Warme handschoenen voor rijden en stalwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:56

CrazyCat schreef:
Ik zou zelf graag van die verwarmde handschoenen hebben zoals deze.

Iemand daar ervaring mee?

Mijn vingers sterven nu al zo wat met de buitenritten zou dus helemaal super zijn die handschoenen. Beetje jammer dat ze zo duur zijn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 21:21

Deze handschoenen zien er goed uit! Grappig bij bol.com. Ik heb dit jaar ook een sectolin deken gekocht en die bevalt toevallig wel goed.

Was net bij de paardenwinkel ze hadden van roeckle liggen en van br maar die leken precies op die van roeckle.
Soort fleece (hadden jullie het al over) en de handschoenen gepast die je onder je normale handschoenen kan doen (onder handschoentjes)

Ik twijfel of die van Roeckle wel warm genoeg zijn....(is hier ook al gezegd)
Had nog 1 waterdichte gepast maar die waren heel dik kan je niet mee rijden denk ik.
Heb niks gekocht omdat ik dit topic nog een keer wilde doornemen.

sealskin kan ik weer even googlen.
Wat koude handen maakt niet uit maar wil niet dat ze pijn van de kou gaan doen daar heb ik vaak last van. Als je in de bak aan het rijden bent heb je ook snel warme handen dan als je veel stapt tijdens een buitenrit dus echt stil zit.
Net als je bovenbenen die soms zo koud worden. :+

pien_2010 schreef:
Ik heb de gewone http://www.bol.com/nl/l/dier/paarden-ru ... index.html sectolin handschoenen. Ze zijn niet erg duur. Je hebt ze ook in thermo uitvoering die ikzelf niet nodig heb. Ik gebruik één paar handschoenen per jaar. Als de oude aan vervanging toe zijn dan doe ik dat in de winter, want dan gaat de oude (al wat uitgerekt) over de nieuwe heen. Met mijn dubbele handschoenen rijd ik paard en werk ik buiten en heb ze altijd aan want ik heb zeer snel koude handen en dode vingers.
Hoe ouder en versleten de handschoen hoe meer ik er mee doe buiten. MEt de oudste wei kalken en echt in de aarde wroeten, met de nieuwste alleen rijden. Ik gooi de handschoenen pas weg als ze tot de draad versleten zijn. Zo ook met mijn witte dressuur handschoenen die voor wedstrijden niet meer kunnen maar wel voor het werk over de nieuwe handschoen heen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 21:29

Loei

Re: Warme handschoenen voor rijden en stalwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:24

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:18

Ik heb thuis nog even gevraagd welk merk van handschoenen waren, maar het blijken dus merkloze dingen te zijn :+ .
Ik heb ze gekocht bij Tweespan in Boornbergum, maar ze staan niet op de site.

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:34

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 20:42

irisjhuuu als je mijn laatste bericht bekijkt de link van de paardendrogist...daar hebben ze ook die dingen.

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:49

oja, oeps :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:54

Ik rijd als het echt koud wordt met (nep)leren handschoenen van de hema :o zijn warm gevoerd en heel eind waterdicht, en slijten valt mij 100% mee, hoewel ze natuurlijk niet zo lang meegaan als echte rijdhandschoenen, maar daar ook de prijs ook naar, 5 euro vorig jaar betaald en complete winter plezier van gehad, terwijl meerdere paarden per dag rijd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 17:00

Bedankt voor de tip.
Ik zal eens gaan kijken bij de Hema misschien is dat wat dan.