Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BobbieLover schreef:Maar k vroeg 'Namens mijn ouders'
Zit er een paspoort bij 'Vanwege veearts, vervoeren en dergelijken.
Toen zei ze van nee die zit er niet bij, want het was niet nodig bij een ruin vertelde ze,
Ik vertrouw er wel daar niet van.. maar kbegin nu te twijfelen niet aan de pony , maar vanwege geen paspoort..
Brainless schreef:Stel dat er wel een chip inzit, maar dat zij nog geen paspoort hebben aangevraagd; dan moet nog het papier van de chipper (vaak dierenarts) aanwezig zijn.
Deze kunnen hun dan alsnog opsturen om een paspoort erbij te krijgen.
Heb je dit bewuste papier wel gezien?
JoyCiej007 schreef:Koop geen pony zonder paspoort. En laat je ook niet foppen met 'paspoort komt nog wel na verkoop'!
Je ouders hebben helemaal gelijk.BobbieLover schreef:Maar k vroeg 'Namens mijn ouders'
Zit er een paspoort bij 'Vanwege veearts, vervoeren en dergelijken.
Toen zei ze van nee die zit er niet bij, want het was niet nodig bij een ruin vertelde ze,
Ik vertrouw er wel daar niet van.. maar kbegin nu te twijfelen niet aan de pony , maar vanwege geen paspoort..
Dat een ruin geen paspoort 'nodig' zou hebben is de grootste flauwekul die ik ooit gehoord heb. Ieder paard, iedere pony, hengst/merrie/ruin en maakt niet uit van welk ras, moet gewoon verplicht een paspoort én een bijbehorende chip hebben.
vuurneon schreef:Nietmaar
![]()
![]()
van je ouders!
Een paard kopen doe je ook met je verstand en niet alleen met zoete woordjes
BobbieLover schreef:En khoop dat ze dat ook wil doen , want me ouders willen hem niet kopen zonder paspoort
BobbieLover schreef:Maar als ik toch achter het chipnummer kan komen en even bel met Khns hoe het zit met zijn chipnummer of dat klopt en of die toch gemaakt kan worden zou het misschien toch nog mogelijk gemaakt kunnen worden
JoyCiej007 schreef:BobbieLover schreef:En khoop dat ze dat ook wil doen , want me ouders willen hem niet kopen zonder paspoort
Ik heb enkele jaren geleden een shet gewonnen. Ja, gewonnen.
Pony was hier van harte welkom.
máár; bleek niet gechipt te zijn én zat geen paspoort bij.
Ja doei......... dan kun je hem niet eens naar de slacht doen.
Heb de betreffende vereniging dan ook duidelijk gemaakt dat ik heel blij was met deze 'prijs', maar dat het beestje dan wel eerst gechipt zou moeten worden + paspoort aangevraagd moest worden (en dat op hún kosten), anders wilde ik 'm niet hebben.
BobbieLover schreef:vuurneon schreef:Nietmaar
![]()
![]()
van je ouders!
Een paard kopen doe je ook met je verstand en niet alleen met zoete woordjes
Maar als ik toch achter het chipnummer kan komen en even bel met Khns hoe het zit met zijn chipnummer of dat klopt en of die toch gemaakt kan worden zou het misschien toch nog mogelijk gemaakt kunnen worden
JoyCiej007 schreef:gut wat reageer jij snel TS![]()
zie even mijn vorige post die ik heb aangepast over 'bij KNHS vragen over paspoort/chipnummer'.
Hopke89 schreef:Weet je ts, het is toch het beste om de pony als je wilt kopen even goed te laten bekijken door een vee arts om te laten beoordelen of de pony goed gezond is.
Je kunt dan meteen naar die chip laten kijken.
Heel slim om de persoon waar de pony gestald staat te vragen. Deze zou officieel inderdaad het paspoort in het bezit moeten hebben als deze er is.
BobbieLover schreef:Jaa haha dit is iets wat ik even goed wil hebben, mijn ouders gaan dit namelijk nalezen etc,
En gewoon opheldering en duidelijkheid k heb haar inmiddels een bericht gestuurd :
Of ze eracher aan wil gaan, ook even het chipnummer kan doorgeven en dat ik gewoon contact op ga nemen over het paspoort.
BobbieLover schreef:@Brainless
Kdenk wel dat het klopthoop het teminste haha
Hopke89 schreef:JoyCiej007 het zou mij inderdaad ook niets verbazen dat er een beetje gebruik word gemaakt van ts haar 'gevoel' bij het de pony.
Voor hetzelfde zijn er geen eens andere kopers en zeggen ze dat in de hoop dat er een soort van ik moet opschieten gevoel ontstaat waardoor er niet genoeg tijd word genomen om de regels er op na te slaan.
Het is maar goed dat je ouders zo oplettend zijn ts