Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lisannevosje schreef:Esmeej333 schreef:Ik vind het best wel onverstandig om zonder cap te rijden, maar zolang je op je eigen (pension)stal bent moeten mensen het vooral lekker zelf weten.
Vind alleen wel dat het op de openbare weg verplicht zou moeten zijn.
Wat ik wel dom vind is ouders die kinderen op paarden laten zonder cap.
Draag zelf m'n cap altijd en overal te paard, ook als er foto's gemaakt worden, ook als het warm is.
maar als je cap op een openbare weg verplicht moet zijn, moeten we dan ook een bodyprotector verplichten op de openbare weg? want het asfalt is hard als je er met je rug op valt (gelukkig zelf geen ervaring mee)
overgens zou ik zelf nooit zonder cap de weg uit gaan, want mn pony is al 2x bijna plat gegaan op de weg, welliswaar met mn zusje, maar toch

Ik zou daar maar voorzichtig mee zijn, want als dat de manier van redeneren is wordt het paardrijden uiteindelijk verboden of onmogelijk gemaakt. Urielle schreef:Sjolvir schreef:Niet afzetten tussendoor is mijn oplossing...
Wordt je ook niet heel blij van, maar beter dan zo'n klef ding weer opzetten.
Ik zet hem dus wel regelmatig af omdat ik echt zo'n ontzettende hoofdpijn van die dingen krijg. Tussendoor een beetje proberen bij te komen
chelle_dora schreef:Maar waar stop je dan met veiligheidsmaatregelen? Een BP ook standaard verplicht stellen, bubbeltjeplastic, en rijden op grote matten?

Shadow0 schreef:Daar was ik al bang voor... nog meer regelsIk zou daar maar voorzichtig mee zijn, want als dat de manier van redeneren is wordt het paardrijden uiteindelijk verboden of onmogelijk gemaakt.
Shadow0 schreef:Daar was ik al bang voor... nog meer regelsIk zou daar maar voorzichtig mee zijn, want als dat de manier van redeneren is wordt het paardrijden uiteindelijk verboden of onmogelijk gemaakt.
Ceriadwen schreef:Andere risicosporten zoals ijshockey, Rugby, skieen, autorace kennen inderdaad een heel skala aan veiligheidsmiddelen.
Bij sporten als Hockey, voetbal, cricket ed hebben de meer risicovolle posities ook aangescherpte veiligheids eisen.
In principe zou een BP verplichting zo gek nog niet zijn als je bekijkt hoe bij ons de risico's verdeeld zijn.
ZoeyDercks schreef:chelle_dora schreef:Maar waar stop je dan met veiligheidsmaatregelen? Een BP ook standaard verplicht stellen, bubbeltjeplastic, en rijden op grote matten?
Ik ga hier in mee.
Je kunt ook doordraaien in dingen.
Dat was net zo toen ik voor het eerst alleen was gaan buitenrijden met mijn 4 jarige. Toen werden er ook allemaal doemscenario's naar mijn hoofd geslingerd... Ik was alleen maar trots dat hij zo braaf was! Ben de volgende dag vrolijk ook weer gegaan.
Moet wel eerlijk zijn.
Als ik hem naar de wei bracht sprong ik er wel eens op zonder zadel/hoofdstel/cap omdat ik die gewoon niet bij de hand had.
Ben hem ook wel een aantal keer vergeten.
Voor een professionele fotoshoot zou ik hem af doen. (bij foto's bij trainingen echt niet, met springen/bosritten ook echt niet, misschien voor een paar foto's een minuut)
Als het 30+ graden is draag ik hem ook niet. Maar dan train ik ook thuis ipv in de bak op 10min afstand. Dan hoef ik niet over de weg heen
IPC draag ik hem altijd.
Behalve als ik hem vergeten ben en niemand kan regelen die een andere voor me heeft.
Of als het warm is... of voor een prof...
Maar ik vind nog altijd dat mijn eigen zaak is.
Anders mag ik niet eens meer op mijn paard gaan zitten want zelfs inademen is gevaarlijk op deze wereld.
) Een cap zegt niet altijd alles. xGwennn_94 schreef:Ik draag bijna nooit een cap, en mensen kunnen wel zeggen van dat is gevraarlijk, maar de meeste staan ook niet stil als je cap valt dat je officeel een nieuwe moet komen omdat een cap dan niet meer veilig is.
Mijn merrie is heel ondeugend onder het rijden bokt en komt wel eens omhoog, ja braaf me cap op en nog een hersenschudding (ja blijkbaar heb ik hersenen) Een cap zegt niet altijd alles.
Shadow0 schreef:Snadrem schreef:Een goed passende cap belemmert echter op geen enkele wijze, en wat mij betreft is er dan ook geen enkel argument om zonder cap te rijden.
Herstel: het belemmert jou op geen enkele wijze.