Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarianneW schreef:Tja ik zal nu half bokt over me heen krijgen, maar ik zou voor het slachthuis kiezen. Voor beide een rustige oplossing. Of je m ook voor consumptie doet, tja das n ander dilemma.
Ik kan me niet voorstellen dat alle bokkers die hier tegen het slachthuis zijn, vegetarisch zijnde koe op je bord was misschien ook gezond.
. GamblersCup schreef:Nee, dat ben je een dier NIET verplicht. Hou op met die onzin, emo gedoe. Penny dromen.
GamblersCup schreef:Gini schreef:Als je gaat verhuizen, kun je in die omgeving toch op zoek naar een echte paardenliefhebber die opvang wilt geven? Moet je even de tijd nemen om te zoeken naar een echt betrouwbaar iemand, maar dat ben je hem toch wel verplicht of niet?
Nee, dat ben je een dier NIET verplicht. Hou op met die onzin, emo gedoe. Penny dromen. Niemand wil een paard opvangen wat niet betaald wordt, waarvan het lichaam niet meer goed werkt en wat aan het aftakelen is. Wat extra geld kost en meer moeite wat voer betreft. Wordt eens wakker. Weet je wat je wél verplicht bent aan je dier? Het op tijd in laten slapen/naar de slacht brengen. Dát is eerlijk. Als het dier zo aan het aftakelen is, vraag ik me ook af of het nog paardwaardig is. In de natuur zou ie namelijk alláng dood zijn als ie geen gras meer kan eten. Afgeven aan iemand anders, verkopen zou voor mij met zo eentje een dikke no-go zijn. Je kunt er namelijk niet van uit gaan dat er gedaan wordt wat beloofd is. Maar wil je het je dier nog aandoen, terwijl je weet dat ie zo aan het aftakelen is? Liever te vroeg afmaken (zal het paard niet uitmaken, weet niet wat er gebeurt) dan te laat. Ik zou m laten gaan. Eerlijk voor het dier, zekerheid dat het niet fout gaat. En jij hoeft je nooit zorgen te maken of het nog wel goed gaat met hem, of ie wel goed verzorgd wordt, of ie wel goed eet en of er niemand probeert buiten te rijden met hem.
En degene die het over rusthuizen heeft: dat is leuk, voor oude relatief gezonde dieren. Niet voor een paard dat zo aftakelt als TS beschrijft.
Degene die het opver zorgboerderijen heeft: zelfde verhaal. En zorgboerderijen willen niet opgescheept worden met oude afgetakelde dieren. Ook die moeten gewoon gezonde dieren hebben, Budget voor veel dierenartskosten, extra voer etc is daar al helemaal niet.
LuckyLuna schreef:In het grootste opzicht heb je gelijk
Toch vind ik dat je je maatje het wel verplicht bent om te zorgen dat hij op een goede plek komt, waar die plek dan ook is.
Esmeej333 schreef:LuckyLuna schreef:In het grootste opzicht heb je gelijk
Toch vind ik dat je je maatje het wel verplicht bent om te zorgen dat hij op een goede plek komt, waar die plek dan ook is.
En dan nu ff de realiteit. Hoe gaat TS daar voor zorgen? Zeker vanuit Engeland.
Waarom ben je dat verplicht als ze 13 jaar kang goed voor hem gezorgd heeft en nu zorg voor eeuwige rust?
) En ik weet zeker dat als je zou aangeven dat er niet (buiten) op gereden mocht worden dat de eigenares dat respecteert.
LuckyLuna schreef:In het grootste opzicht heb je gelijk
Magrathea schreef:Ik heb even gemist of je hem weg wil/moet doen vanwege de kosten of niet?
Ik ken namelijk wel een stal waar je hem zou kunnen zetten en waar hij voor grondwerkles gebruikt zou kunnen worden. Ik ken een paardje dat daar tegen kortingtarief op pensioen staat en die vooral voor grondwerk wordt gebruikt en schriktraining enzo. (Van schriktraining leren de leerlingen dus, pony'tje niet per se) En ik weet zeker dat als je zou aangeven dat er niet (buiten) op gereden mocht worden dat de eigenares dat respecteert.
Als je een PB wilt, roept u maar
GamblersCup schreef:Gini schreef:Als je gaat verhuizen, kun je in die omgeving toch op zoek naar een echte paardenliefhebber die opvang wilt geven? Moet je even de tijd nemen om te zoeken naar een echt betrouwbaar iemand, maar dat ben je hem toch wel verplicht of niet?
Nee, dat ben je een dier NIET verplicht. Hou op met die onzin, emo gedoe. Penny dromen. Niemand wil een paard opvangen wat niet betaald wordt, waarvan het lichaam niet meer goed werkt en wat aan het aftakelen is. Wat extra geld kost en meer moeite wat voer betreft. Wordt eens wakker. Weet je wat je wél verplicht bent aan je dier? Het op tijd in laten slapen/naar de slacht brengen. Dát is eerlijk. Als het dier zo aan het aftakelen is, vraag ik me ook af of het nog paardwaardig is. In de natuur zou ie namelijk alláng dood zijn als ie geen gras meer kan eten. Afgeven aan iemand anders, verkopen zou voor mij met zo eentje een dikke no-go zijn. Je kunt er namelijk niet van uit gaan dat er gedaan wordt wat beloofd is. Maar wil je het je dier nog aandoen, terwijl je weet dat ie zo aan het aftakelen is? Liever te vroeg afmaken (zal het paard niet uitmaken, weet niet wat er gebeurt) dan te laat. Ik zou m laten gaan. Eerlijk voor het dier, zekerheid dat het niet fout gaat. En jij hoeft je nooit zorgen te maken of het nog wel goed gaat met hem, of ie wel goed verzorgd wordt, of ie wel goed eet en of er niemand probeert buiten te rijden met hem.
En degene die het over rusthuizen heeft: dat is leuk, voor oude relatief gezonde dieren. Niet voor een paard dat zo aftakelt als TS beschrijft.
Degene die het opver zorgboerderijen heeft: zelfde verhaal. En zorgboerderijen willen niet opgescheept worden met oude afgetakelde dieren. Ook die moeten gewoon gezonde dieren hebben, Budget voor veel dierenartskosten, extra voer etc is daar al helemaal niet.
LuckyLuna schreef:of te wel als er een einde aan brengen de beste plek is moet dat gebeuren.
Als eigenaar van je maatje ben je verplicht te zorgen dat de plek waar hij komt de goede plek is.niet zo van ik heb geen tijd meer, zet hem voor een 10 op markt plaats en suc6 er mee.
ingvdh schreef:@Gini,
Ze is wel duidelijk en ik ben het er mee eens dat het allemaal fantastisch klinkt om tot in den eeuwigheid voor een paard te kunnen zorgen, maar de realiteit is anders.
Gini schreef:ingvdh schreef:@Gini,
Ze is wel duidelijk en ik ben het er mee eens dat het allemaal fantastisch klinkt om tot in den eeuwigheid voor een paard te kunnen zorgen, maar de realiteit is anders.
Duidelijkheid kan ook op een andere manier gebracht worden. Ieder zijn mening toch? Om mijne dan maar meteen af te doen als onzin en pennydromen, ach ja, ieder zijn meug zeker. Ik hou van pittige discussies, maar niet van olifanten in porseleinwinkels.
Gini schreef:Ik hou van watten, de wereld is zoveel mooier met watten.![]()
Maar ik snap gewoon de uitval van GamblersCup niet. Als dit mijn paard was, zou die niet ingeslapen worden. En Gamblerscup en andere bokkers zouden dit paard wel laten inslapen. Zo simpel is het. Dan moet er niet met verwijten gestrooid gaan worden, niet met penny en ook niet met egoïstisch.