verzorgdeurtje trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Re: verzorgdeurtje trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:39

Heb je al bij hado midden nederland gevraagd ts?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:37

Wat heb ik daar gevraagd? Ik kijk gewoon rond naar goede gebruikte 2 paards trailer, niet speciaal een merk, maar wel lichte voorkeuren.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:09

Of ze een occasion hebben, die hebben nl bockmann en die hebben het deurtje aan de bermkant ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:16

Niet altijd. De Böckmann van een vriendin heeft het deurtje links en zadelkamer rechts.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:58

Wij hebben een tweepaards Humbaur met het deurtje rechts. Geen idee of dat Humbaur typisch is, maar vind het een zeer prettig ding. Moet heel eerlijk toegeven dat het me nooit opgevallen is dat die ook wel eens links kon zitten...

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:41

Ik heb vorige week een 2-paards Hotra ingeruild met een deurtje aan bijrijderskant. Hij staat nog niet op mijn website omdat ik hem deze week een BOVAG keuring/onderhoudsbeurt ga geven. Ik zet hem volgende week in de markt op bokt en op m'n eigen site dus dan kan je kijken of het wat voor je is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:04

Bij ons op stal staan behoorlijk wat trailers, dus beetje gekeken. Binnen een merk verschilt het idd ook, nog, dus moeten het maar per trailer bekijken. We waren niet van plan zelf te restaureren, maar manlief zou het wel prima kunnen en dan kun je evt nog het deurtje verplaatsen als de rest de moeite waard is.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:07

Bij mijn Weijer 1,5 paards zit het deurtje ook links. En ik redeneer dat ik vaker alleen op pad ga met mijn paard en dan direct naar hem kan lopen, dan dat ik langs de weg met pech kom te staan.
Ik vind het dus wel makkelijk dat het deurtje daar zit, dan kan ik sneller even kijken hoe hij erbij staat als ik uitgestapt ben.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:11

We hebben zowel ene Henra of een ouder model (geen idee welk merk)
Beide hebben het deurtje rechts zitten.
Geen idee of ik het handiger vind :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:36

BrankaZ schreef:
Bij mijn Weijer 1,5 paards zit het deurtje ook links. En ik redeneer dat ik vaker alleen op pad ga met mijn paard en dan direct naar hem kan lopen, dan dat ik langs de weg met pech kom te staan.
Ik vind het dus wel makkelijk dat het deurtje daar zit, dan kan ik sneller even kijken hoe hij erbij staat als ik uitgestapt ben.

Ik precies hetzelfde. Hij is vorig jaar opnieuw opgebouwd en het deurtje gewoon links gelaten, ik vind het handig en ben het gewend.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:42

Ik heb een Heja al wat oudere 1,5 paards. Deurtje rechts, en dat vind ik superfijn. Ook al paar keren op een drukke weg gestaan, veilig gevoel. Dan maar liever even over de dissel heen stappen, daarna hoef je niet meer op het verkeer te letten. Ik zou er zeker voor kiezen volgende keer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 01:49

Ik vind over de dissel stappen ook totaal geen moeite. En sowieso bij een 2 paards kan ook het paard aan de andere kant je nodig hebben.

Zijn er trailers met 2 deurtjes eigenlijk? Of zou dat zwakker worden in de constructie? Hmm, manlief slaapt al, kan het niet vragen.

Zo een grote Brenderup misschien? Die oudere zien er nog goed uit vaak. Hebben we ooit geleend en vond mn man wel fijn achter de bus, maar ik vind ze echt erg groot.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:19

stefje schreef:
Ik heb een Heja al wat oudere 1,5 paards. Deurtje rechts, en dat vind ik superfijn. Ook al paar keren op een drukke weg gestaan, veilig gevoel. Dan maar liever even over de dissel heen stappen, daarna hoef je niet meer op het verkeer te letten. Ik zou er zeker voor kiezen volgende keer.

Dat is voor mij ook reden geweest om deurtje rechts te plaatsen. Als ik op stap ga, is dat vaak over grote stukken snelweg en dan vind ik het toch erg prettig dat ze niet de vouwen uit m'n broek rijden.......

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:25

Hebben jullie ik praktijk dan al zo vaak moeten uitstappen en naar je paard moeten gaan op autostrade?

Wij nog nooit en daar zitten heel wat reizen van +1000 km tussen.

Puur een vraag uit interesse..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:29

Kirrr schreef:
Hebben jullie ik praktijk dan al zo vaak moeten uitstappen en naar je paard moeten gaan op autostrade?

Wij nog nooit en daar zitten heel wat reizen van +1000 km tussen.

Puur een vraag uit interesse..

Zelden. Maar die enkele keer dat ik uitstapte, was inderdaad op de autobaan. Dus ja, ik wil met reden het deurtje rechts.
Ik kan je uit ervaring vertellen wat een hartverzakking het oplevert als er iemand op het randje van de rijbaan loopt, terwijl jij daar aan 120km/h aan komt jakkeren.

Ik ben ooit eens door een stomme onoplettendheid zonder diesel komen staan op de snelweg. Ik moest vullen aan de rijbaankant en ik was heel blij dat er een meneer van Rijkswaterstaat z'n auto zodanig parkeerde dat het verkeer wel ruimte moest maken.

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:17

Wij hadden een Jean Luc Fautras trailer. Die wij hadden had twee grote deuren voor, aan iedere kant dus één. Persoonlijk vond ik dat een ideale trailer, met zulke grote deuren zou je eventueel in nood namelijk ook voor uit kunnen laden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 16:21

Ja, die lijkt me ook ideaal. HOu in de gaten of er eentje te koop staat, maar je ziet ze weinig 2e hands en dan staan ze of te ver weg om even te gaan kijken, of ze zijn nog een beetje duur. Staat wel een mooie 3 paards op mp, die zou ik wel heeeel graag willen.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:12

Wij hebben een sluis 2-paards ook met het deurtje rechts. Zou het deurtje ook niet aan de andere kant willen hebben.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:59

Superpony, bij jou in de buurt zit Heja, in Garderen. Ik heb nooit spijt gehad van mijn Heja trailer en kan ze van harte aanraden. Ze hebben vaak 2ehands staan. Het is een fijn betrouwbaar familiebedrijf.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:02

Mijn hotra salinero heeft het deurtje ook rechts zitten, super fijne trailer!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 00:10

stefje schreef:
Superpony, bij jou in de buurt zit Heja, in Garderen. Ik heb nooit spijt gehad van mijn Heja trailer en kan ze van harte aanraden. Ze hebben vaak 2ehands staan. Het is een fijn betrouwbaar familiebedrijf.

Ja, kom er weleens, maar hebben vrij weinig staan.