Mag ik eigenlijk wel buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:01

DubbelDun schreef:
Een paard blijft een vluchtdier, dus er is altijd de mogelijkheid dat dingen niet lopen zoals je graag zou zien :)

En dus hoor je ervoor te kunnen zorgen dat je weet hoe je moet ingrijpen, en dat ook kunt en doet. Dat is ook controle.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 23:18

Bedankt allemaal voor de reacties!

Dan heb ik dus waarschijnlijk in België al die tijd illegaal gereden := Maar goed, dan kan ik gewoon lekker de weg op met mijn pony!

Ze is echt doodbraaf buiten dus ik ben niet bang voor ongelukken. Vrachtwagens, auto's, motoren, scooters, fietsers allemaal geen probleem! Hooguit een bloem wat scheef op de weg ligt, doe haar dat niet aan :')

Voor de rest schuif ik altijd voor mensen en probeer ik zo veel mogelijk in de berm te rijden.

Heb gelukkig altijd hele leuke reacties gehad omdat in de omgeving waar ik sta niet zo heel erg veel buiten word gereden. Kinderen willen ook altijd 'paardje aaien' en met mensen maak ik altijd wel een praatje. Nu ben ik vooral vrij rustig met rijden. Ik stap over het algemeen en galoppeer op de stukken waarvan ik weet dat het kan.

Nu moet ik de Nederlanders toch een hand boven het hoofd houden hoor... Auto's stoppen heel erg vaak voor mij als ik met mijn pony rij en wil oversteken en rijden ook tamelijk rustig. In België knallen ze allemaal met 120 langs je af...

Luca03

Re: Mag ik eigenlijk wel buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:08

Ja ik woon hier in België en echt waar ze racen langs je. Ze zien een oaard en versnellen nog wat

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:43

Houd er in gebieden met ruiterpaden niet alleen rekening mee dat wandelaars gaan mopperen als je die niet gebruikt. Je loopt ook het risico dat je een bekeuring krijgt ALS er gecontroleerd wordt. Dat kan best duur worden. Hier in de buurt €90,-.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:02

DubbelDun schreef:
Een paard blijft een vluchtdier, dus er is altijd de mogelijkheid dat dingen niet lopen zoals je graag zou zien :)
Koper schreef:
En dus hoor je ervoor te kunnen zorgen dat je weet hoe je moet ingrijpen, en dat ook kunt en doet. Dat is ook controle.
Dream on :)
Als 500 kilo gaat en je doet netjes wat je geleerd hebt kon je wel eens van een koude kermis thuiskomen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 11:06

Mijn pony vliegt er gelukkig nooit vandoor. Het enigste wat ze doet als ze iets eng vind is stilstaan en hooguit een pasje opzij.

Maar als 500 kilo wilt gaan (+ een dikke ondernek van mijn pony := ) dan gaat ze en dan kan ik veel doen maar dan stopt ze wrsclk toch niet.

Vroeger raakte ik in paniek en ging ik maar wat hangen en trekken aan het bit. Nu is een simpele 'ho maar' of 'braaaaaf' al voldoende :))