Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Punz schreef:TS: op veel plaatsen houden rijverenigingen oefendressuur wedstrijden, die exact zo verlopen als een "echte" KNHS wedstrijd. Misschien een idee om daar aan mee te doen? Dat ervaar je de verschillen in het jureren zelf, en weet je ook waar je eventueel nog aan moet werken.
En maak je niet te druk hoor. De meeste juryleden zijn gewoon áárdige mensen, die er niet zitten om negatief over jou te doen, en gewoon respectvol op je reageren, ook als het een keer misschien wat minder goed gaat!
lotteElb schreef:Nee klopt, geen startkaart met een paard gebonden.Ok dus jij hebt geen manege startkaart maar een paard gebonden schat ik?
Nou wel leuk. Ik heb nog s nagedacht vannacht (ja je moet wat als je niet kan slapen) en ga toch maar gewoon B starten of ik nu wel of geen L mag. T is toch iets anders als FNRS.

kleinvosje schreef:Je mag inderdaad met een FNRS startkaart starten, en je hoeft niet helemaal tot de 30 winst voordat je promoveert. Dus zit je op 10 winstpunten, dan mag je over. Let er wel op dat een KNHS wedstrijd heel anders beoordeeld wordt als een FNRS wedstrijd, het zou nog eens tegen kunnen vallen.
Maar wat ik me afvraag: j wilt met je leasepaard gaan starten. Waarom dan niet gewoon een paardgebonden startpas aanvragen?
Je moet zelf voor een voorlezer zorgen, en de te lezen proeven meenemen. Kun je uitdraaien vanaf dressuurproeven.nl of een proevenboekje aanschaffen. Welke proeven je in welke maanden moet rijden staat daar ook in.
kleinvosje schreef:Alle wedstrijdregels zijn terug te vinden in het wedstrijdreglement.
https://www.knhs.nl/media/5785792/wedst ... e-2013.pdf