Cap die niet zweet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Cap die niet zweet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:15

Kep is wss ook even boven het budget van TS. Maar idd, mega fijne kep. Zweet ook altijd en met de Kep een stuk minder en het allerprettigste is toch de binnenvoering die er helemaal uit kan!

Mooi cap die je besteld hebt ts. Veel plezier ervan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 19:45

Oef, Kep is ook wel boven m'n budget ja :p
Maar ook een goede om te onthouden voor in de verre toekomst mocht ik wel geld hebben.

Hopelijk is de cap niet alleen 'mooi' maar ook goed :)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:25

KEP voldoet aan alle veiligheidskeurmerken die er momenteel zijn en is dus de veiligste cap. Maar ik lees dat je inmiddels al een cap gekocht hebt, veel plezier ermee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:27

naar mijn weten bestaan er geen caps die zweten, maargoed :+ geen last van!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:29

Sinds ik met een Uvex rij heb ik nooit meer een zweethoofd gehad. Ik ben echt heel blij met deze cap.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:29

Uvex, ook de vernieuwde versie zijn nog heel goed! Ik had ook altijd een zweet hoofd en nu niet meer :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:35

SuperAssie schreef:
Ik heb ook een HH Challenge besteld(moet nog binnenkomen) juist omdat die zo luchtig schijnt te zijn, plus hij is verstelbaar(en je kan de voering wassen!).
Mijn vriendin heeft een BR Viper, die is ook echt lichtgewicht(heb m van de week een keertje geleend).

Ikzelf zweet best snel en mijn vriendin ook, dus zweethoofd hebben wij sowieso al snel :')

Aanvulling: met de br viper is het zweten bij mij wel minimaal :) veel minder dan bij andere caps. Zowieso is ie heeeerlijk licht op je hoofd, je voelt m nauwelijks met rijden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:49

Ik heb de chinook van Hh en ben er heel blij mee, zweet niet meer onder m'n cap. Die je besteld hebt lijkt er heel veel op, maar is iets luxer. Ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:52

Die je nu besteld hebt is erg fijn! Heb hem al een jaar, en onlangs een ander kleurtje erbij besteld :)

XxXvera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:41

Shamshield maar die zijn wel rond de 800

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:44

Ik heb een Uvex Exxential, het nieuwe model. Kost 99,95 euro bij de EJ. Rij nu al ruim een jaar met Uvex en nooit last van een zweethoofd, striemen, hoofdpijn of wat dan ook meer. Heerlijke lichte cap, en superveilig heb ik ervaren! Nooit meer een ander!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:46

Paardjemabel schreef:
Shamshield maar die zijn wel rond de 800

Onzin, het basismodel, dus zonder alle bijkomende MOGELIJKE opties kost iets van in de €200. Hoe meer opties je erop wilt (zoals steentjes, naam graveren, voering,etc), hoe meer je uiteindelijk betaald, maar voor het basismodel betaal je echt nooit €800.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:18

Ik heb de Br Viper, wel wat minder zweet dan de HH Pro die ik hiervoor had, maar kom er altijd met natte haren onderuit.

Voor degene die verbetering met Uvex hadden, welk model hebben jullie of zijn alle Uvexen zo goed ventilerend? En welke cap hadden jullie hiervoor?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:37

Starbreeze schreef:
Ik heb de Br Viper, wel wat minder zweet dan de HH Pro die ik hiervoor had, maar kom er altijd met natte haren onderuit.

Voor degene die verbetering met Uvex hadden, welk model hebben jullie of zijn alle Uvexen zo goed ventilerend? En welke cap hadden jullie hiervoor?

Ik had voorheen een dichte cap van Harry's Horse, volgens mij de Pro Plus. Daar zit wel een ventilatiesleuf in, maar die was zo te merken meer voor de sier dan voor de daadwerkelijke ventilatie. Ik ben daarna over gestapt op een Casco YoungMaster. Ook heel fijn en goed ventilerend. Daar ben ik toen een keer flink hard mee gevallen, dus moest ik op zoek naar een andere cap. Ik kwam toen op de Uvex Exxential uit, was goedkoper dan de Casco en zat stukken lekkerder en veel lichter. Hij ventileert als een tierelier, wat een geweldige cap!

Je hebt nog een duurder model van Uvex, die is nog lichter, dat is de Perfexxion. Dat ding zit HEERLIJK. Hij kost alleen wel 200 euro, en dat vind ik dan weer net te veel geld om te vervangen als je een keer behoorlijk valt. Zo'n cap ga ik wel kopen als ik lekker in de centen zit :')

Qua veiligheid vind ik Uvex top. Ik ben een paar maanden geleden in rengalop van mijn paard gevallen en kwam hierbij op mijn hoofd terecht. Ik heb er helemaal niks aan over gehouden, tot mijn grote verbazing. De cap heb ik daarna meteen omgewisseld voor een nieuwe Uvex, zelfde model.

Margotx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:53

Zelf heb ik de HH challenge grijs... Bevalt me echt goed!
Ook heb ik de HH pro plus zwart, met swarovski maar die vond ik niet fijn omdat je hem niet kon verstellen en je kon ook de binnenkant er niet uithalen...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:56

avi5987 schreef:
Ik heb een van Harry's horse, de Challenger, zit heerlijk luchtig en gemakkelijk te verstellen, dus geen striemen.

Zeker die. Heb in Drunen het hele cap assortiment op gehad (hh, br, samshield, kep, uvex, charles owen en nog meer) en die zat echt het best :') Vind ze zelf te lelijk voor woorden, dus ik heb die met roze glitters voor thuis, dan is het in ieder geval echt lelijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:58

Nies_ schreef:
avi5987 schreef:
Ik heb een van Harry's horse, de Challenger, zit heerlijk luchtig en gemakkelijk te verstellen, dus geen striemen.

Zeker die. Heb in Drunen het hele cap assortiment op gehad (hh, br, samshield, kep, uvex, charles owen en nog meer) en die zat echt het best :') Vind ze zelf te lelijk voor woorden, dus ik heb die met roze glitters voor thuis, dan is het in ieder geval echt lelijk.

Ik had ze ook al gezien met de roze glitters :')
Dat ik me paard een roze glitter frontriem op zou doen, betekent niet dat ik er zelf ook maar zo bij moet lopen :Y)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:00

avi5987 schreef:

Heb ik ook, erg tevreden van.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:46

Snadrem schreef:
Starbreeze schreef:

Ik had voorheen een dichte cap van Harry's Horse, volgens mij de Pro Plus. Daar zit wel een ventilatiesleuf in, maar die was zo te merken meer voor de sier dan voor de daadwerkelijke ventilatie. Ik ben daarna over gestapt op een Casco YoungMaster. Ook heel fijn en goed ventilerend. Daar ben ik toen een keer flink hard mee gevallen, dus moest ik op zoek naar een andere cap. Ik kwam toen op de Uvex Exxential uit, was goedkoper dan de Casco en zat stukken lekkerder en veel lichter. Hij ventileert als een tierelier, wat een geweldige cap!

Je hebt nog een duurder model van Uvex, die is nog lichter, dat is de Perfexxion. Dat ding zit HEERLIJK. Hij kost alleen wel 200 euro, en dat vind ik dan weer net te veel geld om te vervangen als je een keer behoorlijk valt. Zo'n cap ga ik wel kopen als ik lekker in de centen zit :')

Qua veiligheid vind ik Uvex top. Ik ben een paar maanden geleden in rengalop van mijn paard gevallen en kwam hierbij op mijn hoofd terecht. Ik heb er helemaal niks aan over gehouden, tot mijn grote verbazing. De cap heb ik daarna meteen omgewisseld voor een nieuwe Uvex, zelfde model.

Bedankt voor je uitleg, ik zal die Uvex ook eens passen. Van die Viper word ik niet vrolijk, vooral nu het kouder wordt niet.

MathildeMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:06

Ik heb de BR Viper en die vind ik best heel luchtig. Hij zit ook heel fijn :D

Emmy47

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:57

uvex is erg luchtig

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:07

Ik heb ook altijd last van een zweetkop...maar met mijn decathlon caps niet, droog haar!
Die gebruik ik dus voor thuis. Lekker licht en luchtig!

Is eens een andere cap qua looks en koste in de aanbieding maar 19,95! Normaal 25 euro

Afbeelding

Emmy47

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:10

daar heb ik nog nooit van gehoord.
die hebben ze toch niet mij divoza

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:15

Ik heb ook de HH Challenge, het is echt de fijnste cap die ik ooit gehad heb! Zelfs in de zomerse hitte die NL wel eens heeft :Y) nog geen zweethoofd. En hij ziet er nog goed uit ook.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:17