Wat is een fijne hoofdlamp?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 03:08

O?? Daar kom ik nooit :P Zal es op onderzoek uitgaan. En anders zijn er nog andere outdoortoko's in de stad :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 03:23

Ik heb die van de Aldi; 1 lampje gaat nu al ruim een jaar mee, maar heb groots ingeslagen en er liggen hier nog een stuk of 5 :+ zijn 2 euro per stuk ongeveer. Werkt op 3 AA batterijen. Ik gebruik er oplaadbare batterijen voor, en hij geeft echt goed en fel licht.
Helaas gaat na een tijdje wel een beetje de rek uit het elastiek, en aangezien ik een klein hoofd heb is de eerste na ruim een jaar nu bijna wat 'uitgelubberd' en aan vervanging toe :j Ideaal ding hoor, ik zou er ook niet zo snel meer geld aan uitgeven eerlijk gezegd :n

sneeuwkapje

Re: Wat is een fijne hoofdlamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:44

Ik heb de mijne bij de blokker vandaan voor volgens mij 3 euro. Doet het prima en werkt op batterijen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:00

TS geeft duidelijk aan dat de voorkeur uitgaat naar een hoofdlamp met oplaadbare accu :)

Set_Elkol

Re: Wat is een fijne hoofdlamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:06

Haha goed dat je de TS even helpt :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:14

Koper schreef:
TS geeft duidelijk aan dat de voorkeur uitgaat naar een hoofdlamp met oplaadbare accu :)

Hoe meer gewicht aan je hoofd hoe vermoeiender. Kies voor het lichtste dat je krijgen kan en koop er goede kwaliteit herlaadbare batterijen bij (eneloop bv) ipv een accu.

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:24

Petzl is fijn idd, ik heb zelf een 3-tal hoofdlampen, een van de Action (prima ding trouwens voor dat geld), een van de Vrijbuiter (weet zo niet welk merk, was vrij snel overleden helaas) en dus een Petzl. Mijn vader en ik gaan vaak Geocachen en de Petzl is mijn trouwe kameraad.
Ik zou wel een licht model kiezen, die zwaardere modellen zijn erg vervelend als je er langere tijd mee rond loopt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 00:13

Even een half uurtje uitmesten noem ik eigenlijk geen langere tijd. Maar gewicht neem ik zeker mee als overweging! Dingen als hooi pluizen/in netten stouwen hebben we al andere verlichting voor. Het gaat me alleen om de klusjes waar je allebei je handen echt voor andere dingen nodig hebt.