Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoyCiej007 schreef:Wat ik mij nou altijd afvraag; wat kost dat ongeveer, zo'n nieuwe bodem er in laten zetten? Gietvloer of hardhout met rubber?
En qua materialen alleen? Is het zo voordelig om het 'zelf' te doen?
Femke_Tweety schreef:Ik heb een heel oude (Echt oud) trailer. Ik laat hem voor de veiligheid wel iedere 2 jaar volledig nakijken en keuren, hij is toevallig net vandaag weer teruggekomen van de keuring.
Er ligt een hardhouten planken bodem in. Dikke planken, die net niet 100% op elkaar aansluiten. (Kiertjes van een paar mm ertussen) Dat lijkt raar, maar volgens de plek waar ik laat keuren is het haast ideaal. De bodem blijft nooit nat, urine kan eventueel weg.
De bodem is keihard, gister het bericht gehad dat de trailer dan wel oud is, maar dat de bodem nog zeker 10 jaar meegaat.
(Ik heb wel de oploop rem moeten vervangen, die was echt aan zijn eind)
Ik heb er tijdens het rijden niets op liggen. Geen matten, geen stro. Paard staat gewoon op de kale houten vloer.
Geen risico op rotte plekken onder matten die je kunt missen.
Geen risico op glijden omdat stro op hout toch wel wat glad is.
Mest haal ik altijd dezelfde dag of een dag later uit de trailer, die laat ik in ieder geval niet liggen. En verder doe ik er eigenlijk weinig aan.
Paardlief gaat altijd makkelijk op de trailer, en staat prima.
Zelf zou ik niet graag voor een gietvloer kiezen, juist omdat nattigheid en urine slecht weg kan.
Ik ben benieuwd voor welk bedrijf je uiteindelijk kiest.
En, als je het wil delen, ik ben ook benieuwd naar wat je uiteindelijk laat doen en de kosten daarvan.
eridinges schreef:ikke schreef:500kg voor een complete trailer?? doe eens een kopie van het weegbriefje.........
Onze anderhalf paards trailer weegt ook maar 640. Als het een kleintje is zou dat makkelijk 500 kg kunnen wegen.
Kirrr schreef:In België wordt die na elke verkoop gewogen.. Maar als je er in tussentijd nieuwe vloer in legt, hoef je niet te laten keuren en wegen, dus kan het enorm gaan verschillen.
Geen idee hoe het in NL werkt
missanous schreef:heb geen flauw idee ikke
maar je zou toch zeggen dat wat op het kentekenbewijs staat moet kloppen......
Kirrr schreef:Ikke, misschien moet je dat in pb verder afhandelen.. Was niet echt het punt van dit topic.
Mijn vriend heeft ook zelf zijn bodem vevangen. Zit een erg dikke (correcte dikte moet ik navragen) betonplaat in.
Daarvan zijn alle zijkanten natuurlijk bijgewerkt zodat water etc er geen vat op heeft. Daarbovenop is een dikke rubberen mat, die vastgelijmd is en alle randen afgekit.
Heeft heel wat werk gekost en ik gok dat er zo'n 500a600€ zeker in gegaan is.
Ik ben dan ook benieuwd wat zoiets kost als je dit bij een handel laat doen.
Zit helemaal niet bij jullie in de buurt, dus kan niks aanraden.
missanous schreef:jelle dank je wel maar vind de kosten aanzienlijk hoog