Twijfels, overstap naar de L2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Overstappen naar de L2?

Ja
24 (48%)
Nee
25 (51%)

Totaal aantal stemmen: 49

josje4

Re: Twijfels, overstap naar de L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:16

Ik herken je gevoel heeeeeel erg.
Precies het zelfde gehad toen ik 2 maanden geleden de overstap maakte naar de L2.
Wijken blijft voor ons af en toe ook nog moeilijk maar gewoon zorgen dat de rest goed gaat en dan kun je een 5 op wijken makkelijk ''opvangen''.
In de B en L1 heb ik altijd winstpunten gereden.
Het was wel even slikken toen ik de 1e L2 net geen winstpunt reed.
Maar ik merk dat de L2 veel beter voor mij en mijn paard is.
We leren nu veel meer en zijn actiever aan het trainen.

Je moet doen wat je zelf wilt.
En bij je eigen gevoel blijven.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:31

Ik ga zondag voor het eerst L2 starten. Ik heb ook maar 11 wp gereden in het L1, maar blijven hangen zie ik ook niet zitten. Ik kijk altijd naar punten, maar ook naar klasseringen. Ik heb bijna al mijn proeven winst gereden, maar ook bijna elke wedstrijd in de prijzen gevallen.

Ik vind het een uitdaging, mocht het nou zondag niet best gaan, las ik gewoon een winterstop in om verder te trainen.

Wijken is trouwens ook voor mij een heikel punt, maar er zijn zoveel onderdelen om te compenseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:18

Wanneer ik zit te jureren is voor heel veel combinaties wijken een heikel punt...

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 19:45

@Vonneke, vind jij dat ze dan langer in de L1 moeten blijven of gewoon een overstap naar de L2 kunnen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:40

Persoonlijk vind ik dat je dan het beste nog een tijdje in de klasse kunt blijven rijden. Wanneer het wijken niet goed onder de knie is zullen ook in hogere klasses de zijgangen niet goed zijn.

Goed wijken is een basisvoorwaarde voor de overige zijgangen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:52

Ik wilde ook nog niet over naar het L2 maar 10 minuten bij stal vandaan was een concours en ik dacht; laat ik gewoon eens starten.
178 en 186 gereden geloof ik.
Kon zo de verbeterpunten er uit halen en daar ben ik nu thuis mee aan de slag.
Het ligt er ook aan met welke verwachting je gaat starten.
Ik zou mijn paard sowieso thuishouden en trainen voor de overstap naar het L2.
Nu ben ik dus al L2 gestart maar hou haar thuis totdat ik haar beter voor elkaar heb.

Met mijn pony was de L2 een topklasse. Die schat kon wijken voor een 8. :))

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:15

vonneke schreef:
Persoonlijk vind ik dat je dan het beste nog een tijdje in de klasse kunt blijven rijden. Wanneer het wijken niet goed onder de knie is zullen ook in hogere klasses de zijgangen niet goed zijn.

Goed wijken is een basisvoorwaarde voor de overige zijgangen.

Gelijk ! Je kunt beter wat langer in de L1 blijven hangen want als hier nog niet de puntjes op de i staan dan gaat het in het L2 ook niet echt super goed, dus je kunt beter even nog in de l1 blijven en goed trainen totdat je echt het gevoel hebt dat het super gaat en dat zul je dan ook aan je punten zien :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:16

Pion schreef:
Ik wilde ook nog niet over naar het L2 maar 10 minuten bij stal vandaan was een concours en ik dacht; laat ik gewoon eens starten.
178 en 186 gereden geloof ik.
Kon zo de verbeterpunten er uit halen en daar ben ik nu thuis mee aan de slag.
Het ligt er ook aan met welke verwachting je gaat starten.
Ik zou mijn paard sowieso thuishouden en trainen voor de overstap naar het L2.
Nu ben ik dus al L2 gestart maar hou haar thuis totdat ik haar beter voor elkaar heb.

Met mijn pony was de L2 een topklasse. Die schat kon wijken voor een 8. :))

Toch wel een nette prestatie , die 2de proef en die 8 voor het wijken , netjes hoor !

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:26

Ik ken een aantal combinaties zie de L1 en L2 zijn doorgekomen terwijl ze niet eens een pas konden/deden wijken, maar dus door de overige onderdelen toch elke keer winst reden. Hun probleem kwam toen bij de overstap naar het M, omdat ze het wijken en daarmee de voorbereiding voor de zijgangen niet op orde hadden koste het veel tijd voordat ze in het M een winstpunt reden.
Ik zou lekker nog een paar wedstrijden pakken in het L1 en dan overgaan naar het L2.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 18:33

Ik ga tot na de kringkampioenschappen in de L1 blijven, volgende week heb ik ook weer een wedstrijd in de L1. Het wijken gaat trouwens de laatste tijd heel erg vooruit!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:30

Ik ben zelf overgegaan naar de L2 toen ik gemiddeld wel met 200 punten per proef thuis kwam... In jouw lijstje staat nog best vaak in de 170 punten, dus zou nog even lekker doorrijden in de L1. :)