Dit paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:40

Nee, ik zou het absoluut niet doen.

Zomer

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 16:02

idd word dit hem niet. Ik woon in de buurt van Kampen/wezep. Als iemand nog een paard weet die braaf is, niet ouder dan 12 en rond het paard zit, stuur me dan gerust een pbtje :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:04

Goed dat je dit paard niet neemt. Hij is niet geschikt en wie weet heeft hij lichamelijke problemen, omdat hij zo staakt en boos doet met zadelen enz.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:05

Geryon schreef:
Goed dat je dit paard niet neemt. Hij is niet geschikt en wie weet heeft hij lichamelijke problemen, omdat hij zo staakt en boos doet met zadelen enz.

of misschien voelt het aan dat een 12 jarige hem de baas niet is? :+

TS...kun je niet voor een braaf manege paard gaan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:09

geerke schreef:
Geryon schreef:

of misschien voelt het aan dat een 12 jarige hem de baas niet is? :+

TS...kun je niet voor een braaf manege paard gaan?

Denk dat dat bij een paard van een particulier weinig voor komt hoor, maar kan natuurlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:21

Niet doen.
En daar bij lees je even in over wat "aan de teugel" precies is. Dat kan je niet altijd in 1 keer door beetje druk op de teugels voor elkaar krijgen. :)

Je geeft zelf het antwoord ook al, je wil een braaf paard waar je zo mee weg kan rijden. Dat is deze niet..

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:59

Mag ik vragen hoe groot jij bent en hoe groot zijn de paarden waar je naar kijkt?

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 14:55

Lynn_FDA schreef:
Mag ik vragen hoe groot jij bent en hoe groot zijn de paarden waar je naar kijkt?

ik zo rond de 1.70 (ja groot klopt, ik ben echt lang) paard moet groter zijn dan 1.55 maar niet groter dan 1.65. Maar we gaan volgende week weer naar een paard kijken, deze staat bij de vriend van mijn vader op stal :)

het aan de teugel is de eigenaar ook nooit gelukt, als je op hem zit is het net alsof hij in zn keel/nek vastzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:00

Als je bij die vriend van je vader gaat kijken, geloof dan ondanks de vriendschap niet zo maar alles wat ze zeggen, doe altijd een keuring en laat er een onafhankelijk persoon naar kijken. Vraag desnoods iemand hier op bokt die een keer mee gaat. Vertrouw niemand in dat opzicht ;)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:00

Euhm 1,70 is niet echt vreselijk lang hoor. Gemiddelde lengte.

Als je direct als zoiets hebt: dit is hem niet. Dan moet je hem laten staan.
Moet eigenlijk vanaf eerste moment als goed zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 02:37

Wij wonen in Wezep... Mocht je iemand zoeken die mee wil, doe gerust een berichtje :)

Verder weet ik wel een heel leuk dier te koop, maar die is helaas maar +- 1, 46... Is een stamboekmerrie van een jaar of 6, super karakter, top dier die normaal in de hoge prijsklsse zou vallen, maar fokker moet stoppen, vandaar dat ze nu voor een heel leuk prijsje weggaat.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:00

Omdat je nog heel jong bent zou ik proberen een E-pony te vinden, een pony of paard dus beneden 1.58. Dan kan je als je later wedstrijden wilt gaan rijden nog fijn bij de pony's starten. Mijn dochter van 1.75 past daar ook echt nog prima op.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:46

blue_sky schreef:
Omdat je nog heel jong bent zou ik proberen een E-pony te vinden, een pony of paard dus beneden 1.58. Dan kan je als je later wedstrijden wilt gaan rijden nog fijn bij de pony's starten. Mijn dochter van 1.75 past daar ook echt nog prima op.

we hebben al bij een paar paarden van die hoogte gekeken, was echt te klein...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:58

arinazazoe11 schreef:
blue_sky schreef:

hoe groot ben jij dan?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:00

Goed, dat je verder zoekt! Toen ik mijn eerste paard zocht, kreeg ik als raad om er meerdere te proberen.
En enkele bokkers hebben me aangeraden om me net niet aan mijn eisenlijst te houden. Ik zocht eerst een jong (4 à7 jaar) paard. Ik heb zowel een groen als een Z1 paard gereden, 1m50 tot 1m80. Hierdoor heb ik ondervonden wat ik wel/niet leuk vond en dus mijn eisen aangepast. Dus zet je niet vast op die bepaalde hoogte.

Uiteindelijk werd het ee,10jarige ruin van 1m70. Iedereen op stal vind hem gigantisch maar iedereen geeft ook toe dat eenmaal je erop zit de hoogte heel goed meevalt. Hij is groot maar zijn balans is zo goed dat ik 100% vertrouwen heb in hem, dit terwijl een jong, nog niet in balans, paard van 1m50 absoluut niet veilig voelde. Ik rij zelf soms nog mijn vzp, die is 1m65 maar god wat voel ik me stabieler op mijn reusje!

Dus mijn advies: veel verschillende paarden proberen en zoals de bokkers tegen mij zeiden: wacht op de klik, die voel je echt wel!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:03

Er zijn momenteel heel erg veel paarden te koop voor een goede prijs, vooral nu de paarden op stal "moeten" en ze dus geld gaan kosten is er soms wel een mooie deal te sluiten.

Koop alleen een paard waar je een goed gevoel bij hebt en ga anders verder kijken, koop niet een paard omdat je zo graag een paard wilt.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:05

[
arinazazoe11 schreef:
blue_sky schreef:
[/quot]

hoe groot ben jij dan?

iig groter dan 1.70 miss ook wel 1.75. maar ik zoek echt een paard die braaf maar groot is.

@crazygirl: bedankt voor je tip :) deze week ga ik weer een paard rijden. Ze is nog erg jong, 4 jaar en 1.64 hoog. Het is dus de vraag of we bij elkaar passen, maar ik heb haar al een paar keer gezien en het is een onwijze lieverd! :D

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:07

Ik zou het niet doen, het is toch die eerste indruk :j je kan misschien wel een band opbouwen, maar alsnog.

Kijk eens op:

www.tophorses.nl
www.sporthorses.nl

En ook op de bokt markt en marktplaats kan je genoeg leuke paardjes vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:07

Ik zou persoonlijk geen 4-jarige kopen als je 12 bent en dit is je eerste paardje. Een paard opleiden vergt heel veel werkt en groen+groen=bont en blauw ;) Heb je geen instructrice die kan helpen met de aanschaf?

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:10

Bizzybijtje schreef:
Ik zou persoonlijk geen 4-jarige kopen als je 12 bent en dit is je eerste paardje. Een paard opleiden vergt heel veel werkt en groen+groen=bont en blauw ;) Heb je geen instructrice die kan helpen met de aanschaf?

Dit paard is bijna 5, dus voor het meeste al wel uitgegroeid kwa tanden etc. Dat scheelt ook weer wat :) dit is trouwens ook mn 2e paard al.

instructrice zoekt zelf ook heel druk naar een paard :')

maar we gaan alleen nog naar het paard kijken dat betekent nog niks hoor :D

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:18

Gewoon proberen :) Ik zou zeggen, probeer de 5 jarige maar blijf realistisch. indien het zou klikken met een bepaald paard, neem je lesgever eens mee. Heb ik ook gedaan, eerste x alleen gereden en tweede keer (maand later) lesgever meegenomen.

Zet je vooral niet vast op bepaalde eisen. Neem je tijd. Ik heb er wel 20 geprobeerd op 3 maand tijd, zowel in België als in Nederland. Uiteindelijk een van de eerste paarden genomen, die dan nog het korste bij zat :Y)

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:20

Goed dat je dat ene paard niet koopt! Succes met je zoektocht naar een geschikt paard :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:24

Goed dat je dat ene paard niet koopt. Klinkt alsof er iets niet helemaal lekker zit.
Succes met je zoektocht & mocht je iemand willen die met je meegaat, ik woon in Dronten, is niet heel ver weg. Ik studeer hippische bedrijfskunde dus heb wel een aardige kijk op paarden ;)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:25

Uhumm... ten eerste je hoeft niet volwassen te zijn om veel te weten van paarden ik denk dat mensen van een volwassen leeftijd ook nog wel echt iets kunnen leren van kinderen van mijn leeftijd (maar andersom natuurlijk ook) maar daar gaat het nu even niet over.(geen boze reacties aub)

er bestaat namelijk ook iets als nog een keer terug komen als je een super leuk paard heb gezien maar je vaders vriend is er niet bij kun je samen met je vaders vriend nog een keer terug komen voor een extra bezoekje ik denk dat mensen daar niet echt moeilijk overdoen

Veel succes!! hoop dat je iets leuks vind

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:26

Niet kopen!

Gewoon rustig aan zelf opzoek gaan naar een paardje, ga er bij een aantal kijken, laat ze voorrijden voordat je er zelf op stapt en alléén als het helemaal goed voelt dan maak je een afspraak met je dierenarts om je te laten adviseren en het paard te laten keuren.