Inschrijven bij een rijvereniging en alles er om heen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 19:44

Vereniging bij mij in de buurt is voor niet lessend lid 45,- per jaar.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:48

Giolli schreef:
Vereniging bij mij in de buurt is voor niet lessend lid 45,- per jaar.

En is het daar toegestaan om niet-lessend lid te zijn met startpas? Onze vereniging heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om knhs lid te worden (volle contributie, je mag lessen, kunt startpas aanvragen) of ondersteunend lid (goedkoper, geen lessen, maar ook geen startpas). Dat is dus een beetje mijn punt, er zijn heel veel opties....Je krijgt hier wel veel antwoorden, maar niemand kan je met zekerheid zeggen hoe en wat dus houd je opties open...

Wat je dus na zou kunnen vragen is of die 45 euro incl of excl KNHS afdracht en P&S is. Beide zit er sowieso niet bij maar misschien zit bijvoorbeeld het deel van de contributie dat naar de knhs gaat er al wel in.

Janine1990

Re: Inschrijven bij een rijvereniging en alles er om heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:49

Dan zou je idd op zo'n bedrag uitkomen.
Heb je wel de tarieven voor 2014 bekeken? Meestal worden de tarieven elk jaar verhoogd. Eerste jaar betaalde ik €75,50 voor m'n startpas, dit jaar was het iets in de €78 meende ik...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 19:53

Ja, heb 2014 gekeken. :j

Goed punt, 0000. Ga ik me even in verdiepen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:01

Ik zag trouwens in de P&S van deze maand dat er een landelijke vereniging is waar je als startpaslid lid kan worden. Kost 30 euro. Weet even niet meer precies hoe die heet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 21:09

Oh, dat vind ik wel wat!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:12

Rena100 schreef:
Ik zag trouwens in de P&S van deze maand dat er een landelijke vereniging is waar je als startpaslid lid kan worden. Kost 30 euro. Weet even niet meer precies hoe die heet.

Daar zijn er wel meer van :D

Ik woon in Groningen, kan lid worden van een vereniging in Limburg en daar de kampioenschappen rijden.
Volgens mij is een vereniging plaatsgebonden in verband met kampioenschappen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:30

Als je inderdaad regio kampioenschappen bij jou in de regio wilt rijden moet je ook lid zijn van een vereniging in die regio.
Wat hiervoor ook al gezegd is: wat wil je van een rijvereniging ? Wil je daar lessen, zelfstandig rijden( daar zit meestal ook " vrijwilligers" werk aan vast)?Of wil je alleen lid worden om een startkaart aan te vragen? Zo kan je kijken welke en wat voor een vereniging bij je past.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 21:33

hesterve schreef:
Als je inderdaad regio kampioenschappen bij jou in de regio wilt rijden moet je ook lid zijn van een vereniging in die regio.
Wat hiervoor ook al gezegd is: wat wil je van een rijvereniging ? Wil je daar lessen, zelfstandig rijden( daar zit meestal ook " vrijwilligers" werk aan vast)?Of wil je alleen lid worden om een startkaart aan te vragen? Zo kan je kijken welke en wat voor een vereniging bij je past.

Ja, ik wil alleen lid worden om een startkaart aan te vragen. Ik hoef geen bak te gebruiken, oid. Heb namelijk toch geen vervoer. En als ik dat wel heb, dan rijd ik gewoon naar mijn stage/werk plek toe waar ik gebruik kan maken van de binnenbak.
Regiokampioenschappen... dat klinkt nog zo ver weg. ;) Maar het is natuurlijk balen als je straks zo ver bent en je moet naar limburg om mee te doen. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:44

Giolli schreef:
Ja, ik wil alleen lid worden om een startkaart aan te vragen. Ik hoef geen bak te gebruiken, oid. Heb namelijk toch geen vervoer. En als ik dat wel heb, dan rijd ik gewoon naar mijn stage/werk plek toe waar ik gebruik kan maken van de binnenbak.
Regiokampioenschappen... dat klinkt nog zo ver weg. ;) Maar het is natuurlijk balen als je straks zo ver bent en je moet naar limburg om mee te doen. :')

Bij bijna elke vereniging kan je niet-lessend lid worden. Dus daar zou ik niet te moeilijk over denken hoor. Gewoon even navragen. :)

Regiokampioenschappen... Ach, ik zit in Groningen. Dat is open inschrijving :P
Heb er wel eens over gedacht om bij een vereniging in Friesland te gaan, zodat ik ook Kring mag rijden.