Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Koper schreef:Het vervelende is dat wij mensen over van alles veel te veel nadenken. In plaats van dat we gewoon zijn & voelen. Dat kunnen paarden namelijk ook, en dan kun je op hetzelfde niveau communiceren en werken. Paarden kunnen niet denken. Dus als je als mens loopt te denken maak je jezelf onbereikbaar voor een paard. Je bent dan in een andere wereld. En dan raken paard en mens in de war.
).

Maar dat is niet hetzelfde als zeggen dat het standaard goed is om "eh" tegen een paard te zeggen .. En zo'n dingen komen regelmatig voor .. Voor dit probleem is dat de oplossing. En volgens een ander persoon is dat weer iets anders, en dan ga je twijfelen .. 
) zou ik met de andere pony nooit zo'n goede band hebben kunnen opbouwen, omdat ik totaal niet zou begrijpen hoe het allemaal in elkaar zou steken. Mensen geloven mij niet als ik zeg dat het goed gaat met de pony, dat hij braaf is en dergelijke .. Ze hadden verwacht dat ik ondertussen al 10x in het ziekenhuis zou belandt zijn .. dus zegt ook al genoeg
(heb zelfs in het begin iemand gehad die zei als het echt niet zou lukken dat die nog wel een plekje had waar die gewoon in de weide kon en waar geen mens er nog aan moest komen
). 
Maar ja, hij loopt niet voor me weg als ik hem uit de wei haal en hij draait niet zijn kont naar me toe in de box, dus ergens zal ik nog wel iets goed doen, denk ik dan maar 
.Citaat:Het vervelende is dat wij mensen over van alles veel te veel nadenken. In plaats van dat we gewoon zijn & voelen. Dat kunnen paarden namelijk ook, en dan kun je op hetzelfde niveau communiceren en werken. Paarden kunnen niet denken. Dus als je als mens loopt te denken maak je jezelf onbereikbaar voor een paard. Je bent dan in een andere wereld. En dan raken paard en mens in de war.
Ik heb heel veel moeite om mijn aandacht bij dingen te houden. Ik dwaal continue af.
. Citaat:Wat ik eigenlijk doe: ik maak iets mee met een paard, en daar denk ik dan over na als ik weer thuis ben. Niet ter plekke, want terwijl je aan het denken bent raak je alweer in een andere situatie verzeild.
haha
Maar is ook nodig als je het mij vraagt. Paarden doen nooit zomaar iets en ik heb echt al heel erg veel overwonnen met mijn paarden door gewoon goed na te denken over het hoe en waarom.