35

romyloverrr schreef:
ik kan wel drijven maar dan moet ik mijn benen optrekken :j

Ik heb wel degelijk gelezen;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:36

Hoe spoor jij hem aan dan? Drijven doe je met je kuit, daarvoor hoef je niet je hele been op te trekken..

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:50

romyloverrr schreef:
Jullie beoordelen zijn zit aan de hand van 1 momentopname, gelukkig
vind ik de complimenten van mijn instructeurs, eigenaars van pony's die ik rijd en
mensen die mij IRL kennen of meerdere foto's hebben gezien zwaarder tellen als jullie kritiek.

Lezen is ook een vak:
Ik wil ze absoluut niet gebruiken om te drijven of om te voorkomen dat de pony trekt.

Ik denk dat jij even wat beter moet gaan lezen want ze hebben het over jou :o
Maar ik vindt je te groot , en sporen zijn voor verfijning van de hulpen , niet wat voor jij er wilt mee gaan doen. Laat je broertje er toch lekker op rijden :)

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:53

Ik snap echt niet wat mensen hier zitten te zeiken , volgensmij is haar vraag : sporen met zwanenhals op shetlander wel of niet ? Niet ben ik te groot voor mijn pony of wel dan ?? Ze rijd er een keer per maand op ,Ze mag dan ietsjes aan de lange kant zijn maar vindt het heel overdreven dat ze er niet meer op zou kunnen rijden ,met haar gewicht kan het prima ! Vedder met sporen rijden ben ik het wel mee eens , grote kans dat de pony dan juist niet meer naar je broertje zijn been luisterd

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:56

Buiten het feit dat je gewoon niet meer op die pony moet stappen, is t rijden met die deken op die manier ook bloedlink.. Als je eraf dondert en de deken blijft ergens achter hangen (grote kans)dan word je erachteraan gesleept..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:00

Dus zij is te groot omdat ze met dr hakken onder de buik van de pony uitkomt. Nou dan mag half bokt zijn/haar paard wel verkopen om diezelfde reden..

Nee ik zou op deze pony inderdaad niet met sporen rijden, een zweepje is misschien al net zo effectief.
Ik heb TS zien rijden in rl, ze heeft echt wel een nette zit en is ook zeker niet té groot. Ja, het kan nog net en ze moet er geen jaren mee blijven rijden, maar het kan nu nog, dus dat commentaar kan wel achterwege blijven.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:01

_xDyan schreef:
Wahaha... vinden jullie haar serieus te groot? :')
Kom op zeg... Je kunt er best nog op hoor. Ik weet alleen niet of het wel zin heeft om dit 1x in de maand te doen, maar als jij het leuk vind, gwn doen ;)

Ontopic: Als je je been stil kunt houden, moet het kunnen, alleen ik denk niet dat het nodig is als ie gwn aan t been is..

Edit: Indd misschien je broertje lesgeven? Is leuk om te doen en zo help je hem ook nog eens ;)

Mee eens. Die pony krijgt er niks van als je er een keer per maand op stapt, je rijdt er tenslotte geen dressuur mee en je springt ook niet.

En de tip dat je je broertje les kan geven vind ik ook heel goed! Vertel hem hoe jij het doet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:04

_xDyan schreef:
Wahaha... vinden jullie haar serieus te groot? :')
Kom op zeg... Je kunt er best nog op hoor. Ik weet alleen niet of het wel zin heeft om dit 1x in de maand te doen, maar als jij het leuk vind, gwn doen ;)

Ontopic: Als je je been stil kunt houden, moet het kunnen, alleen ik denk niet dat het nodig is als ie gwn aan t been is..

Edit: Indd misschien je broertje lesgeven? Is leuk om te doen en zo help je hem ook nog eens ;)

Nee, ze IS gewoon te groot.. Zo breng je een pony uit balans..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:07

SuperAssie schreef:
Dus zij is te groot omdat ze met dr hakken onder de buik van de pony uitkomt. Nou dan mag half bokt zijn/haar paard wel verkopen om diezelfde reden..

Nee ik zou op deze pony inderdaad niet met sporen rijden, een zweepje is misschien al net zo effectief.
Ik heb TS zien rijden in rl, ze heeft echt wel een nette zit en is ook zeker niet té groot. Ja, het kan nog net en ze moet er geen jaren mee blijven rijden, maar het kan nu nog, dus dat commentaar kan wel achterwege blijven.

Aangezien Ts een eind onder de buik van de pony uit komt gaat een zwanenhalsje niet werken. Dan kan je Ts gaan verdedigen omdat je haar in reallife kent. Maar onthoudt dan wel even dat bokt haar hier niet op wijst om haar te pesten maar in het belang van de pony.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:10

Sababber schreef:
SuperAssie schreef:

Aangezien Ts een eind onder de buik van de pony uit komt gaat een zwanenhalsje niet werken. Dan kan je Ts gaan verdedigen omdat je haar in reallife kent. Maar onthoudt dan wel even dat bokt haar hier niet op wijst om haar te pesten maar in het belang van de pony.

Ik verdedig haar niet, ik zeg alleen dat het echt niet zo erg is als het lijkt.
Maar omdat ik dus ook onder mijn Haflinger uitsteek breng ik hem ook uit balans. Fijn om te weten.

Zoals je ziet, zeg ik ook niet dat het super is wat ze doet, maar als ik me niet vergis loopt hier nog een shet rond die ook een volwassen amazone heeft, en daar word dan weer niks over gezegd(terwijl de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn).. Typisch..

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:11

Ook ik raad je af om met sporen te rijden. Ik denk dat hij er dan juist minder scherp op wordt, en al helemaal bij je broertje. Goed dat hij lessen gaat nemen, maar zou het gewoon hierbij laten!

Edit: lees net dat je al niet meer van plan was het te doen. Super! Ik vind dat je een strak plan hebt en vooral zo door moet gaan. Vind je overigens niet te groot, maar dat zeg ik zachtjes voordat ik heel bokt weer op m'n nek krijg. :')

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:16

SuperAssie schreef:
Sababber schreef:

Ik verdedig haar niet, ik zeg alleen dat het echt niet zo erg is als het lijkt.
Maar omdat ik dus ook onder mijn Haflinger uitsteek breng ik hem ook uit balans. Fijn om te weten.

Zoals je ziet, zeg ik ook niet dat het super is wat ze doet, maar als ik me niet vergis loopt hier nog een shet rond die ook een volwassen amazone heeft, en daar word dan weer niks over gezegd(terwijl de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn).. Typisch..

Precies dit! Alleen ken ik ze niet in het echt :P

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:18

Superassie, dan kun je wijzen naar een andere bokker met een shet. Maar daar heeft verder niemand in dit topic mee vergeleken volgens mij? Zij heeft niks met de verhouding van Ts te maken. En dan heb jij het over óók volwassen, terwijl Ts hier géén volwassenen is. Als jij nu denkt dat jij je pony moet verkopen houdt niemand je tegen. Ik denk vooral dat je dit niet op jezelf moet gaan betrekken omdat dit niet over jou gaat maar over Ts.

Maar wij zijn hier allemaal om jullie te plagen :D

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:23

Oh god, t wordt al gekker; volwassenen mogen wel op shetlanders, maar kinderen niet :')

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:23

ik zou idd ook eerder een zweepje gebruiken dan sporen.
Ik vind de reacties over dat je veel te groot bent enigszins overdreven, je benen steken er
iets onderuit maar bij menig IJslander ruiter slepen de benen zowat over de grond maar
dat is normaal kennelijk. Daarnaast rijd je er maar 1 keer per maand op dat kan volgens mij
echt niet zoveel kwaad hoor.