Edit: Oh, laat maar, ik zie dat je bedoelt dat ze het niet meer mogen veranderen

Ik heb mijn paard sinds januari uit de verzekering. Het eerste jaar dat we hem hadden hebben we hem, voornamelijk op aanraden van stalgenootjes, volledig verzekerd. Dit heeft ons alleen maar heel veel geld gekost, aangezien de premie aanzienlijk meer was dan de dierenartskosten. Wij betaalden de premie per jaar, dus dat betekende in december in een keer een flink bedrag. We hebben toen besloten om dat bedrag op een spaarrekening te storten en elke maand er nog wat bij te sparen, in elk geval totdat we de waarde van het paard gespaard hebben. Maar waarschijnlijk sparen we daarna nog lekker door, altijd fijn om een grote pot achter de hand te hebben.
Het is een risico, zeker de eerste paar maanden als je nog niet zo veel gespaard hebt. Maar er zijn bij die verzekeringen zo veel kleine lettertjes en zo veel redenen om niet uit te keren, dat we liever dat risico nemen en uiteindelijk voor onze eigen verzekering spelen.
, koliek of iets anders groots kan altijd gebeuren. En daar moet je dan een potje voor maken. Maar als je elke week de da aan de deur hebt omdat hij zo onhandig, lomp of roekeloos of gewoon pech heeft, is het wel fijn.