Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Alexandra_ schreef:Ik vind veel mensen hier echt absurd reageren.
Je bied iemand een geweldige kans aan om een eigen paard te hebben, maar dan zonder de aanschafprijs en in jouw geval hoefsmid e.d.
Dat je dan de stalling moet betalen, vind ik reeël, als iemand anders in je auto rijd betaal jij toch ook niet de parkeermeter of de benzine?
Mensen lijken niet in te zien wat een eigen paard eigenlijk wel niet kost. en dus reageren ze hier maar dan: "Dan koop ik wel een eigen paard" of "dan neem ik toch een goedkopere".
Vind die reacties erg raar. het lijkt mij dat het er om gaat wat je met een dier kan bereiken, en dan betaal je alleen de stalling.
. Ik vond het alleen heel spannend om gelijk naar een eigen paard te kijken en het aankoopbedrag is ook niet niks bij een beetje goed en gezond paard dus zocht ik zoiets. Uiteindelijk heb ik toch mijn eigen paard weer gekocht maar ik denk zeker dat er mensen zijn die dit willen.. zoek naar iemand die al een eigen paard gehad heeft (!) Want die kent de verantwoordelijkheden.. en geen 16 jarig meisje wat nog een studie moet doen maar gewoon iemand die al gesetteld is. RSJami schreef:Ik heb toen ik klein was een shetlander geleast voor 5 dagen in de week en dat was 50 euro per maand. Ik zou dus nooit volledig stallingsgeld betalen. Natuurlijk was dit een shetlander en waar jij het over hebt een sportpaard, maar nog steeds vind ik het teveel.
Het zou dan nog aantrekkelijker zijn om zelf een paardje te kopen. Het zal lastig voor je worden om een goede leaser te vinden met dat bedrag.
Nini_roosje , er zijn zat mensen die wel gewoon normaal met je paard omgaan
Dispar_Vulgo schreef:Alexandra_ schreef:Ik vind veel mensen hier echt absurd reageren.
Je bied iemand een geweldige kans aan om een eigen paard te hebben, maar dan zonder de aanschafprijs en in jouw geval hoefsmid e.d.
Dat je dan de stalling moet betalen, vind ik reeël, als iemand anders in je auto rijd betaal jij toch ook niet de parkeermeter of de benzine?
Mensen lijken niet in te zien wat een eigen paard eigenlijk wel niet kost. en dus reageren ze hier maar dan: "Dan koop ik wel een eigen paard" of "dan neem ik toch een goedkopere".
Vind die reacties erg raar. het lijkt mij dat het er om gaat wat je met een dier kan bereiken, en dan betaal je alleen de stalling.
Ik reageer juist vánuit het perspectief van een eigen paard (of 3 eigenlijk).
Realistisch gezien, wat kost werkelijk een jong net ingereden sportpaard nou werkelijk... 3-4.000 euro? Dat geld zou ik sowieso over hebben om niet de volgende verplichtingen te moeten nagaan:
- niet alle 7 dagen beschikken over het paard
- verkoop of leas intrekken wanneer TS uitkomt
- verplicht lessen (bij instructie naar TS keuze?)
- niet van stal mogen verplaatsen, maar wel het 'dure' stalgeld (van uitgaande dat TS op een redelijk luxe stal staat) betalen
Dan investeer ik liever 1 malig een paar duizend euro extra, zodat het paard eigendom wordt![]()
(maar ik heb makkelijk praten, mijn paarden staan aan huis, dus sowieso goedkoper dan op een (luxe) pensionstal, daarom zou ik zo'n paard sowieso willen verhuizen
Anoniem schreef:Mensen gaan met een lease paard om zoals mensen met een lease auto omgaan. Onverantwoordelijk. Waarom? Omdat wanneer deze "stuk" gaat. Je zo een vervangend voertuig heb.
Nerver nooit dat ik zou gaan mijn paard ter lease aan zou bieden. Liever verkopen, Dan hebben mensen zelf de kosten en lasten wanneer het fout gaat. Met lease niet.
Anoniem schreef:Mensen gaan met een lease paard om zoals mensen met een lease auto omgaan. Onverantwoordelijk. Waarom? Omdat wanneer deze "stuk" gaat. Je zo een vervangend voertuig heb.
Nerver nooit dat ik zou gaan mijn paard ter lease aan zou bieden. Liever verkopen, Dan hebben mensen zelf de kosten en lasten wanneer het fout gaat. Met lease niet.