springwedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

Google maar eens op jappeloup (de luze)...

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

tuurlijk kan een ponie wel winnen want die is dan in het voordeel omdat hij korter kan draaien en dus een snellere tijd kan hebben
hier rijden ponies en paarden door elkaar (meestal onofficiele wedstrijden) en in de prijsuitreiking zijn er meer ponies dan paarden hoor

ForeverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:25

Waar ook rekening mee moet worden gehouden is de moeilijkheid van het parcours zelf. De hoogtes van een L parcours paarden en een M parcours pony's kan hetzelfde zijn, Maar in de M wordt meer techniek en vaardigheid gevraagd dan in de L. Zo heb je bijv. in de M vaak een driesprong en in de L niet. Daarom is het ook niet met elkaar te vergelijken terwijl ze dezelfde hoogte springen.

YvonneSA

Re: springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:00

Ik heb met mijn pony altijd bij de pony's gesprongen totdat ik 18 werd, ik ben daarna gaan springen bij de paarden en dat blijkt veel makkelijker voor haar te zijn omdat ze grote galopsprongen heeft. Waar bij de pony's de afstanden vaak te krap waren past het bij de paarden prima. Ik heb het dan wel over een grote e-pony. Als je het voor deze pony gaat bekijken is het dus oneerlijker om bij de pony's gaat rijden.