Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tessebes schreef:Ik had een mat, maar dat vond ik een drama, ding was in je eentje gewoon amper van de grond te krijgen. Ik heb nu een nieuwe bodem met een gietvloer. Het meeste bodemrot schijnt te komen door vocht via de buitennaden van zijwanden. Na verloop van tijd verteert de kitrand of komt los bij een grondige schoonmaakbeurt (hoge drukreiniger!).
On topic: ik heb jaren met een gebruikte weyer in (achteraf gezien) zeer matige gestaat gereden. Dit jaar helemaal opnieuw op laten bouwen. Kost een aardige duit, maar je weet wel dat ie goed is!
Tessebes schreef:Tja... het blijft in mijn ogen kiezen tussen 2 kwaden. Met de vorige bodem met mat zat er ook regelmatig vocht tussen de bodem en mat, mat eruit halen was bij mij geen optie. Uiteindelijk ging hij trouwens rotten aan de zijkanten via zijwanden en aan de achterkant door een lekkage.
studiemiep schreef:mijn ervaring is dat er voor 2000 euro echt niets fatsoenlijks te vinden is......
heb zelf ook een miskoop gedaan maar na 1 jaar toch trailer ingeruild bij dealer (wilde hem niet eens particulier verkopen met alle gevolgen van dien............ik wil andere mensen geen potentiele ellende verkopen) en een nieuwe gekocht.
je kunt wel goede 2de hands trailers krijgen hoor maar dan zal je budget wel wat omhoog moeten is mijn ervaring. (of je moet zelf heel handig zijn om er 1tje op te knappen). Aangezien ik dat niet ben was dat voor ons geen optie
Jelle_Steur schreef:Beste Tessebes,
Ik ben zelf BOVAG-keurmeester voor aanhangwagens/trailers. Ik heb al heel wat vloeren vervangen in 10 jaar tijd. Zelf zijn wij dealer van Weijer en daar kan je tegenwoordig tegen een geringe meerprijs (350,-) een aluminium vloer in krijgen.
Bij een gebruikte trailer zou ik altijd adviseren om alvorens aankoop de trailer te laten inspecteren bij een BOVAG aanhangwagenbedrijf. Je weet dan zeker of de vloer nog goed is.
Een houten vloer kan ook zeker lang meegaan. Het is maar net hoe je er mee omgaat. Af en toe goed uitspuiten en goed ventileren. Als de zon een dagje schijnt zet de klep omlaag en laat de boel lekker drogen.
Succes met je aankoop en hopelijk heb je wat aan mijn advies.
Groeten, Jelle Steur
http://www.steur-aanhangwagens.nl
studiemiep schreef:mijn ervaring is dat er voor 2000 euro echt niets fatsoenlijks te vinden is......
heb zelf ook een miskoop gedaan maar na 1 jaar toch trailer ingeruild bij dealer (wilde hem niet eens particulier verkopen met alle gevolgen van dien............ik wil andere mensen geen potentiele ellende verkopen) en een nieuwe gekocht.
je kunt wel goede 2de hands trailers krijgen hoor maar dan zal je budget wel wat omhoog moeten is mijn ervaring. (of je moet zelf heel handig zijn om er 1tje op te knappen). Aangezien ik dat niet ben was dat voor ons geen optie
Starbreeze schreef:Dank je wel voor de info!
Nu vroeg ik mij af, stel je koopt een nieuwe trailer met houten bodem voorzien van gietvloer. Voegt het dan wat toe om daar overheen losse rubberen matten te leggen? Lijkt me dat je zo de voordelen van beide combineert: de bodem is geheel dicht door de gietvloer en wordt beschermd tegen kapot trappen (haarscheurtjes) door de matten. Of werk dat zo niet?
Lante schreef:Toevallig heb ik een oude polyester wesco met gietvloer en rubber mat eroverheen (zo gekocht). Hij is Bovag gekeurd voor aankoop destijds. Hij wordt alleen achterin nat onder de mat, dus die leg ik altijd even omhoog als er niks in staat. De achterkant van de bodem is al eens vervangen.
Bengell schreef:Beste Bokkers,
Omdat ik binnenkort een eigen paard heb, moet ik op zoek naar vervoer. Alleen is dit niet zo makkelijk als gedacht...
Ik ben opzoek naar een 1,5 paardentrailer welke hooguit totale massa 1600 kg mag zijn![]()
Maar nu komt het "ellende" punt: welke bodem?
De merrie in kwestie(ken het paard namelijk al) wil nog wel eens plassen op de trailer. Welke bodem is hiervoor geschikt zonder dat de trailerbodem naar een jaar is weggerot.
![]()
Welke trailermerken raden jullie aan?
Mijn budget is ongeveer € 2000 ,- voor een tweedehandstrailer
maar er wel zijn, hierdoor kan dus vocht wegsijpelen.
al met al geen aanrader en bij ons in de werkplaats nummer 1 bij de rotte bodems .
Ik kan alleen voor onszelf spreken als ik zeg dat wij de aankoopcheck geheel gratis aanbieden, waarom???? heel simpel, we willen voorkomen dat je de ellende van een ander koopt en dan achteraf op extra kosten word gejaagd om veilig op weg te kunnen. Zo weet je vooraf of dat wat je wilt kopen veilig is en of je kosten moet gaan verwachten! Hier hebben we al heel veel klanten mee op weg geholpen en ik moet je eerlijk zeggen, er is ook veel leed mee bespaart
gap schreef:Lante schreef:Toevallig heb ik een oude polyester wesco met gietvloer en rubber mat eroverheen (zo gekocht). Hij is Bovag gekeurd voor aankoop destijds. Hij wordt alleen achterin nat onder de mat, dus die leg ik altijd even omhoog als er niks in staat. De achterkant van de bodem is al eens vervangen.
De vraag is waarom ligt er een mat over de bodem heen??? Dat doen mensen niet voor niets en zegt toch wat over de staat van de gietvloer of bodem!
gap schreef:Bengell schreef:Beste Bokkers,
Omdat ik binnenkort een eigen paard heb, moet ik op zoek naar vervoer. Alleen is dit niet zo makkelijk als gedacht...
Ik ben opzoek naar een 1,5 paardentrailer welke hooguit totale massa 1600 kg mag zijn![]()
Maar nu komt het "ellende" punt: welke bodem?
De merrie in kwestie(ken het paard namelijk al) wil nog wel eens plassen op de trailer. Welke bodem is hiervoor geschikt zonder dat de trailerbodem naar een jaar is weggerot.
![]()
Welke trailermerken raden jullie aan?
Mijn budget is ongeveer € 2000 ,- voor een tweedehandstrailer
Om even terug te komen op de ts
Een gietvloer raden wij als bedrijf ook altijd ten sterkste af, het is zoals Cissy ook al schreef, er komen haarscheuren in die jij als leek niet zietmaar er wel zijn, hierdoor kan dus vocht wegsijpelen.
Een houten bodem werkt , de rubbersubstantie verdroogt uiteindelijk, daardoor zie je vaak ook losgelaten plekken, dit merk je bv als je die gietvloer eruit gaat "bikken"( overigens niet aan te raden hoor) dan kom je hele makkelijke stukken tegen die zo loslaten en stukken waar het muurvast zit, een monnikenwerkje dusal met al geen aanrader en bij ons in de werkplaats nummer 1 bij de rotte bodems .
Wat raden wij wel aan, een rubbermat maar dan verlijmd, dus niet los over het hout heen, zoek mijn topics maar eens op, ik heb al meerdere keren aangegeven waarom een verlijmde mat beter is, vloeistof dicht is het antwoord in notedop![]()
Wat je budget betreft, dit is te doen, maar je moet extra ,extra alert zijn!!! Ik raad je aan een aankoopcheck te doen bij een Bovag erkend bedrijf ( als je de trailer van een partikulier wilt kopen) , maar daarin moet ik ook eerlijk aangeven dat nog niet iedereen de kwaliteit even hoog heeft staan, helaas, we hopen dat dat in de toekomst uiteraard wel zo isIk kan alleen voor onszelf spreken als ik zeg dat wij de aankoopcheck geheel gratis aanbieden, waarom???? heel simpel, we willen voorkomen dat je de ellende van een ander koopt en dan achteraf op extra kosten word gejaagd om veilig op weg te kunnen. Zo weet je vooraf of dat wat je wilt kopen veilig is en of je kosten moet gaan verwachten! Hier hebben we al heel veel klanten mee op weg geholpen en ik moet je eerlijk zeggen, er is ook veel leed mee bespaart
![]()
Veel succes met rondsnuffelen en bij vragen of twijfel mag je altijd contact met ons opnemen !!!
Citaat:Een verlijmde vloer is beter dan een gietvloer maar zeker GEEN garantie dat er geen vocht onder komt. Ik heb de afgelopen maanden 3 trailers onder handen gehad met een verlijmde mat. Alle 3 hadden ze op 1 plek een "beweegbare mat" als je er op drukte. Zo op het oog geen grote plekken maar ik heb de matten er uit getrokken en idd, allemaal vocht, Dus alle 3 de vloeren moesten er uit. En 90% van de houten vloeren is na 8-10 jaar gewoon aan vervanging toe, hoe je ze ook inpakt of afdekt.
Tegenwoordig is een aluminium vloer voor een redelijke meerprijs leverbaar en dan ben zeker van een duurzame vloer.
Jelle_Steur schreef:Een polyester vloer is erg stevig en slijtvast. Wij gebruiken het vooral bij veetrailers waar bijvoorbeeld zware stieren in vervoerd worden. Dit vereist een hele sterke, slijtvaste vloer, vandaar de 4-laags gewapende polyester. In de ruim 30 jaar dat ons bedrijf bestaat hebben we hier nooit problemen mee gehad.
Verder is de rubber gietvloer die wij gebruiken (nu en in het verleden) ook een goede keuze. Het is absoluut vloeistofdicht en gewoon af te spuiten met een waterslang of hogedrukreiniger. Een paardentrailer mag gewoon nat worden aan de binnenkant zolang je hem maar af- en toe laat drogen en er geen vocht naar de vloerplaat kan lekken.
Het is moeilijk om te zeggen hoe lang een polyester of gietvloer meegaat. Dit heeft o.a. te maken met wat je vervoerd, hoe je met de trailer omgaat, staat hij binnen of buiten, etc etc.