ik mag niet naar buiten ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:38

Bizzybijtje schreef:
moyra schreef:
Ik heb een andere interpretatie van lease dan de TS (gezien de advertentie op de bm) en dat wilde ik duidelijk hebben.
Als leaser betaal je doorgaans meer dan een bijrijder of verzorger.
Dan vind ik dat als je ik noem een zijstraat €150,- betaald dat de eigenaar wel moeite zou mogen doen om te regelen dat allebei de meiden gelijke regels hebben.
Ik snap best dat TS dan zoiets heeft van zij(vriendinnetje) wel en ik niet.

Ik heb zelf eigen paarden en bijrijders (die dus een kleine bijdrage deden) gehad (heb er geen trek meer in) en weet echt wel hoe het werkt als het er op aan komt.

Ze hebben toch gelijke regels :? TS mag naar buiten als Kim erbij is, net als haar vriendin. Die is ook met Kim naar buiten geweest.

Mijn fout inderdaad want kwam niet op het woord rechten ;)
Ik had het al aangepast.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:41

okee, bedankt voor de reactie's ! (behalve de reacties dat ik een vervelende leaser ben, ik zeur toch niet? ik vraag alleen wat jullie daarvan vinden..)
de eigenaar heeft trouwens niet veel van het paard, ik leas (en betaal daar voor) haar al vanaf de eerste dag dat ze op stal kwam (fulltime), en de eigenaar kijkt er niet echt naar om (behalve dat hij voor de hoefsmid en dierenarts zorgt enzo). hij weet wel dat ik haar in de hand kan houden en dat ze alleen buiten ook gewoon rustig doet (verder kan er natuurlijk altijd iets gebeuren). maar ik vroeg dus naar jullie reactie's, en als jullie dat prima vinden weet ik genoeg haha !

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:42

Yasmijntje schreef:
Josien_ schreef:

Zo'n reactie is ook weer een beetje overdreven he ;) .
Ze vraagt gewoon wat wij er van vinden.

Zoals hiervoor al is gezegd, als de eigenaar het niet wil zul je dat moeten respecteren.
Hij kent jou en het paard en weet wat het beste is.
De stalhulp zal binnenkort vast wel een keer met je mee kunnen en willen.

Ze vraagt naar wat wij ervan vinden, maar dit vind je overdreven? :')
Als dat haar mening nou is :)

Dankje :)

Ja, dat is mijn mening. Ik heb ook een bijrijdster voor mijn pony en als ik ook maar hoor dat ze loopt te praten zoals TS het doet (net als TS mag zij niet alleen met hem naar buiten), dan kan ze vertrekken. Dit zal ze dan niet doen, het is ook een goede vriendin maargoed, als voorbeeld ;)

Ik zal niet blij zijn met dit soort praatjes in elk geval. Ik vind dit toch wel een vorm van zeuren, niet heel extreem maar zij wil graag dat ook wij zeggen dat het onzin is dat zij niet naar buiten mag. En dat is iets wat ik uit de tekst haal hoewel het ts bedoeling misschien helemaal niet zo is.

Edit: Net TS andere post gelezen en daar komt het anders over. Ik heb het dan in de startpost verkeerd geinterpeteerd.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 24-01-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:42

moyra schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ze hebben toch gelijke regels :? TS mag naar buiten als Kim erbij is, net als haar vriendin. Die is ook met Kim naar buiten geweest.

Mijn fout inderdaad want kwam niet op het woord rechten ;)
Ik had het al aangepast.

Ze hebben toch gelijke rechten :') ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:43

Ze hebben toch ook gelijke rechten? Vriendinnetje mocht toch ook alleen met Kim naar buiten? Alleen TS gaat morgen rijden en dan is Kim er niet, dus dan heeft TS pech en kan ze misschien af en toe ruilen met d'r vriendin.

Jij vind dat je niet zeurt TS, maar om nou te zeggen dat de eigenaar er niet naar omkijkt vind ik wel weer een typische boze-verzorgster-reactie. Ik zou als eigenaar ook niet gecharmeerd zijn als ik zo'n klaagzang over me zou lezen; of het nou een leaser, een (betalende) bijrijdster of een verzorgster is.

Je kan ook helemaal geen paard zoeken om op te rijden, dan heb je d'r ook geen last van, alleen dan kan je ook niet je hobby uitoefenen.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:44

jaa, we mogen allebei wel met kim naar buiten, maar zei gaat zondag met een paar mensen van stal ook naar buiten en dat mag ook (zei tenminste, ik niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:44

Heb je het uberhaupt al fatsoenlijk aan de eigenaar gevraagd of voorgesteld.

imo ben je ook meer een (betalende) bijrijdster dan een leaser maar goed geef het beest een naampje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:45

Liesjeex schreef:
jaa, we mogen allebei wel met kim naar buiten, maar zei gaat zondag met een paar mensen van stal ook naar buiten en dat mag ook (zei tenminste, ik niet)

Misschien kan zij gewoon al wat beter rijden?

heidy_wilco

Re: ik mag niet naar buiten ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:45

Ik heb het gevoel dat je jaloers bent TS

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:46

Bizzybijtje schreef:
Liesjeex schreef:

nee haha, ik rijd nu L1 met 7 winstpunten en zei zit nog in de B.
(niet dat zei slecht rijd hoor ! helemaal niet zelfs !)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:46

chelle_dora schreef:

imo ben je ook meer een (betalende) bijrijdster dan een leaser maar goed geef het beest een naampje..

ja ik heb gevraagd of ik een keer naar buiten mocht maar het mocht alleen met Kim.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:47

heidy_wilco schreef:
Ik heb het gevoel dat je jaloers bent TS

niet perse 'jaloers' maar ik vind het jammer dat ik niet echt naar buiten mag

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:47

Dan mag het toch? Dan zou ik gewoon aan Kim vragen wanneer ze kan/wil.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:47

Je mag wel naar buiten alleen dan samen met iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:48

Liesjeex schreef:
Bizzybijtje schreef:

nee haha, ik rijd nu L1 met 7 winstpunten en zei zit nog in de B.
(niet dat zei slecht rijd hoor ! helemaal niet zelfs !)

Met alle respect maar mijn ervaring is sowieso dat dat niet zoveel zegt maar goed.
Dan ga je toch gewoon met Kim naar buiten? Wat is je probleem nou precies?

Hettieheks

Heb nu bijna 4 jaar een verzorg paard. In het begin kwamen we absoluut niet van het terrein af. We zijn eerst les gaan nemen en een band gaan opbouwen. Ik kwam ook wel eens puur om te knuffelen en te borstelen etc..
Op een gegeven moment kwam er een pensionklant bij en sinds die tijd rijden we samen buiten. Floortje pakte het super op en binnen de kortste keren wou de eigenaar me overal wel naar toe rijden om in groepsverband ook buiten te mogen rijden. We mogen binnenkort ook starten. Heb wel al die tijd laten zien dat ik echt alles voor hem over heb. En als de eigenaar er niet is en dus alleen zijn vrouw help ik haar ook altijd waar ik kan. Sinds kort mogen we dus alleen naar buiten en dat gaat best goed.. maar daar hebben we wel een hele poos over gedaan.. laat zien dat je moeite wil doen en als je een goeie band hebt met het paard kun je misschien op Den duur wel een stapje verder. Ben zelf nu 23 en jij 10 jaar jonger dat maakt ook een groot verschil.

Gisteren ging ik op buitenrit en schrok hij zich helemaal het leplazerus van iets waar hij met een ander paard niks om zou geven en dat ging ook maar net goed. En dan heb je wel het paard van een ander bij je. Ik dacht alleen maar er zou maar iets met Floris gebeurd zijn.. hun waren allang blij dat ik niet gevallen was en zeiden dat het met het paard wel goed gekomen was. Je moet het van beide kanten zien..

Anoniem

Liesjeex schreef:
chelle_dora schreef:

ja ik heb gevraagd of ik een keer naar buiten mocht maar het mocht alleen met Kim.

Wat is dan je probleem? Jij mag naar buiten, met kim. Dus moet jij met kim afspreken, wanneer jullie naar buiten kunnen.

Dus je mag prima naar buiten, maar je mag niet naar buiten in je eentje omdat dit voor de gemiddelde 13jarige gewoon niet verantwoord is.

Sennaaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:50

ik reed in het begin wel met halster en iemand liep ervoor. maar na 1 lesje mocht ik gewoon los. je kan wel ernaast lopen dat wel ja :j maar het is niet jou paard dus jij moet luisteren....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:50

Je niveau zegt niet veel; ik ben nooit verder dan de B gekomen, maar heb wel jaren aan ervaring met het buiten rijden. Proefje zou ik niet netjes door kunnen komen, maar de verkeersregels, situaties inschatten buiten? Kom maar op :D doe niets anders :D

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:52

ik hoef helemaal niet alleen naar buiten! wou alleen morgen met een vriendin een beetje langs de weg en door het bos stappen, maar dat mag dus niet. (ik rijd haar nu trouwens 1 jaar ofzo, kwam ook vaak om alleen te poetsen en knuffelen enzo)

ps. ik zeg ook niet dat die proefjes veel uitmaken, maar ja

Hettieheks

Re: ik mag niet naar buiten ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:53

En hoe oud is je vriendin?

Zou het ook niet verantwoord vinden om op jou leeftijd je alleen met paard naar buiten te sturen.. al was het je eigen paard dan ook nog niet

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:54

Hmmm... Ik vind het topic een beetje een vervelende wending nemen...

Wat eerst als een vraag begon begint nu een beetje te lijken op dat jij gelijk wil krijgen ts.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 24-01-14 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Liesjeex schreef:
de eigenaar heeft trouwens niet veel van het paard, ik leas (en betaal daar voor) haar al vanaf de eerste dag dat ze op stal kwam (fulltime), en de eigenaar kijkt er niet echt naar om (behalve dat hij voor de hoefsmid en dierenarts zorgt enzo).

Ik zou het als eigenaar echt niet tof vinden dat je zoiets op internet zou zetten over me. (lees als: als ik zoiets zou lezen kon je gelijk je spullen pakken en gaan)
En dat stuk over je vriendin/ medeleaser ook niet...
Laatst bijgewerkt door Urielle op 24-01-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pdn123

Ik snap wel dat je graag naar buiten wil. Heel soms rijdt iemand op mijn paard buiten. Dat vind ik fijn voor hem. Maar wel met afspraken, want wat gebeurd er als er iets gebeurd. WIe is verantwoordelijk.

PEtra

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:54

Patries90 schreef:
En hoe oud is je vriendin?

Zou het ook niet verantwoord vinden om op jou leeftijd je alleen met paard naar buiten te sturen.. al was het je eigen paard dan ook nog niet

mijn viendin die samen met mij het paard leased, is 14, en het meisje waarmee ik op buitenrit wou is ook 14 (ik bijna)