3 opties, welke rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: 3 opties, welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:52

ik heb ritsen in mijn laarzen laten zetten, en gelijk mijn rechterlaars een stukje laten oprekken omdat mijn rechterkuit 1 cm breder is.
Als dit niet zou bevallen zou ik ook nieuwe laarzen kopen maar het bevalt super :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 18:07

Haha eerlijk gezegd ben ik nog niet veel wijzer geworden. :Y) Toch neig ik heel erg naar de lipicalaarzen om het gedoe te voorkomen, zijn hier nog meer ervaringen?

ellen12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:19

optie 2

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:23

Laarzen zonder ritsen zou ik van mijn leven niet nemen, maar dat is natuurlijk net wat je zelf fijn vindt.
Wat kost het je om nieuwe ritsen te laten zetten? Of heb ik daar overheen gelezen?
En hoe lang heb je dit paar laarzen al, hoe zien ze verder uit, wat voor staat verkeren ze nog?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 14:36

Ik heb ze ongeveer een jaar, en zien er niet super meer uit. Ik weet nog niet wat ritsen kosten, mijn moeder zal straks voor mij bellen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:02

Dan zou ik voor die 80 euro gewoon een nieuw paar kopen denk ik..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 15:32

Ja ik zit daarom nu te denken aan Lipica zonder rits, zit ik daar tenminste niet mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:34

jorika1986 schreef:
Ketly schreef:
Helaas heb ik een moeilijke kuitmaat, een kort onderbeen en een aardig dikke kuit.

Hier het zelfde probleem. Rubberen laarzen met kuitmaat XXL pas ik niet. Kom er gewoon niet in...
Heb 4 jaar geleden op maat gemaakte Petrie's gekocht. En ik heb er spijt van met al mijn haren op mijn hoofd. Wat een verschrikkelijke stugge laarzen. Ik heb ze huilend ingelopen, na 4 weken dagelijks inlopen op het paard geklauterd (want normaal opstappen ging niet -O- )
En ik dacht bij mezelf, dat komt allemaal wel goed... nou na een half jaar heb ik ze in de hoek gezet.
Het blijven PVC pijpen zo stug. En zeer dat ze doen!!! NOOIT meer Petrie's.....

Wat dat betreft raad ik DeNiro ten zeerste aan. Heb ze zelf ook (korte pootjes) en ze zitten echt verschrikkelijk fijn. In het begin was het vervelend inlopen maar nu ze eenmaal goed zitten, zítten ze ook echt haha.
Lipica is ook wel goed geloof ik, iig geen Mondoni meer. Dat is gewoon rotzooi. Rits is wel makkelijker vind ik persoonlijk Terugdenkend aan het verhaal van de bokker die in haar laars moest slapen :))

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:47

Ik bedoelde gewoon nieuwe Fields eigenlijk. Of anders in ieder geval wel iets met een rits, want zonder rits is echt waardeloos hoor, vind ik :=

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:52

ik heb zelf derby en vind ze heel fijn ook een goede rits waar je lang mee kan doen

16Denters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:54

Ik zou mondoni's nemen

rosieusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:04

De niro's!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 15:13

Ik heb inmiddels de keuze gemaakt om lipica's aan te laten meten! Bedankt iedereen voor de info en tips.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:15

De Niro is wel even een ander budget dan hier tot nu toe staat...

Ik zou voor nieuwe ritsen gaan. Goede stevige ritsen erin laten zetten en je kan weer een poos verder. Eventueel vragen of hij er een stukje elastiek naast wil zetten. Als je ritsen teveel op spanning staan als je ze aan hebt, gaan je ritsen ook sneller kapot. (je typte zelf dat je wat meer gezette kuiten hebt)

Verder goed opletten hoe je je laarzen wegzet als je er niet mee rijdt. Dus zorgen dat er goede spanners in staan, zodat de ritsen niet kunnen gaan knakken.

Laarzen zonder ritsen zou ik echt nooit meer willen. Ze gaan lastiger aan en uit en sluiten nooit zo mooi aan rond je enkels als met rits (en eventueel veter)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 15:20

Zoals ik al zei heb ik inmiddels mijn keuze gemaakt. :D Ik heb me goed ingelezen en laat me in de winkel zelf adviseren of ik het met rits doe of niet.

MathildeMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:54

Ik zou niet de laarzen van mondoni field kopen met rits.. Dan kun je na een jaar alsnog nieuwe ritsen erin laten zetten, want de ritsen in deze laars zijn niet echt goed. Ik denk dat je het beste bij de laarzen die je nu hebt een nieuwe rits kunt laten zetttn

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:57

Waarom geen tweedehands laarzen van een goed merk? :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 16:30

Nogmaals, mijn keuze is al gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:44

Ketly schreef:
Haha eerlijk gezegd ben ik nog niet veel wijzer geworden. :Y) Toch neig ik heel erg naar de lipicalaarzen om het gedoe te voorkomen, zijn hier nog meer ervaringen?

Ik heb lipica's gehad. Vond ze niet fijn..

Nu heb ik goedkopen van hkm, Al 2 jaar zien er nog top uit. Terwijl ik er nooit onderhoud aan doe. Ook de ritsen zijn nog niet kapot gegaan.

Kosten geloof ik 180 euro, en hebben veel standaard maten. Ik heb ook een kort onderbeen en stevige kuiten icm een voetmaat die niet bij mijn onderbeen past. Maar hkm past perfect!