Zondag debuut en paard nu plek 10 cm kaal en roze huid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Zondag debuut en paard nu plek 10 cm kaal en roze huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:56

Dan is de huid niet roze.

Niets aan doen, geneest vanzelf. En probeer de eigenaar over te halen om haar toch mee te nemen.

IK ben een keer op een keuring geweest waar een paard op weg naar de keuring een flinke plek op zijn hoofd had opgelopen, die gehecht moest worden. Paard heeft vervolgens met hechtingen de keuring gelopen en werd geplaatst.

De jury kijkt echt wel door een dergelijke plek heen....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:59

huid onder zwarte vacht is zwart/blauwig of grijs. Als het roze is, is er toch een heel klein laagje teveel mee gegaan met de haren. Pas dus inderdaad heel erg op wat je erop smeert. Mijn mening? Niets smeren.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:15

Iid klopt, ik had er ook nog niet aangedacht dat de huid dan veel donkerder hoort te zijn... Iid dan niks opsmeren! Als het gwn zwart/donker (dus onbeschadigd) was geweest kon je er vaseline opsmeren om het soepel te houden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:40

Mijn paard had een keer haar kop opengehaald, was ook niet echt een prettig gezicht maar ze had er verder geen last van.
Heb er groene leem op gesmeerd toen ik op cc moest, heb je wel een groene vlek maar niet het roze/rauwe van de huid. Tevens beschermt goede leem en is voorkomt het eventueel litteken weefsel.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:45

Zwarte paard dat ik rij heeft een schuurplek van de gehad van de deken en dat was toch ook echt roze huis. Was verder niet beschadigd, want er groeide ook alweer haar op. Ik heb er voor wedstrijd ook schmink ook gesmeerd. Niet omdat ik anders minder punten zou krijgen, maar omdat je graag je paard er netjes op hebt staan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:48

Lekker niets aan doen en starten :j
Ik heb enkele jaren geleden flink voor schut gestaan omdat ik mijn 70% witte Tinker voor carnaval had versierd met krijt, en we dit er met geen mogelijkheid afkregen. Had een week later een dressuurwedstrijd, en ben noodgedwongen gestart met allemaal knal kleurtjes op mijn paard :=
Heb het wel van tevoren netjes uitgelegd bij de jury, maar kreeg gewoon nette punten en er viel vanaf de coupons niets aan af te lezen dat ik met een mislukte my little pony in de ring was verschenen.
Zolang er geen bloed is, en er door het paard geen hinder aan ondervonden wordt, kun je gewoon starten :j