Hoe houd ik m'n rijbroek wit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoLaeta

Re: Hoe houd ik m'n rijbroek wit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:42

Ik maak mijn rijbroek nat en dan ossegal op de vlekken en evt voorzichtig met een borsteltje en dan wassen met een wasmiddel voor witte was.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:44

Punz schreef:
Gewoon direct na het rijden witte broek, wit shirt en de handschoenen in de wasmachine. Huismerk waspoeder ( niet eens speciaal voor witte was) én de wasmachine op 60 graden en de boel is altijd gewoon helderwit schoon. Geen enkele last van krimp ook....

Op 60 graden wassen vind ik altijd wel heeeel erg spannend. Dat doe ik eigenlijk alleen met handdoeken en beddengoed. Mag ik vragen waar jouw broek en shirt van gemaakt zijn (wat voor stof)?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:52

Scheutje citroensap erbij :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:25

Dieselpaard: Ik heb wérkelijk geen idee... Kijk ik nooit naar :o
Maar tot nu toe dus ook geen problemen
Zal straks wel even kijken, dan meld ik het hier!

:D

Nora_nora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:54

Zo snel mogelijk na gebruik in de wasmachine!
Eventueel de vlekken eerst met ossengal bewerken.
Maar je moeder vragen hoe ze de broeken wast is misschien ook wel een goed idee ;)

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:02

Ik zie hier een hoop nieuwe dingen voorbij komen om je broek mooi wit te houden. Een scheutje citroensap bijvoorbeeld, ik heb er nog niet eerder van gehoord. Gaat dat niet vlekken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:56

4horsenl schreef:
Ik zie hier een hoop nieuwe dingen voorbij komen om je broek mooi wit te houden. Een scheutje citroensap bijvoorbeeld, ik heb er nog niet eerder van gehoord. Gaat dat niet vlekken?

Gewoon in de lade voor wasmiddel gooien, dat wordt er uit gespoeld dus vlekt niet.
Is een oma weet raad dingetje...

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:04

Hihi, doet me denken aan de eerste keer dat ik mijn wedstrijdtenue moest uitwassen. Hemel wat heb ik gevloekt zeg! Na 3 keer wassen zag je nog de zwarte randen van mijn zadel in mijn dekje. Toen was ik heb beu, heb de Cif met javel uit de kast gepakt en daar eens flink mee gespoten. Nog eens 1 keer in de machine en toen was ie wel wit :)
Ik vind dat tegenwoordig met rijbroeken altijd wel lastig. Die mag je volgens de wasvoorschriften maar op 30° wassen. Dan moet je al goede zeep hebben.
Ik had hier WIP staan waar je vooraf alle vuile plekken mee moest insmeren. Ging wel goed eigenlijk. Maar ik ga het ook eens met afwasmiddel proberen volgende keer. Bespaart toch weer wat misschien...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:03

Ik heb nooooit last van vieze rijbroeken, het komt er altijd schoon uit! ik gooi dan ook alleen mijn witte broek met eventueel het wedstrijdshirt in de was. Dus geen volle machine, doe er gewone hoeveelheid waspoeder in verder geen andere goedjes en het wordt altijd weer wit.

Ik hoor wel altijd dat je er steradent bij moet gooien, dit is voor kunstgebitten, deed mijn moeder wel eens bij mijn witte rijbroeken.

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:33

Toen ik vroeger in een slagerij werkte zat ik regelmatig onder bloedvlekken. ( bloedworst maken) Dat waren echt hardnekkige vlekken op witte kleding, die dan ook nog eens pas na mijn werk pas in de was gedaan konden worden.
Het enige wat daar tegen hielp; wassen met Persil ( incl voorwas) Zaten er nog lichte vlekken op? Dan voor het raam in de zo'n laten bleken. Weg vlek!
Misschien heb je er wat aan?

Amy02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:50

heey,
een goede tip om een rijbroek wit te houden is,

eerst op de hand wassen
als ik dat doe naar een lange wedstrijd is hij weer stralend wit
maar als dat niet zo is nog een keer en daarna nog een keer apart
in de wasmachine zo houd ik mijn witte paardijbroek altijd wit :)

Amy02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:58

heey
wat ook helpt een op de hand wassen
daarna als hij nog vies is apart in de wasmachine
als je bijvoorbeeld een proef rijd meteen daarna een jogingbroek aan
zo maak je hem niet zo vies
als je daarna een proef hebt precies hetzelfde daarna blijf je toch nog een tijdje
bij je pony

dat hielp mijn ook /3

CharlotteJMZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:02

vanish helpt bij mij heel goed wat ik doe is vanish oplossen in warm water rijbroek erin nachtje laten staan en dan hoppa in het machine laten wassen en wit is mijn broek
ik heb een broek met een geheel ledere zit en nooit problemen mee gehad

broeken gaan ook altijd in de droger

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 02:05

Na de wedstrijd direct alles in de was. Hier draait de machine direct als ik thuis kom mijn witte rijbroek, witte shirt, wit vest en witte handschoentjes. 40gr kort programma. Wel met een schepje vanishe erbij. Daarna draait die voor de witte beschermers springschoenen en dekje.

Alles altijd nog wit gekregen..

En op den duur zie je wat op de naden van de rijbroek. Dit deed ik met een klein beetje bleek oo een oude tandenborstel iets inborstelen even intrekken nog keer borstelen en klaar in de machine.

Alles is altijd wit hier hoor :D

xloveladyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:28

mijn moeder doet er een stiradend tablet bij dat werkt zegt ze

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:00

Mijn moeder wast mijn witte rijbroek, dekjes etc altijd met een beetje bakpoeder erbij in. Komen er altijd stralend wit uit!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:05

Mijn moeder doet chloor (of bleek?) Op mijn rijbroek als die heel zwart is door de regen. Daarna wel direct in de was machine, anders word die wel heeeeeeel schoon :+ .

Amy02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:11

en? is het jullie al gelukt?????