Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SuperAssie schreef:Ik heb ook een HH Challenge besteld(moet nog binnenkomen) juist omdat die zo luchtig schijnt te zijn, plus hij is verstelbaar(en je kan de voering wassen!).
Mijn vriendin heeft een BR Viper, die is ook echt lichtgewicht(heb m van de week een keertje geleend).
Ikzelf zweet best snel en mijn vriendin ook, dus zweethoofd hebben wij sowieso al snel
veel minder dan bij andere caps. Zowieso is ie heeeerlijk licht op je hoofd, je voelt m nauwelijks met rijden.
Paardjemabel schreef:Shamshield maar die zijn wel rond de 800
Starbreeze schreef:Ik heb de Br Viper, wel wat minder zweet dan de HH Pro die ik hiervoor had, maar kom er altijd met natte haren onderuit.
Voor degene die verbetering met Uvex hadden, welk model hebben jullie of zijn alle Uvexen zo goed ventilerend? En welke cap hadden jullie hiervoor?
avi5987 schreef:Ik heb een van Harry's horse, de Challenger, zit heerlijk luchtig en gemakkelijk te verstellen, dus geen striemen.
Vind ze zelf te lelijk voor woorden, dus ik heb die met roze glitters voor thuis, dan is het in ieder geval echt lelijk. Nies_ schreef:avi5987 schreef:Ik heb een van Harry's horse, de Challenger, zit heerlijk luchtig en gemakkelijk te verstellen, dus geen striemen.
Zeker die. Heb in Drunen het hele cap assortiment op gehad (hh, br, samshield, kep, uvex, charles owen en nog meer) en die zat echt het bestVind ze zelf te lelijk voor woorden, dus ik heb die met roze glitters voor thuis, dan is het in ieder geval echt lelijk.

Snadrem schreef:Starbreeze schreef:Ik heb de Br Viper, wel wat minder zweet dan de HH Pro die ik hiervoor had, maar kom er altijd met natte haren onderuit.
Voor degene die verbetering met Uvex hadden, welk model hebben jullie of zijn alle Uvexen zo goed ventilerend? En welke cap hadden jullie hiervoor?
Ik had voorheen een dichte cap van Harry's Horse, volgens mij de Pro Plus. Daar zit wel een ventilatiesleuf in, maar die was zo te merken meer voor de sier dan voor de daadwerkelijke ventilatie. Ik ben daarna over gestapt op een Casco YoungMaster. Ook heel fijn en goed ventilerend. Daar ben ik toen een keer flink hard mee gevallen, dus moest ik op zoek naar een andere cap. Ik kwam toen op de Uvex Exxential uit, was goedkoper dan de Casco en zat stukken lekkerder en veel lichter. Hij ventileert als een tierelier, wat een geweldige cap!
Je hebt nog een duurder model van Uvex, die is nog lichter, dat is de Perfexxion. Dat ding zit HEERLIJK. Hij kost alleen wel 200 euro, en dat vind ik dan weer net te veel geld om te vervangen als je een keer behoorlijk valt. Zo'n cap ga ik wel kopen als ik lekker in de centen zit![]()
Qua veiligheid vind ik Uvex top. Ik ben een paar maanden geleden in rengalop van mijn paard gevallen en kwam hierbij op mijn hoofd terecht. Ik heb er helemaal niks aan over gehouden, tot mijn grote verbazing. De cap heb ik daarna meteen omgewisseld voor een nieuwe Uvex, zelfde model.
nog geen zweethoofd. En hij ziet er nog goed uit ook.