Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
romyloverrr schreef:unihorses schreef:sorry, maar wat ik hier zie vind ik geen nette zit helemaal niet genoeg om op deze shet te stappen. leg je broertje uit hoe je hij hem aan het been maakt.... kan ie prima zelf
Dat heeft echt nog nooit iemand gezegd
ik krijg er altijd complimenten over.
nu met een spoor rijden raak je die pony overal behalve op de goede plek. Bovendien lijkt jou broertje mij prima in staat een zweepje te hanteren? Sababber schreef:Wat ik even niet snap..
Ik dacht pas te lezen dat je niet meer op je welsh? Reed. Maar nu dus wel op een Shet!?
Ik heb zelf met zwanenhalsjes gereden op mijn d pony, om extra verfijning te kunnen geven. Niet om aan te sporen.. bovendien hangen je voeten een eind onder die buik..
romyloverrr schreef:Oké, bedankt voor alle tips.
Ik zal niet met sporen gaan rijden.
Helaas is het heel moeilijk een passende ruiter te vinden die hem aankan, anders zou ik er ook niet meer opstappen hoor.
maar nogmaals: ik heb genoeg hints gekregen over dat ik te groot ben.
Mijn broertje moet eerst wat vertrouwen krijgen op die shet, gewoon lekker buitenritjes maken.
Voor lessen is ze niet echt geschikt voor hem, dan word ze echt lastig.
Ik wil als hij wat meer vertrouwen heeft hem laten lessen bij mijn instrusctrise op mijn pony:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CNJIKMYU.jpg
als dat goed lukt kan hij op haar gaan rijden of gaan lessen met de shetlander.
romyloverrr schreef:Jullie beoordelen zijn zit aan de hand van 1 momentopname, gelukkig
vind ik de complimenten van mijn instructeurs, eigenaars van pony's die ik rijd en
mensen die mij IRL kennen of meerdere foto's hebben gezien zwaarder tellen als jullie kritiek.
Lezen is ook een vak:
Ik wil ze absoluut niet gebruiken om te drijven of om te voorkomen dat de pony trekt.

_xDyan schreef:Wahaha... vinden jullie haar serieus te groot?
Kom op zeg... Je kunt er best nog op hoor. Ik weet alleen niet of het wel zin heeft om dit 1x in de maand te doen, maar als jij het leuk vind, gwn doen
Ontopic: Als je je been stil kunt houden, moet het kunnen, alleen ik denk niet dat het nodig is als ie gwn aan t been is..
Edit: Indd misschien je broertje lesgeven? Is leuk om te doen en zo help je hem ook nog eens
_xDyan schreef:Wahaha... vinden jullie haar serieus te groot?
Kom op zeg... Je kunt er best nog op hoor. Ik weet alleen niet of het wel zin heeft om dit 1x in de maand te doen, maar als jij het leuk vind, gwn doen
Ontopic: Als je je been stil kunt houden, moet het kunnen, alleen ik denk niet dat het nodig is als ie gwn aan t been is..
Edit: Indd misschien je broertje lesgeven? Is leuk om te doen en zo help je hem ook nog eens
SuperAssie schreef:Dus zij is te groot omdat ze met dr hakken onder de buik van de pony uitkomt. Nou dan mag half bokt zijn/haar paard wel verkopen om diezelfde reden..
Nee ik zou op deze pony inderdaad niet met sporen rijden, een zweepje is misschien al net zo effectief.
Ik heb TS zien rijden in rl, ze heeft echt wel een nette zit en is ook zeker niet té groot. Ja, het kan nog net en ze moet er geen jaren mee blijven rijden, maar het kan nu nog, dus dat commentaar kan wel achterwege blijven.
Sababber schreef:SuperAssie schreef:Dus zij is te groot omdat ze met dr hakken onder de buik van de pony uitkomt. Nou dan mag half bokt zijn/haar paard wel verkopen om diezelfde reden..
Nee ik zou op deze pony inderdaad niet met sporen rijden, een zweepje is misschien al net zo effectief.
Ik heb TS zien rijden in rl, ze heeft echt wel een nette zit en is ook zeker niet té groot. Ja, het kan nog net en ze moet er geen jaren mee blijven rijden, maar het kan nu nog, dus dat commentaar kan wel achterwege blijven.
Aangezien Ts een eind onder de buik van de pony uit komt gaat een zwanenhalsje niet werken. Dan kan je Ts gaan verdedigen omdat je haar in reallife kent. Maar onthoudt dan wel even dat bokt haar hier niet op wijst om haar te pesten maar in het belang van de pony.
SuperAssie schreef:Sababber schreef:
Aangezien Ts een eind onder de buik van de pony uit komt gaat een zwanenhalsje niet werken. Dan kan je Ts gaan verdedigen omdat je haar in reallife kent. Maar onthoudt dan wel even dat bokt haar hier niet op wijst om haar te pesten maar in het belang van de pony.
Ik verdedig haar niet, ik zeg alleen dat het echt niet zo erg is als het lijkt.
Maar omdat ik dus ook onder mijn Haflinger uitsteek breng ik hem ook uit balans. Fijn om te weten.
Zoals je ziet, zeg ik ook niet dat het super is wat ze doet, maar als ik me niet vergis loopt hier nog een shet rond die ook een volwassen amazone heeft, en daar word dan weer niks over gezegd(terwijl de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn).. Typisch..