Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
listiglistje schreef:Dit is geen verborgen gebrek. Lijkt mij ook niet dat de verkoper dit kan weten of het paard moest al x-ray gekeurd zijn....niemand kan erin kijken, zonder foto's!
Je hebt zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan (keuren) in dit dit geval röntgenologische keuring. STOM en duur leergeld![]()
De wet ziet een paard nl als goederen.
Als ik bij de garage een auto koop (zonder Bovag garantie) en hij doet het 4 maanden later niet meer (bv startmotor stuk)
dan kan ik verhaal halen, maar zal toch met de auto blijven zitten...
Maar ze worden vaak wel door de rechter nog behandeld als goed. 
jumerenik schreef:je mag dit paard idd terug sturen en jij krijgt je geld ook terug
de wet weet ik niet uit mij hoofd
Mede gezien jou leeftijd en dénk ik, gebrek aan kennis van 'het recht' en 'de juridische wereld' in al zijn vormen, raad ik je toch echt aan om dit soort uitspraken niet zomaar te doen, al helemaal niet in deze vorm ('ik weet het zeker, zó zit het). Het is niet voor niets dat er 'rechtenstudies' bestaan die men eerst moet doorlopen, was het zo makkelijk geweest ('ja het is zo maar ik weet niet waar het staat') dan was dat nergens voor nodig geweest.