Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Percy schreef:Misschien komt het dat we ook bij de lrv in België rijden en dat ik in een grijs verleden ook voor de lrv in Nederland heb gereden maar ik blijf het onrechtvaardig vinden ook al staat het zo in de reglementen. Natuurlijk ken ik die maar dat wil niet zeggen dat reglementen altijd redelijk zijn. Er staat niets in de reglementen over de regels bij verkoop van het paard overigens.
Ik heb die mensen een koopcontract meegegeven, ik kan aantonen dat hij verkocht is. Rijvereniging dacht dat knhs in dat geval ook schappelijk zou zijn. Misschien zijn ze dat ook wel, ik heb ze zelf nog niet gebeld, dat ga ik uiteraard wel doen.
Het gaat mij niet om het "verlies" nemen, het gaat mij om het principe. Afmelden voor een bepaalde tijd, geen probleem tenzij pony of paard niet meer kan deelnemen (ziekte, verkoop). Dat heeft helemaal niets te maken met andere kosten en hoe die in verhouding staan. Dat is een drogreden.
bigone schreef:Het zijn gewoon regels en ben of kun je het daar niet mee eens zijn dan moet je geen lid worden of zorgen dat je de regels voor je laat werken, dus afmelden voor 1 december, is de pony niet verkocht dan kun je alsnog beslissen of je
er weer één aanvraagt. Je dochter heeft twee paarden en school, ze had de pony ook gewoon in conditie kunnen houden, jullie waren gewoon een week te laat, banketstaaf maar het is gewoon niet anders. Ook verenigingen moeten zich aan hun regels houden anders word het een zooitje.
Janine1990 schreef:Ik zou zeggen, zorg dat je in het bestuur komt en verander de regels. Je zult dan vast gaan inzien waarom deze regel bestaat.
wat doe jij als je een week te laat een abonnement opzegt en je nog een maand moet betalen? Maak je je daar dan ook zo druk om?
kleinvosje schreef:Dat is het risico dat je neemt. De gemiddelde hobby sport ruiter wisselt zo vaak niet van paard. Doe je dat wel, dan is dit een van de consequenties. Het is gewoon een van de voorwaarden die bij de startkaart horen. Er is geen sprake van overmacht door ziekte oid, dan heb je dus gewoon pech.
Percy schreef:bigone schreef:Het zijn gewoon regels en ben of kun je het daar niet mee eens zijn dan moet je geen lid worden of zorgen dat je de regels voor je laat werken, dus afmelden voor 1 december, is de pony niet verkocht dan kun je alsnog beslissen of je
er weer één aanvraagt. Je dochter heeft twee paarden en school, ze had de pony ook gewoon in conditie kunnen houden, jullie waren gewoon een week te laat, banketstaaf maar het is gewoon niet anders. Ook verenigingen moeten zich aan hun regels houden anders word het een zooitje.
Pony was gewoon in conditie? Is hier in België nog twee keer eerste geworden bij de b paarden. Wat het feit er mee te maken heeft dat ze twee paarden en school heeft is mij niet duidelijk. Het is me wel duidelijk hoe jullie er over denken. Ik verbaas me daar persoonlijk over maar het gaat mij niet om mijn gelijk te halen.
Ik vind echter dat je bij een vereniging die een monopoly positie heeft zeer beperkt wordt in je keuze. Je start of je start niet en als je start hou je je maar aan de regels, redelijk of niet. Ik hou me graag aan regels wanneer die redelijk zijn maar een knhs die zo graag een kweekvijver wil zijn voor sportruiters zal, mijns inziens, toch moeten incalculeren dat paarden en pony's tussentijds van eigenaar wisselen en het zou ze sieren als ze daar niet zo star in zouden zijn.
Kuggur schreef:"Anders is het einde zoek" vind ik erg sterke logica voor dergelijke geldklopperij....
Percy schreef:Janine1990 schreef:Ik zou zeggen, zorg dat je in het bestuur komt en verander de regels. Je zult dan vast gaan inzien waarom deze regel bestaat.
wat doe jij als je een week te laat een abonnement opzegt en je nog een maand moet betalen? Maak je je daar dan ook zo druk om?
Nee, want dan hebben we een rechtvaardige regel. Iedereen die hier reageert heeft het over het geldbedrag en dat snap ik werkelijk niet. Het gaat niet om geld, het gaat om redelijkheid. Degenen die hier gereageerd hebben vinden het redelijk en daar verschillen we van mening want dat vind ik niet. Ik maak me ook niet druk, heb het idee dat mensen die hier reageren zich veel drukker maken.
Als je elke maand wisselt neem je een algemene startpas met bijbehorend prijskaartje maar hoeveel mensen wisselen in de loop van het jaar niet van paard c.q. verkopen hun paard? Waarom moeten die allemaal maar volledig betalen? Is dat fair? Ik vind van niet. Koop je halverwege het jaar een paard en vraag je een startpas aan dan moet je ook voor het volledige jaar betalen. Lijkt mij toch kassa.
Kuggur schreef:"Anders is het einde zoek" vind ik erg sterke logica voor dergelijke geldklopperij....
Of start er eentje samen... Ik ben benieuwd of het de faciliteiten voor de ruiters daar ook zo goed voor elkaar zijn als bij de KNHS. Die twee verschillende bonden in het verleden was ook niet ideaal als ik me niet vergis. Kuggur schreef:"Anders is het einde zoek" vind ik erg sterke logica voor dergelijke geldklopperij....
Brainless schreef:Kuggur schreef:"Anders is het einde zoek" vind ik erg sterke logica voor dergelijke geldklopperij....
Je moet wel beseffen als ze de regels versoepelen er meer administratieve rompslomp bij komt kijken, dus ook (veel meer kosten voor de KNHS en deze zullen dan doorberekend worden aan de leden.
Dan moet je niet raar opkijken als de lidmaatschap zal verdubbelen.
En dan nog zul je mensen blijven houden die vinden dat de regels te streng zijn en dat er voor hun een uitzondering gemaakt moet worden.
December / januari / februari zijn vaak rampenmaanden. Met alle mensen die te laat zijn met opzeggen, allerlei excuses verzinnen om maar niet te hoeven betalen, aanmaningen die je moet regelen, enzovoorts. De meeste verenigingen kennen best nog wel een bepaalde coulance, maar het zal je verbazen hoe vaak diezelfde coulance vervolgens weer keihard tegen je gebruikt wordt...