B Proefje - Stilstaan & Van been wisselen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Re: B Proefje - Stilstaan & Van been wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:35

Bij het van hand veranderen wissel ik altijd aan het eind van de lijn pas van been. Dit omdat, als je dat op de X doet, je paard misschien een beetje balans verliest. En dan komt er een slinger in de lijn ;)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:50

kleinvosje schreef:
Je quote het antwoord al, van B naar E is ook een diagonaal, dus aan het einde...

Wrong... B-E is geen diagonaal, de definitie van een diagonaal is een lijn van hoek naar een niet-aangrenzende hoek. Dus die redenering gaat niet op.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:04

Scherp, ik heb dat niet goed getikt. Ik denk dat ik het als B-H of B-K gelezen denk ik...

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:27

Was niet op de hoogte van die regel, maar deed het altijd al aan het einde van een diagonaal.
Ten eerste om het paard niet uit balans te halen en ten tweede omdat het minder rommelig staat wanneer je dit aan het einde van de diagonaal doet.

Wat doen jullie als je een halve grote volte A-X X-C moet maken?
Echt op X? Of net daarna? Of zijn hier ook weer regels voor?

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:38

Ontzettend leuk dat je wedstrijden gaat rijden!

Van been wisselen op de halve grote volte a-x en daarna x-c gebeurd op X, dus het moment dat je je paard omstelt. En inderdaad als je van hand veranderd in middendraf en je gaat op X van been wisselen krijg je gegarandeerd een takt fout of slinger, je brengt het paard dan in onbalans. Pas aan het einde van de diagonaal dus. Ik zou ook even de reglementen doorlezen dat scheelt een hoop twijfels en dat is pas goed voorbereiden ;).

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:51

Ik doe dat inderdaad ook op X, maar heb ooit iemand horen zeggen dat dat juist niet slim was, omdat je dan en om gaat stellen en gaat wisselen van been en dat juist heel rommelig over kan komen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:03

Ax-XC volte is van been wisselen op X.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:02

Bij diagonalen veranderde ik altijd aan het eind van been (hoekletter) en bij van volte wisselen op X, dat zijn immers twee aparte delen is niet 1 oefening, toch? En dat van been wisselen en omstellen, daarvoor moet je toch een paar meter ongeveer rechtuit? Zodat het niet rommelig overkomt?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:03

Klopt, je rijd een halve grote volte, paardlengte rechtuit en omstellen/been verwisselen!

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:24

Bij een diagonaal inderdaad aan het eind, bij twee halve voltes op de X. Je verandert dan immers op het moment dat je op de X bent van hand, en bij een diagonaal verander je pas van hand op het moment dat je op het eind van je diagonaal bent.