Welke kleding met koud weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosiee

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:38

Ik doe altijd een broek aan plus gewoon een lekkere dikke trui en daarop ook nog een dik vest met handschoenen.

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:18

Ik heb vaak een shirtje, fleecevest en hardloopjasje aan. Niet zo dik, maar wel fijn na t rijden. Dan koel je nuet te snel af:)

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:24

Ik zweer bij mn ski-pulli met daarover een softshelljack. Laatste paar weken een thermo shirt ipv ski pulli uitgeprobeerd omdat t nog niet zo heel koud is, gaat ook goed, maar mis wel m'n extra kraagje dan :D

Softshelljacks heb ik er meerdere van trouwens, zijn niet meer zo duur en o.a. bij Divoza gewoon te verkrijgen.

naomixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:19

ik rij meestal gewoon met een shirt en een vest of gewoon een lekkere dikke trui! Tijdens het rijden krijg ik het namelijk altijd al vrij snel warm.. haha

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:23

Ik doe altijd mijn thermisch ondergoed aan (Decathlon-truitjes), en daarover dan een fleece. Tegen dat ik alle klusjes af heb en ga rijden, heb ik het vaak al warm genoeg om gewoon in mijn thermisch truitje en een sjaal te rijden :)

Wel goede sokken/warme laarzen aandoen, dat scheelt al zo veel voor je gevoel, waardoor je vaak een laagje uit kan spelen op je paard.

xAnneleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:48

Je kan een skibroek kopen bv voor longeren of stallen te doen.

Den_Quen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:54

Tegenwoordig heb ik een softshell jas. Super fijn. Wind en waterdicht.

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:21

Ik heb altijd een panty met fleece vna de action onder mijn rijbroek aan en een een hemdje een shirt en een soort softsheel jack aan bij het rijden

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:54

Als het echt heel koud is heb ik een warme jas van mountain horse. Daar onder gewoon een truitje en onder mijn rijbroek wel een extra thermolegging. Softshell jas heb ik voor als het iets minder koud is.

PegasusX01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:39

Thermolegging , Rijbroek erover , Zwart shirt , Trui erover en een Softshell jas :)

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:08

Nu met dit koude weer heb ik een thermisch ondergoed truitje van Decathlon aan plus een wite t-shirt met lange mauwen en nog een t-shirt met een Kingsland winter jas aan.
Kwa broek het zelfde wat ik altijd aan heb.
Echt koud is het nog niet gelukkig aan gezien ik nog een winter rijbroek heb gevonden :(

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:41

Ik rij altijd met een thermolegging onder mijn rijbroek. (erg lekker)
Daarbij vaak een hemdje, shirt met lange mouwen en een soort vest met kraag van HKM PROTEAM.
Die heeft eigenlijk een heel apart stofje, weet niet precies wat het is maar het zit echt heerlijk en warm.
Als ik gezweet heb merk ik dat eigenlijk altijd pas als ik thuis ben, hij blijft dus warm ook al zit je na het rijden even stil.

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:53

Ik heb de pony ook niet bij huis staan. Ik rij altijd in een hemd, lange mouw shirtje (of als het heel koud is een trui), een vest daaroverheen en een bodyprotector. Verder heb ik gewoon een rijbroek aan en rijsokken. In mijn rijlaarzen doe ik als het heel koud is doe ik een soort 'thermo-stickers' onder mijn sokken. Ik ben er alleen nog niet uit of het echt goed werkt.. :+ De bodyprotector draag ik altijd, deze houd ook veel warmte vast dus kan ik altijd zonder jas rijden in de binnenbak.

Na het rijden moet ik altijd weer met de pony terug naar stal, de pony staat niet op de manege dus ik moet ook nog een stukje met haar terugrijden. Om dan niet af te koelen doe ik na het rijden in de binnenbak gewoon een jas aan.

Tijdens de klusjes houd ik de bodywarmer ook aan om het niet koud te krijgen. Die doe ik vaak pas uit als ik weer thuis of als ik weer op een 'normale temperatuur' ben zeg maar.

Ik weet niet of jij een bodyprotector hebt, maar het houd echt heel veel warmte vast! Als je die hebt en je vind het fijn om daarmee te rijden kun je die ook aandoen tijdens het rijden. :)

Ollientje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 02:09

Ik heb meestal thermo kleding aan. En daar overheen een vast en jas. En als ik ga rijden dan doe ik de jas uit. 2x keer staan zit en ik gloei al hihi.
Mocht de thermo kleding in de was zitten dan heb ik meestal n t-shirt, trui, vest en jas aan ( hoezo kou kleum :+ )

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:52

Onderkleding van merinowol, is duur maar kan niets tegenop.