Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus zou ik elke keer weer moeten oefenen tussendoor
Maya schreef:Hoe hard moet het paard blijven schreeuwen dat ie het niet wilt? Het klinkt heel simpel, en dat is het ook, maar ik denk dat je gewoon oprecht op het punt moet komen dat je gaat accepteren dat hij dit gewoon niet wilt. Het is niet domweg klieren of vervelend zijn of wat dan ook. Hij wil niet. En vanuit een zeer gegronde angst, nl blinde paniek. Waarom? Weet ik niet, maar het lijkt me dat je al heel, heel erg veel geprobeerd hebt. En toch verandert het niet.
Ik vind dat je het moet accepteren en denk gewoon anders. Jij wilt leuke dingen doen? Nou, dan zorg je voor een manier waarop dat wel gaat. Ik ga ook graag naar het strand rijden met mijn ene merrie, is niet te voet te doen vanaf huis. Maar wel als ik eerst naar een camping rij, daar paarden op een wei zet, en vanaf daar naar strand ga. Zelfde voor bos, dan moet ik dat gewoon in trektocht-style doen als ik dat graag zou willen. Van de ene naar de andere verblijf locatie rijden. Ik heb gewoon mijn wensen aangepast. Het is het mij namelijk niet waard om constant dat paard waar ik op gesteld ben, constant in die nachtmerrie te dwingen omdat ík zonodig 'leuke' dingen moet gaan doen. Ik vind dat niet fair tegenover haar.
Laatste keer dat ze op de trailer stond was van 2008, verdoving, met longeerlijnen erop gelierd, we waren thuis en thats it. Heb geen zin meer om te verongelukken, of zij, of anderen te laten verongelukken. Dat is het domweg niet waard. Ik heb mijn doelen aangepast. Ik doe al die leuke dingen met mijn andere paard. Nu heb ik die luxe van drie rijpaarden te bezitten, dus voor mij is het wellicht simpel om dat te zeggen vanuit jouw optiek. Echter, als het jou zo stoort dat je niet die leuke dingen kan doen, dan kun je hem ook verkopen en een ander paard kopen waar je dat wel mee kan doen. Wil je dat niet? Dan zul je je paard moeten accepteren met zijn pluspunten en zijn tekortkomingen.
Ik zou me serieus afvragen of het zin heeft om weer de zoveelste goedbedoelde expert erbij te halen... Wat je ook doet, dus. Succes met alles te overwegen en te overdenken...

). Amanda schreef:pluisje88: maar hoe zie jij het desensibiliseren dan voor je? Want dat was eigenlijk wat Eddy Modde ook deed. De wereld buiten de trailer tot hel maken en binnen de rust bieden. Hij heeft hem alleen niet kunnen overtuigen
En ik moet ook zeggen dat dit ook niet mijn manier is![]()