Bit Talentendag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Re: Bit Talentendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:25

Nee tuurlijk, je hebt wel gelijk, talent is talent, daar heeft wedstrijden rijden niks mee te maken. Maar dat meisje dat al internationaal reed is al zo ver gekomen, die heeft het al zo ver geschopt. Dan heb ik zoiets van: Dan kun je bij zo'n talentenjacht beter (alleen) de wat 'minder bekende' ruiters mee laten doen zodat ook zij een kans krijgen om die grote prijzen te winnen. Want als jij als B-ruitertje tegen een internationale ruiter moet dan heb je als B-ruiter eigenlijk al helemaal geen kans meer, terwijl die internationale ruiter het al zooo ver heeft geschopt in de paardenwereld, vooral voor haar leeftijd!

Maar buiten dat, ze reed wel erg goed inderdaad!
En die beoordeling op mentaliteit vond ik inderdaad ook nergens op slaan!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:38

Wat is dat toch tegenwoordig, dat mensen maar vinden dat een ander de financiële kosten van hun pech maar moeten dragen? We verzekeren ons tot over onze oren en als er ook maar íets mis gaat wat geld kost, gaan we heel hard op zoek naar iemand die dat voor ons moet vergoeden..... Ik snap die mentaliteit niet.

Je hebt je ergens voor opgegeven en daar, uiteraard, voor betaald. Helaas kan het, door pech aan jullie kant, niet doorgaan. Helaas, pindakaas, oliebol happens in het leven. Tuurlijk is het jammer van je geld, maar de organisatie maakt ook kosten en ze moeten ergens een keer een grens trekken.
En wat betreft geld terug krijgen, dan kan de amazone beter jou aansprakelijk stellen. Jouw paard sprong op haar voet, dus jij bent aansprakelijk voor haar gemaakte kosten.

Bij het leven hoort verlies, neem je verlies en ga verder met je leven zou ik zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:45

xxLady schreef:
Nee tuurlijk, je hebt wel gelijk, talent is talent, daar heeft wedstrijden rijden niks mee te maken. Maar dat meisje dat al internationaal reed is al zo ver gekomen, die heeft het al zo ver geschopt. Dan heb ik zoiets van: Dan kun je bij zo'n talentenjacht beter (alleen) de wat 'minder bekende' ruiters mee laten doen zodat ook zij een kans krijgen om die grote prijzen te winnen. Want als jij als B-ruitertje tegen een internationale ruiter moet dan heb je als B-ruiter eigenlijk al helemaal geen kans meer, terwijl die internationale ruiter het al zooo ver heeft geschopt in de paardenwereld, vooral voor haar leeftijd!

Maar buiten dat, ze reed wel erg goed inderdaad!
En die beoordeling op mentaliteit vond ik inderdaad ook nergens op slaan!

Hoe oud is dat meisje? Volgens mij 11 of 12... Waarom zou die niet mee mogen doen aan zoiets dergelijks? Ik zie daar het probleem niet van.

Een meisje van die leeftijd mag ook gewoon lol hebben. Dit zie ik dus weer als de jaloerse kijk op meiden die het gewoon goed voor elkaar hebben.

Als je een B-ruiter bent met talent, wordt daar heus doorheen geprikt.

xAaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:10

Janine1990 schreef:
Hoe oud is dat meisje? Volgens mij 11 of 12... Waarom zou die niet mee mogen doen aan zoiets dergelijks? Ik zie daar het probleem niet van.

Een meisje van die leeftijd mag ook gewoon lol hebben. Dit zie ik dus weer als de jaloerse kijk op meiden die het gewoon goed voor elkaar hebben.

Ik ben het met xxLady eens, kan dat meisje dan geen lol hebben bij de internationale wedstrijden die ze daar ook rijd? En je hoeft niet meteen jaloers te zijn, sommige mensen gunnen anderen ook wat. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:16

xAaltsje schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ben het met xxLady eens, kan dat meisje dan geen lol hebben bij de internationale wedstrijden die ze daar ook rijd? En je hoeft niet meteen jaloers te zijn, sommige mensen gunnen anderen ook wat. ;)

Ik gun de beste de prijs...
En ik heb door die pony, haar dure laarzen, cap en jasje heen gekeken en kon duidelijk zien dat zij in deze competitie drie keer zoveel talent had dan al die andere finalisten bij elkaar...

En punt dat ze voor had op de uiteindelijke winnaar, was dat ze realistisch was!!! En niet meteen als doel de Olympische Spelen stelde. Dus in die zin had ze sowieso al hoger moeten eindigen dan die jongen.

Ook aan een EK pony heb je niets zonder talent.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 13:56

Lalidan, hoop dat jij voor jezelf ook altijd zo consequent bent, en wat de kosten betreft, die heb ik
betaald, daarnaast is mijn paard verzekerd, zoals elk huisdier.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:41

Nee, dat ben ik niet. Maar ik ga in een geval als dit ook niet zeuren dat ik mijn geld terug wil. Dat is nou juist mijn punt.