Middendraf: doorzitten wanneer lichtrijden is gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Re: Middendraf: doorzitten wanneer lichtrijden is gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:47

Ik heb dit weekend 4 proeven mijn middendraf doorgezeten en ben er niet of afgerekend. Had namelijk de keuze uit mogelijke taktfouten met lichtrijden of een goede middendraf met doorzitten. Dus toen voor doorzitten gekozen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:42

kleinvosje schreef:
Lariisz1 schreef:
Ik deed dit ook altijd. Nooit -1 gekregen, wel werd het een enkele keer dik onderstreept 'lichtrijden".

Dan is je cijfer dus gewoon met een punt verlaagd. -1 mag er gewoon niet opgezet worden.

Persoonlijk zie ik liever dat de ruiter al voor de wending gaat lichtrijden, dus bij het uitkomen van de hoek. Dan breng je je paard niet uit balans als je tegelijkertijd gaat lichtrijden en verruimen. Dat zie ik namelijk toch nog steeds erg vaak gebeuren, de diagonaal wordt opgezet, men gaat lichtijrden en geeft gelijk been om te verruimen. Daardoor komen ze dan achter de beweging wat weer allerlei andere fouten kan veroorzaken.

Ik ga vaak al lichtrijden bij de C of A. Is dat te veel van het goede of is dat niet zo'n probleem? Nu wordt dat stuk niet beoordeeld, maar kan het wel mijn beoordeling voor de middendraf na beneden halen?

kleinvosje

Re: Middendraf: doorzitten wanneer lichtrijden is gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:43

Nee, ik zou dat niet zo problematisch vinden, als je gewoon netjes op het goede been lichtrijdt levert dat geen aftrek op.