miss_lizje schreef:Als ik naar de dressuur kijk zou er soms best wel eens een scheiding mogen komen. Zeker op de grotere concouren waar een mega vrachtwagen aankomt waarbij een paar personen in bijna elke klasse meerijden en met al het prijzengeld er vandoor gaan vind ik ergens toch wel sneu.
Ik heb vaak genoeg met mijn eenvoudige trailer met mijn eenvoudige voor weinig geld aangeschafte paard tussen de grote vrachtwagens gestaan. Desondanks ging ik vaak genoeg wel met een prijs naar huis. Het is je eigen valkuil dat je je daardoor af laat schrikken. En niet alles is altijd wat het lijkt. Ik ken er zat die spullen, vrachtwagens en paarden hebben waar je U tegen zegt en maar heel gewoontjes of zelfs ondermaats rijden. Als jij je op het voorterrein al laat ontmoedigen omdat je een dure vrachtwagen ziet, dan ben je iid bij voorbaat al kansloos. Maar dat ligt dan niet direct aan die dure vrachtwagen hoor.
miss_lizje schreef:Net zo sneu als mensen die in hun klasse blijven hangen tot de 30 winst omdat "ze graag de eerste prijs hebben" (jaja die zijn er dus ook! paard gewoon klaar voor volgende klasse maar die eerste prijs blijft het belangrijkste voor sommige).
Ik zie niet in wat daar sneu aan is? Ik denk dat veel mensen er juist verstandig aan doen om de klassen vol te rijden en niet meteen te promoveren bij 10 magere wp. En daarna vastlopen. Het is toch juist leuk om eens voor die prijs te gaan? Ik rij juist vaak door tot 20 of meer wp. Dan probeer ik juist om per proef er nog een beetje extra uit te rijden. De oefeningen nog een beetje beter uit te voeren. Eigenlijk zou je pas moeten promoveren als je een paar keer dubbele wp per proef hebt gescoord. Dat is voor mij pas het teken dat je wel toe bent aan een hoger niveau.
Gini schreef:Natuurlijk moet je elkaar niet afgunstig en met een scheef oog aankijken, maar als ik het puur om de gezelligheid en samenhorigheid en 'ah, kijk ons eens vrienden zijn' zou doen, dan doe ik wel mee aan een oliebollenrit.
)
Ik hoef als amateur niet met de prijzen naar huis (en weinig trainen), ik wil als amateur gewoon betaalbare wedstrijden kunnen rijden. Niet in iedere regio zijn nog wedstrijden te vinden met startgelden beneden de € 10,-.