Wie heeft er ook problemen met KNHS nieuwe startpas per dec

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:52

FriesWytske schreef:
Jawel. Want daar staat het combinatienummer op. Dus dan zien ze bij de knhs dat ze wel legaal heeft gestart.

Zie maar in de link:

https://www.knhs.nl/media/5883974/23.-Z ... l-2011.pdf

OMG...

Dat combinatienummer heeft HF als ik het goed lees al opgegeven bij de KNHS, en die zeggen dat er iets verkeerd is afgesloten door HF, waardoor de startpas inactief is.
Ik kan toch ook gaan starten op een inactief combinatienummer :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:57

Hier ook 23.11 startpas per 01.12 aangevraagd, alles werkte direct. Maar kreeg wel een rekening voor december (en stukje november). Dit is na een telefoontje en mailtje opgelost, rekening kan als niet verzonden beschouwd worden. Overigens nooit een 0,- factuur ontvangen!

Maar de startpas tot op heden niet gezien. Gister wilde ik inloggen op mijnKNHS om te kijken of het allemaal goed gaat, dit lukte eerst niet omdat ik mijn IBAN in moest vullen. Ik wil mijn rekeningen zelf handmatig betalen dus zie geen reden deze zomaar in te vullen.

Uiteindelijk toch op mijnKNHS gekomen via een omweg, alles lijkt nu wel goed te staan (startdatum eigenlijk niet gecheckt). Alleen staan mijn vroegere uitslagen/standen er niet op waardoor het nu lijkt of ik illegaal een klasse te hoog ben gestart. Voor nu start ik gewoon door (Ik heb deze punten wel degelijk en met heel hard zoeken kan ik de coupons waarschijnlijk nog wel terug vinden) en zie wel of hier nog opmerkingen komen, geen idee of hun administratie gewoon niet volledig bij is qua oudere uitslagen of dat deze alleen niet zichtbaar zijn op mijn KNHS.

Maar toch in 1,5 maand weer lid zijn van de KNHS nu al 3 x een issue(tje) gehad...

Ook hebben mijn stalgenoten die de startpas tegelijk hebben aangevraagd al een paar keer het probleem gehad dat het combinatienummer onbekend is. Dit vermelden ze wel op het inschrijfformulier van de wedstrijd, maar op wedstrijd aangekomen al 2x opnieuw het nummer door kunnen geven. Erg vreemd..
Dit gaat bij mij echter wel gewoon goed.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:58

Ik kan als secretariaat zelfs een onbestaand combinatie nummer invoeren. :+

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:59

_Natasja_ schreef:

Kan dat? Wij selecteren alleen vanuit het programma en geven door als een combi niet bekend is. Ik wist niet eens dat dat kon zeg?

Sambianse95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:00

Ik krijg het ook niet voor elkaar, ik wil met me pony bij de paarden gaan starten.
Daarvoor moet ik een nieuwe startkaart aanvragen, nu krijg ik de heletijd een melding je hebt al een startkaart. Maar dat kan niet. Gister stond tussen mijn startpassen wel de pas van mijn pony (de goede), dus ik dacht dat het wel wel gelukt was om de pas aan te vragen. Echter is hij nu weer verdwenen -O-

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:00

Maar hebben de verenigingen waarbij ze gestart is zelf het combinatienummer ingevoerd, of zijn deze door de update vanuit de KNHS verstrekt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:03

renee16 schreef:
Hier ook 23.11 startpas per 01.12 aangevraagd, alles werkte direct. Maar kreeg wel een rekening voor december (en stukje november). Dit is na een telefoontje en mailtje opgelost, rekening kan als niet verzonden beschouwd worden. Overigens nooit een 0,- factuur ontvangen!

Maar de startpas tot op heden niet gezien. Gister wilde ik inloggen op mijnKNHS om te kijken of het allemaal goed gaat, dit lukte eerst niet omdat ik mijn IBAN in moest vullen. Ik wil mijn rekeningen zelf handmatig betalen dus zie geen reden deze zomaar in te vullen.

Uiteindelijk toch op mijnKNHS gekomen via een omweg, alles lijkt nu wel goed te staan (startdatum eigenlijk niet gecheckt). Alleen staan mijn vroegere uitslagen/standen er niet op waardoor het nu lijkt of ik illegaal een klasse te hoog ben gestart. Voor nu start ik gewoon door (Ik heb deze punten wel degelijk en met heel hard zoeken kan ik de coupons waarschijnlijk nog wel terug vinden) en zie wel of hier nog opmerkingen komen, geen idee of hun administratie gewoon niet volledig bij is qua oudere uitslagen of dat deze alleen niet zichtbaar zijn op mijn KNHS.

Maar toch in 1,5 maand weer lid zijn van de KNHS nu al 3 x een issue(tje) gehad...

Ook hebben mijn stalgenoten die de startpas tegelijk hebben aangevraagd al een paar keer het probleem gehad dat het combinatienummer onbekend is. Dit vermelden ze wel op het inschrijfformulier van de wedstrijd, maar op wedstrijd aangekomen al 2x opnieuw het nummer door kunnen geven. Erg vreemd..
Dit gaat bij mij echter wel gewoon goed.

Ik denk dat die 0-factuur voor hun eigen administratie is hoor. Anders kan het systeem het niet bolwerken. Dikke kans dat het daar voor TS ook verkeerd is gegaan in het systeem.

Overigens hebben ze mijn rekeningnummer ook gewoon al twee jaar, en betaal ik nog altijd alles zelf hoor :) Althans, dat denk ik :P

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:03

Heb inderdaad ook gebruik gemaakt van die actie.. Startpas was vrij snel binnen maar ik heb dan weer nooit een factuur gezien tot nu toe :+ . Dus of het wel of niet in rekening is gebracht weet ik (nog) niet..

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:11

Annemeik schreef:
_Natasja_ schreef:

Kan dat? Wij selecteren alleen vanuit het programma en geven door als een combi niet bekend is. Ik wist niet eens dat dat kon zeg?

Ja sommige combinaties hebben hun startpas pas een week en dan moet je alle gegevens apart invoeren.
Maar dan kun je dus idd een niet bestaand nummer invoeren.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:27

De KNHS zal het eens goed regelen.. :Y)
Ik had mezelf aangemeld bij een vereniging in december al.
En dat hebben ze aan de KNHS doorgegeven maar nu moeten ze nog wachten tot de KNHS eindelijk eens wat doet voor ik die startpas weer kan activeren.

Wordt je toch af en toe zo moe van als ik heel dit topic lees. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:38

CupCakes_ schreef:
De KNHS zal het eens goed regelen.. :Y)
Ik had mezelf aangemeld bij een vereniging in december al.
En dat hebben ze aan de KNHS doorgegeven maar nu moeten ze nog wachten tot de KNHS eindelijk eens wat doet voor ik die startpas weer kan activeren.

Wordt je toch af en toe zo moe van als ik heel dit topic lees. :+

Herkenbaar van mijn eerste startpas.
Alleen was dat de schuld van mijn vereniging en niet die van de KNHS.
Vereniging kan namelijk gewoon digitaal jouw startpas aanvragen hoor... Hoef de KNHS niets aan om te zetten.

Gelukkig kan ik zelf startpassen aanvragen en hoeft het niet meer via de vereniging. _/-\o_

horseyfries

Re: Wie heeft er ook problemen met KNHS nieuwe startpas per dec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 17:03

Janine, dat kan ik dus ook..... Wordt je niet blijer van als ze het systeem zo onduidelijk maken dat je startpas er eerst actief opstaat en dan na twee uur gewoon weer verdwijnt.....

De reden dat ik de brief kreeg is omdat het wedstrijdsecretariaat van mijn eerste wedstrijd de uitslag en had doorgegeven, dus ze hebben die startformulieren en zagen ook dat ik een combinatienummer had.
Ik heb zelfs op mail dat ze wel gezien hebben dat ik een startkaart heb aangevraagd, maar die is na twee uur weer automatisch verdwenen omdat ik het boodschappenmandje niet had afgeklikt.
Het probleem is gewoon dat hun actie was "december starten, januari betalen", maar dat hun systeem nog altijd gemaakt is om te betalen voordat je uberhaupt start. Dat kan gebeuren, en er is weinig aan de hand als er dan iemand zegt "inderdaad, het is niet logisch dat je een betalingsprocedure opstart voor 0 euro, en wij hebben dat niet duidelijk genoeg gemaakt, dus je winstpunten tellen gewoon".

Het is nu even afwachten wat ze ermee gaan doen, maar ik ga ervan uit dat een SPORTbond ook sportief genoeg is om dit netjes op te lossen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:25

Die redenatie volg ik inderdaad ook niet!
En zeker niet aangezien ik vorig jaar een pas heb aangevraagd en niets met een winkelmandje te maken had. Dan ga je er niet vanuit dat je dat nu ineens wel hebt, laat staan dat je een 0 euro product gaat afrekenen -O-

Ik hoop inderdaad van harte dat er inderdaad iemand opstaat die dat ziet. Ik werk zelf bij een webshop (nouja, de webshop is eigenlijk meer bijzaak in het bedrijf), en ik kan precies zien op welk tijdstip wie iets in een karretje heeft gedaan. Mits die 'wie' is ingelogd uiteraard. Ik kan me niet voorstellen dat een organisatie als de KNHS een systeem heeft waarbij dat niet te volgen heeft. Lijkt me eerder dat die een nog veel uitgebreider systeem hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 20:36

Ik heb al op mail dat ze inderdaad gezien hebben dat ik begin december de startpas had aangemaakt dus dat systeem hebben zij ook.
Ik heb officieel bezwaar ingediend, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:24

Succes ermee.

En officieel bezwaar zou ik ook gemaakt hebben. :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:29

Ik heb in dec. pas aangevraagd en hem ook al een tijdje binnen.
Gaat wel om een menstartpas, misschien dat dat de reden is dat het bij mij wel goed is gegaan?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:19

Nee ik had er 3 aangevraagd ( voor m'n 2 zusjes en 1 voor mezelf) alle 3 probleemloos.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:23

Hebben jullie al de factuur binnen voor deze nieuwe startpas?
Ik nog helemaal niet, ook nog niet voor mijn bestaande...

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:56

Ik krijg iedere keer een foutmelding.
Heb ik zondagmiddag een mail gestuurd, kreeg er bijna meteen eentje terug. In de avond een mailtje met printscreen op ge replied en maandagavond maar weer achteraan gemaild (ik neem aan dat als er op zondag middag een mail terug gestuurd kan worden dat toch ook wel op maandag of vandaag gedaan kan worden?) Maar ik heb er nog niets over gehoord.. Maar heb wel iedere keer hetzelfde wagennummer en het lijkt wel alsof ik al lid ben? Pff wat een gedoe.. Ik wil graag starten ;-)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 00:07

Ik heb een nieuwe startkaart aangemaakt om zondag toch te kunnen starten, in afwachting van mijn bezwaarschrift, en ook daar liep het scherm de hele tijd vast. Volgens mij ligt het niet aan mijn laptop want verder opent hij gewoon alles, maar de betaalprocedure werkte ook nu niet.
Na een mailtje daarover werd ik gebeld dat ze nu toch maar een rekening gingen sturen. Heb juist gekeken maar de nieuwe startpas staat idd nog op actief, dus hopelijk nu geen problemen.
Lizzzzz, heb je op mijn knhs gekeken of hij er misschien gewoon bij staat?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:08

Heel suf, maar waar moet ik dat zien? Zal even een foto uploaden, momentje

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 00:13

Bij paarden en dan staat erachter "startpassen", als je die aanklikt zie je of dat paard een startpas heeft of niet.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:18

Helaas, mijn paard staat er niet eens bij (onder startpassen, wel onder mijn paarden)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:35

Ik heb ook aan de actie meegedaan. 3 facturen gehad. 1 goede en betaald. 1 foute keurig op gereageerd maar op de 2e niet gereageerd. Startpas had ik snel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 09:21

Even een update: ik heb een bezwaarschrift ingediend en dat is nu toegekend, omdat ze inderdaad konden zien dat ik wél een startpas had aangevraagd en hun berichtgeving over de decemberactie duidelijker kon. Heb dus alsnog de vier winstpunten die ik al gehaald had gekregen gelukkig!