ralphtdw schreef:Ik vind niet dat het kan.
Als zr mij gewoon vragen van wil je me paard dan en dan scheren bij ons op stal.
En hun zeggen dit af om wat voor reden dan ook.
Zal ik mijn ogen uit de kop schamen als ik zeg dat kost je wel geld.
Maar ben je een bedrijf want die heb je die paarden scheren vind ik het heel wat anders
je kan ook denken van de paarden die ik wel mag scheren en afspraak gaat door dan heb je leuk zak centje.
Dus jij scheert paarden, reserveert tijd hiervoor, wordt gebeld door een klant of je de volgende dag tijd hebt, want ze moeten naar, een keuring drie dagen later. Helaas heb je al iemand anders op de agenda staan de volgende dag, dus helaas moet je diegene teleurstellen. Dan belt die klant de volgende morgen (3 uur van tevoren) af. Dan baal je toch flink, want dan had je ook die ander kunnen helpen. Is toch te gek dat je afspraken maakt, en heb je als ze doorgaan een leuk zakcentje? Zo kun je toch niet werken? Ook niet als particulier. Je hebt de hele week afspraken staan, en misschien gaan ze wel door.

TS, ik vind dat je prima een percentage van je prijs kunt vragen, zolang de klant daar maar van tevoren van op de hoogte is. Uitzonderingen lijken me dan ter beoordeling van jezelf. Als je afzegt omdat de hamster van de buurvrouw van je nichtje is overleden, tja... Maar ligt je moeder/vader/partner/kind in het ziekenhuis ofzo, dan reken je natuurlijk niks

Als je die afspraak van tevoren maakt, kun je natuurlijk ook vragen om de gegevens van de klant. Kan de klant bij afzeggen het verschuldigde bedrag op je rekening storten, en kun je eens langsgaan als er niks overgemaakt wordt. Zul je misschien nog wel eens achter het net vissen, maar dat zij zo. De meeste mensen zullen gewoon die afspraak nakomen. Of werkt het bij jullie zo? Ik zie haar toch nooit meer, dus waarom zou ik betalen?

Overigens, is dit zwart werken? Dat is het toch pas boven een x bedrag? Denk niet dat TS dagelijks 6 a 7 paarden te scheren heeft.
): als jij een aangemeld bedrijf hebt (groot of klein, maakt niet uit) kun je het in je voorwaarden zetten en ja, dan kun je een percentage vragen bij afzegging. Werk jij zwart, dan kun je hoog of laag springen, maar niemand die jou een percentage gaat geven. Kun je boos worden of het unfair vinden, maar je hebt geen poot om op te staan en je hebt geen middel om je geld op te eisen.